Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Laguna 1,8 RT - problem z odpalaniem zimnego silnika

08 Lis 2004 20:33 6923 8
  • Poziom 10  
    Cześć. Mam bardzo poważny problem z odpaleniem autka przy temperaturze poniżej 5 stopni. Czujnik temperatury już wymieniłem i dalej jest ciężko z odpalaniem jak już raz odpali to potem jest dobrze. Jak robi się chłodniej odpala ale dopiero po którymś razie z kolei. Komputer żadnych błędów już nie widzi także teraz niewiem co mam robić, gdyby ktoś mi mógł pomóc byłbym wdzięczny z góry dziękuję.
  • Poziom 11  
    Miałem to samo, passat 1.8 benzyna,wymienilem wszystko co bylo, czujnik tez bo mi mechanik kazał, nic nie pomoglo, wkurzylem sie w jeden poranek zdjalem przepustnice i przeczyscilem srodkiem do czyszczenia gaznikow za 20zł, nie WD40 !! Jak reka odjął, silnik pali na tyk i obroty stabilne jak nigdy. Nie to auto... Spróbuj. Pozdrawiam.
  • Poziom 19  
    jak jest taki problem to możliwe że automatyczne ssanie nie działa a przyczyn niedziałania może być sporo
    dlaczego napisałeś że komp jusz niewidzi błędów a jaki były wcześniej ??
  • Poziom 12  
    Niekoniecznie musi być odnotowany defekt(ten blok wtrysku posiada pamięć def)może to być układ wysokiego napięcia (modół,kable,świece),
    ewentualnie kwestia paliwa ,wtedy nie ma szans na defekt odnotowany.
  • Poziom 10  
    [-wojas-] napisał:
    jak jest taki problem to możliwe że automatyczne ssanie nie działa a przyczyn niedziałania może być sporo
    dlaczego napisałeś że komp (w tym miejscu powinno być słowo "już") niewidzi błędów a jaki były wcześniej ??


    Wcześniej komputer wykrył, że niesprawny jest czujnik temperatury cieczy po wymianie tegóż czujnika nie było już żadnych alarmów

  • Poziom 15  
    Najprościej to podpiąć auto na zimnym silniku pod komp. i sprawdzić jaką temp. "widzi" sterownik silnika.
    Niekiedy zdarza się, że temp. silnika widziana przez sterownik nie odpowiada temp. rzeczywistej i wtedy mogą być problemy z odpaleniem zimnego silnika.
    (tzn. silnik ma temp. np. 5 st.C a sterownik odczytuje np. 20 st. C, błąd nie zostanie zapamiętany bo temp. mieści się w granicach natomiast rozruch będzie utrudniony)
    Oczywiście przyczyny trudnego rozruchu mogą być inne (złe paliwo, świece, układ wys. nap., wilgoć, itp.)
  • Poziom 19  
    a moze przyczyna jest prostrza przy silnikach z wtryskiem jest dodatkowy wtryskiwacz do ssania może on jest padnięty a komputer miejest wstanie tego sprawdzić
  • Poziom 15  
    anioł napisał:
    Niekoniecznie musi być odnotowany defekt(ten blok wtrysku posiada pamięć def)może to być układ wysokiego napięcia (modół,kable,świece),
    ewentualnie kwestia paliwa ,wtedy nie ma szans na defekt odnotowany.


    U mnie przyczyną trudnego rozruchu były przewodny WN - im zimniej tym gorzej.
    Po wymianie wraz ze świecami - jak ręką odjął.
  • Poziom 10  
    Dziękuję wam bardzo za dobre rady ale z tym problemem będę walczył dopiero w weekend także się jeszcze odezwę i mam nadzieję ze bedzie już wszystko dobrze bo tu zima zapasem i byłoby coraz gorzej. Pozdrawiam wszystkich.