Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Briggs 35 classic - usunięcie oleju z cylindra

noartist83 09 Maj 2011 15:30 5136 7
  • #1 09 Maj 2011 15:30
    noartist83
    Poziom 11  

    Witam
    Mam kilka pytań odnośnie silnika Briggs 35 classic. Może od początku. Niedawno nabyłem kosiarkę z takim silnikiem ale uszkodzoną - nie odpalała. Po naprawie wyłącznika (tego zwierającego cewkę do masy) oraz wymianie świecy i ustawieniu przerwy między modułem a kołem magnesowym udało mi się ją odpalić ale praca nie była zbyt równa. Także wyciągnąłem silnik z lawety aby wszystko wyczyścić (sprzęt niesamowicie zapuszczony) i odnowić, zakupiłem nowe sprężynki regulatora, świecę, oraz membranę i uszczelkę pod gaźnik. Niestety nie rozważnie postawiłem silnik który się przewrócił i wylał mi się olej otworem gdzie przykręca się wydech i teraz pytanie jak to wyczyścić. Czy wlać trochę benzyny do cylindra przez otwór gdzie się wkręca świecę i wypłukać to czy w jakiś inny sposób bo podejrzewam że będzie spory problem z odpaleniem. I jeszcze pytanie jak prawidłowo powinien być umocowany przy silniku pancerz linki od regulacji obrotów ponieważ u mnie nie ma żadnego oczka ani uchwytu które by trzymały pancerz umożliwiając regulację. Podpowiedzcie jeszcze jaki dobry olej do tego silnika zakupić.
    Z góry dzięki.

    0 7
  • Pomocny post
    #2 09 Maj 2011 16:15
    39006
    Użytkownik usunął konto  
  • Pomocny post
    #3 09 Maj 2011 16:38
    4jerry
    Poziom 20  

    Na wykręconej świecy pociągnij kilkanaście razy za sznurek, powinien wypluć. To co zostanie nie powinno przeszkodzić w rozruchu. Olej do wlania po prostu trawol 10w/30. A linkę trzeba umocować do obudowy za pomocą jakieś blaszki profilowanej na kształt C, żeby pasowała na pancerz.

    0
  • #4 09 Maj 2011 20:50
    orzel-jak
    Poziom 15  

    Olej to raczej SAE30. Taki zaleca Briggs. Choć faktycznie 10w30 tez pewnie nie zaszkodzi

    0
  • #5 10 Maj 2011 08:38
    noartist83
    Poziom 11  

    Silnik złożyłem i nawet udało się uruchomić bez większego problemu. Ale pojawiły się nowe problemy, a mianowicie muszę dokupić jeszcze primer do pompki bo leci (jest mała dziurka), oraz silnik chodzi na wysokich obrotach. Tu znów pytanie do Was. Gaźnik jest membranowy, założyłem dwie nowe sprężynki i ta krótsza jest cały czas naprężona, a tak chyba być nie powinno i to chyba ona trzyma wysokie obroty, czy ja mam tę sprężynkę trochę rozciągnąć, lub rozwinąć ze dwa zwoje żeby zrobić delikatny luz? Dodam że ta nowa sprężynka jest trochę inna od starej ale w serwisie tam gdzie kupowałem części powiedzieli że będzie pasować.

    0
  • #7 10 Maj 2011 09:04
    orzel-jak
    Poziom 15  

    Co to za serwis??!! Karygodne zakładać niewymiarowe sprężynki. Lepiej załóż starą lub kup nową o tym samym wymiarze.

    0
  • #8 11 Maj 2011 14:16
    noartist83
    Poziom 11  

    Udało mi się wyregulować obroty silnik chodzi przyzwoicie, jeszcze trzeba troszkę dopracować ale to jak odnowię lawetę i złożę wszystko w całość.

    Dzięki dla tych którzy wyrazili chęć pomocy.

    Temat do zamknięcia.

    0