Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Próba reanimacji komputera stacjonarnego

08 Maj 2011 11:57 1155 9
  • Poziom 9  
    Witam. Pytanie mam dość proste (chociaż dla mnie sprawa stwarza problem).
    W skrócie: oddałam 3 lata temu mój "stary" komputer stacjonarny siostrzeńcowi. Nie kasowałam jego "wnętrzności" - tak na wszelki wypadek. No i zdarzyło się !!
    Ukradziono mi mojego laptopa, kupiłam nowego i chciałam "wydobyć" zdjęcia i filmy z "oddanego" komputera, a ten... po włączeniu wygląda tak, jakby był "pusty". Nie startuje Windows, a co dopiero reszta. Małolat twierdzi, że nic nie "zrobił". Moim skromnym zdaniem (nie znam się na tym - jestem komputerowym samoukiem w "słusznym" wieku), należałoby wgrać od nowa WinXP (tak jak było). Tyle że go nie mam. Więc muszę kupić płytę instalacyjną, ale że ma być wykorzystana tylko raz (w nowym laptopie mam Win7) - nie chcę przepłacać. Zajrzałam na Allegro, tam są jakieś płyty z WinXP, względnie tanie... I tu mój problem: czy wystarczy kupić taką płytę, czy zwrócić uwagę na to czy ma w zestawie jakiś kod licencyjny lub "klucz" ? Obawiam się, że mogę kupić coś, czego nie będę mogła wykorzystać...
  • Poziom 24  
    Nie musisz nic kupować. Ściągnij jakiegoś linuxa, wypal na płycie i uruchom z niej komputer. Jeśli linux stwarza dla ciebie zbyt duży problem użyj narzędzia Hirens Boot Cd, wypal na płycie i uruchom z niej komputer. Wydobędziesz wszystkie pliki bez problemu.
  • Poziom 9  
    Rany - jak to mądrze brzmi... Sorry... Dla mnie te nazwy "linux", Hirens Boot Cd to magia. Zrozumiałam z tego tyle, że mam za pomocą mojego laptopa wgrać na płytę coś "darmowego" z internetu i potem tym spróbować uruchomić tego "trupa"?
  • Poziom 12  
    Własnie o to chodzi. Musisz odpalić komputer, włożyć płytę i uruchomić program.
  • Poziom 31