Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Neostrada - automat zaniża synchronizację, bezsilnosć na infolinii

ulth 08 Maj 2011 15:49 2853 3
  • #1 08 Maj 2011 15:49
    ulth
    Poziom 10  

    Zamówiono opcję 6 Mbps przez telefon. Po kilku minutach wskoczyła synchronizacja 7456/639.
    Nacieszyłem się dwa dni. Przycięto mi synchronizację do 6144. W tym momencie powiedziałem STOP!
    Tym bardziej, że nie było ŻADNYCH powodów, przez dobę pracy, router może mi pokazał ze 2-3 błędy CRC. Parametry to ja mam dobre powyżej 19 db zarówno na downstream jak i na upstream przy tłumieniu 29 db.
    Zadzwoniłem na infolinię i tłumaczę pracownikowi a on wciska mi kit, że to jest prawidłowe. Ja mówię jaka powinna być prawidłowa synchronizacja on daje jakiś idiotyczny przykład z pojemnością dysków twardych. Wreszcie ja mówię, że to jest oszustwo TP a on, że to ja okradałbym TP gdybym miał synchronizację 7456.
    Dwa lata temu sam rzecznik TP przepraszał za ten system monitorowania sieci. Jak widać nic się nie zmienia a wygląda, że będzie jeszcze gorzej.
    Prędkość synchronizacji na routerze nie jest jednoznaczna z zamówioną opcją. Dla nich jest a to, że powinno być 7456 na downstream to "okradanie" TP. To do cholery, czemu mi nie zmiejszą na upstream na 512 kbps? Bo automat tnie tylko na downestream... Na upstream TP da się okradać? Paranoja bo za każdą wizytę technika (zewnętrznie świadczona usługa TP), oni muszą płacić. Gorzej niż za komuny. A innej drogi nie ma jak widać.
    Ostrzegam więc Was, uważajcie na TP. Bo ten cholerny automat robi niespodzianki co wieczór.
    Jest jasne jak wół napisane na stronie TP i jasno jak wół wie każdy, kto orientuje się w specyfice ADSL, że musi być odpowiedni narzut aby wyciągnąć prękość.
    http://www.tp.pl/prt/pl/klienci_ind/obsluga_klienta/pomoc_tech/internet/neostrada_tp/par_neo/

    0 3
  • #2 09 Maj 2011 00:13
    piterus99
    Poziom 43  

    Swoją drogą, ta tabelka z podanego linka jest dość ciekawa. O ile do opcji >=6Mbps nie mam pytań, o tyle 10 i 20 budzą moje wątpliwości - dlaczego transfer maksymalny jest liczony dla synchronizacji bez odjętego narzutu(czyli te ~8-10%) ? Czyżby ADSL2+ nie posiadało go(w co wątpie?).

    A co do okradania TP, to prędkość dodatkowo ciętą masz także na loginie, więc synchronizacja i na 20M nic by nie dała - trzeba było uświadomić konsultanta, dodatkowo poprosić o jego nazwisko i podważyć jego kompetencje u kogoś, kto poczuwa się do odpowiedzialności za tą sekcje.

    0
  • #3 09 Maj 2011 14:30
    terrade
    Poziom 36  

    ulth napisał:
    czemu mi nie zmiejszą na upstream na 512 kbps?
    Chyba zapomniałeś temat, w którym sam odpowiadałeś (3072/416). Mimo, że linia da radę pełnemu 7456/640 (niekoniecznie cały czas, czasem pewnie rwie). Trzeba jednak zaznaczyć, że zwykle takie zmiany to nie "automat" (DLM), ale Rate Adaptive (widełki, synchronizuje się najwyżej jak może dla Target Margin 6 dB, a że forma linia jest niższa to i synchronizacja też).

    ulth napisał:
    Nacieszyłem się dwa dni. Przycięto mi synchronizację do 6144. W tym momencie powiedziałem STOP!
    Póki co to nie wiadomo, czy to automat (tak jak w temacie z linka), kiedyś była afera z przycinaniem synchronizacji do zamówionej prędkości (ale tylko na downstream i było 512/160, 1024/320, 2048/320, 6144/640), było to związane IPTV.

    Co do automatu to:
    -zwie się on DLM (Dynamic Line Management)
    -zwykle jest agresywny w pierwszych dziesięciu dniach (niestety bywa dużo dłużej, ale może też nie być wcale włączony)
    -jako rwanie potrafi interpretować częste wyłączenia routera :)
    -w google znalazłem, że na "zachodzie" niektórzy tak spadali z 20 Mb/s na 512 kbps (ale w TP są widełki, więc mniej niż 2528 nie będziesz miał)
    -żeby się upewnić czy to rzeczywiście automat, należy zrestartować router kilka razy o różnych porach i jeśli synchronizacja jest bardzo zbliżona, a Margin znacznie powyżej Target Margin (TM to zwykle 6, czasem 9 dB), czyli mający zapas to mamy DLM (lub po prostu maksymalną synchronizację, tu 7456).

    Sytuację masz trudną, ale powinieneś już wiedzieć, że na infolinię trzeba dzwonić wiele razy - do skutku (jak kiedyś o fasta, w efekcie obecnie zabronili im zmian). Podawaj im tą tabelkę i tłumacz, że Margin ma duży zapas i że z łatwością możesz osiągnąć pełne 7456 (i dużo więcej) i że domagasz się prawidłowej synchronizacji.

    piterus99 napisał:
    O ile do opcji >=6Mbps nie mam pytań, o tyle 10 i 20 budzą moje wątpliwości - dlaczego transfer maksymalny jest liczony dla synchronizacji bez odjętego narzutu
    Zapewne liczył to ten sam "geniusz" dla którego 6 Mb/s to 6144. Podejrzewam, że niemal cała tabelka powstała przed opcjami 10 i 20 Mb/s, a potem ktoś policzył resztę.

    0
  • #4 10 Maj 2011 15:15
    ulth
    Poziom 10  

    Dzisiaj kolejny dzień walki o swoje i nic...
    Oczywiście ta sama gadka.
    Synchronizację mam uciętą na stałe do 6144 kbps. Więc mimo dobrego zapasu marginu (18/18 db) w obie strony, synchronizacja się nie zmieni.
    Czekam na wizytę montera, jasno są określone parametry techniczne. Dla mnie jest jasne, że mam mieć synchronizację 7456. Dla ludzi z infolinii już nie. No chyba, że faktycznie by chcieli dobrze a nie mogą... bo w sumie oni niewiele mogą.

    0