Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Pascal-grafika ruch po ekranie (nie chce gotowca, chcę się nauczyć)

Maciek992 08 Maj 2011 21:37 2397 4
  • #1 08 Maj 2011 21:37
    Maciek992
    Poziom 2  

    Witam

    Sprawa wygląda następująco. Napisałem program w którym kuleczka spada z góry na dół i wraca powoli do poprzedniego stanu. Chciał bym wykonać ruch jak na zdjęciu. Otóż chciał bym, żeby kuleczka wykonywała ruch taki jak zakreśliłem kolorem różowym i żeby odbijała się od ekranu (ten kwadrat symbolizuje ekran komputera).

    Ruch która ma wykonywać nasza kuleczka:

    Pascal-grafika ruch po ekranie (nie chce gotowca, chcę się nauczyć)


    Oto co udało mi się napisać, tylko że w moim przypadku kulka wykonuję ruch góra dół. Co mam zmienić co dodać żeby było tak jak ma być ?

    Kod: pascal
    Zaloguj się, aby zobaczyć kod


    Dziękuję za pomoc

    Proszę pamiętać o używaniu znaczników [b]syntax
    . Opcja Listing kodu. - arnoldziq

    0 4
  • Pomocny post
    #2 08 Maj 2011 22:14
    Lutek49
    Poziom 36  

    Musisz zmieniać jeszcze wartość współrzędnej x.

    0
  • #3 08 Maj 2011 22:57
    Maciek992
    Poziom 2  

    Lutek49 napisał:
    Musisz zmieniać jeszcze wartość współrzędnej x.


    Tak domyśliłem się, ale za każdym razem gdy kombinuję z X wychodzą jakieś dziwactwa, nie zależnie czy to w większą czy mniejszą skalę. Jaką konkretnie wartość mam podać do tego ruchu ?

    0
  • #5 09 Maj 2011 18:43
    wlw_wl
    Poziom 38  

    Zmień warunki. Każesz piłce zawracać po osiągnięciu pozycji dokładnie jakiejś. Powinno być po przekroczeniu iluś a nie po osiągnięciu dokładnie iluś, bo za którymś razem piłka poleci w kosmos i będziesz się zastanawiał dlaczego.

    Współrzędną X zmieniasz liniowo, tak samo jak Y.

    W pseudo-pascalu:

    Kod: pascal
    Zaloguj się, aby zobaczyć kod

    0