Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Volvo S40 1998 - pompa paliwa

07 Maj 2011 21:26 7384 9
  • Poziom 26  
    Czas i tu napisać (ze grozą, ale jednak)

    Jestem posiadaczem Volvo S40 z 1998r
    Silnik 1,9TDi.

    Problem jest następujący - ciekną uszczelniacze pompy paliwa, Znaczy niezbyt mocno, lecz co ok 15 sek. kapie.

    Pytanie do Was: Znacie jakiegoś dobrego pompiarza w Poznaniu, który porządnie by ową pompę zregenerował?

    Jaki jest to orientacyjny koszt, czy jest to w ogóle opłacalne...
  • Poziom 16  
    Posiadałem niedawno V40 1.9 td i wymieniałem pompę. Powiem, że nie jest to tania przyjemność, ale chyba taniej bezie kupić z odzysku np. z anglika. Ja kupiłem za 300zł i koszt roboty z przełożeniem immobilizera to 300zł - dobry znajomy. Gdy byłem u pompiarza to powiedział, że jakiś cylinderek za 2200zł. Wiec nie proponuje regeneracji.
  • Poziom 26  
    Zapłaciłem 1100zł za wymianę uszczelnienia pompy.

    Wyjechałem z warsztatu i od tej pory zaczęła się palić kontrolka sondy lambda...
    Mechanik twierdzi, ze nibv nie dotykali.

    Już nie mam siły ma tego złoma i gdyby nie wakacje to bym się z wielką chęcią go pozbył.
    Kolejne pytanie: Co daje ta sonda oprócz pomiaru zawartości spalin i czy koniecznie trzeba ją wymienić?
    Bo jak już słysze, o tym samochodzie to mi sie nóż w kieszeni otwiera. (nóż otwiera, a portfel kurczy)

  • Poziom 27  
    Kolego tam nie ma sondy,a ta kontrolka się pali bo jest jakiś błąd w układzie wtryskowym,a zapewne chodzi o nieustawiony początek wtrysku na pompie wtryskowej po naprawie pompy.
  • Poziom 26  
    Tyle, że auto wróciło już do nich, po to, żeby ustawili kąt wtrysku... Ale szedł idealnie to tym jak wyjechałem z warsztatu.

    Na drugi dzień i cały czas teraz, ciśniesz, a on nie idzie.

    Co ciekawe, tak już czasem było jak go kupiłem.

    A co do sondy, to tak mi sami mechanicy powiedzieli.

  • Poziom 27  
    Ustawić na czujnik zegarowy na wartość zapisaną na dzwigni pompy i ma być ok,no chyba że coś z pompą nie tak.
  • Poziom 13  
    rozumiem, że do uszczelnienia pompę wyjmowali? jeśłi tak to często w tych motorach mechaniory źle składają rozrząd, może rypneli sie np o 1 ząb na pasku?
    w celu spr ust rozrządu ustaw koło rozrządu znak na kole do znaku na obudowie po otwarciu zaślepki -tam gdzie widac pasek, jest zabek na obudowie, przy takim ustawieniu na kole zamachowym jest znak i on powninien trafiać w okolicy 0(obudowa skrzyni), jeśli to jest dobrze to zdejmij obudowę rozrządu i policz liczbe zębów między znakiem koła rozrządu a kołem pompy wytryskowej, powinno byc ich 28. Po prawidłowym ust rozrządu dla estetów ust kąt wtrysku wg tabliczki na dźwigni gazu. Pozdro miłego działania.
  • Poziom 26  
    Winny był impulsator.
    Po jego wymianie, pięknie przyspiesza, ALE(!) pedał gazu się jakby to powiedzieć zacina. Po wciśnięciu, zastanawia się sekundę, po czym auto wyrywa do przodu.

    Pedał jest elektroniczny, czy to linka?
  • Poziom 13  
    pompa jest na lince, objaw przydlawiania i nagłego kopa może dawac zacinający się LDA czy zawór turbo, jest tego trochę w necie, jest on pod zaworem - impulsatorem który wymieniłeś, chodzi w nim kołeczek i jak pojawi się ciśn z turbiny to się membrany odchylają na zewn silnika kołeczek się przesuwa i daje dodatkowe paliwko, kołeczek i cylinderek to para precyzyjna, potrafi się przycinać wskutek zanieczyszczeń bądź opiłków. Trzeba do niego looknąć.
  • Poziom 26  
    UWAGA!
    Winowajcą był zatarty tłoczek przy pompie paliwa - który zapobiega zbyt gwałtownemu puszczaniu linki gazu...

    Po wyjęciu ustrojstwa chodzi pięknie.