Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

PNEUMATYCZNY ZAMEK A STEROWNIK NA PILOTA???

08 Lis 2004 22:14 2358 13
  • Poziom 11  
    WITAM WSZYSTKICH
    W mercedesie w którym mam zamiar założyć sterowanie na pilota jest już założony centralny zamek ale jest on pneumatyczny. I niewiem jak dalej mam postąpić jak się podpiąć z kablami do tego pneumata? Z sterownika na pilota wychodzą tylko cztery kable masa, prądowy oraz dwa które zamykają i otwierają. Może ktoś już montował coś takiego albo wie jak to zrobić? Prosiłbym o jakieś wskazówki!!!

    POZDRAWIAM
    Nie używaj w tytule dużych liter - REGULAMIN.[h]
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 28  
    podpinasz do tych co zamykają i otwierają. Obadaj czy sterowanie masami, czy +12V? potem kupujesz odpowiedni modół radiowy (sterowanie podwójną masą lub podwójnym +12 w zależności od potrzeb) Musi działać i tyle :!:
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 27  
    Witam...
    Jak przekrecasz kluczyk w drzwiach kierowcy w pozycje otworz to zwierasz kabel1 z kablem2 jak w pozycje zamknij to zwierasz kabel1 z kablem3. Wystarczy sie wpiac sterownikiem w te trzy kable i juz po sprawie, kabel1 ten wspolny to spewnoscia masa. Niestety nie powiem Tobie jakie maja kolory te kable ale miernikiem lub chociazby bateria i zarowka z powodzeniem to sprawdzisz. KAble beda w drzwiach gdzies przy zamku, lub przy samym silowniku w drzwiach, najprawdopodobniej ich kolory beda zgodne z tymi kolorami otworz i zamknij od sterownika, masy maczysz razem bo to jest sterowanie masa.
    POzdrawiam
  • Poziom 11  
    A orientujesz się może jakie jest sterowanie w mercedesach tych troche starszych niewiem jaki typ bo dopiero będe montował u kumpla a on mieszka troche daleko od mnie.
  • Poziom 27  
    No niestety pewnosci nie mam ale wydaje mi sie ze tez bedzie sterowanie masa (masa aktywna).
    Masz dwie mozliwosci :) a sprawdzenie tego sprowadza sie od przylozenia miernika

    Pozdrawiam
  • Poziom 20  
    mercedesy miały też sterowanie po jednym kablu zielonym bodajże czy niebieskim ? sterowanie naprzemiennym plusem i minusem
  • Poziom 27  
    re_darek napisał:
    a czy ten sterowink były odpowiedni d otego centralnego zamka (pneumatycznego)

    www.allegro.pl/show_item.php?item=34625135&msg=Tw%C3%B3j+e-mail+zosta%C5%82+wys%C5%82any

    pozdr

    Nic nie pisze ze jest to sterowanie masa, ale skoro pasuje do wiekszosci centralnych to spewnoscia bedzie aktywna masa.

    pelek napisał:
    mercedesy miały też sterowanie po jednym kablu zielonym bodajże czy niebieskim ? sterowanie naprzemiennym plusem i minusem


    Jestes pewien? jak mozna sterowac praca silniczka prawo, lewo jednym kablem? Przeciez jak w jednym kablu raz pojawia sie plus a raz minus to w drugim musi byc przeciwny potencjal zeby silnik sie krecil, wiec jest to juz sterowanie na 2 kablach. Chyba ze masz na mysli cos takiego ze sam silownik ma w sobie elektronike i doprowadzone sa do niego 3 kable: masa, zasilanie i ten o ktorym wspomniales w ktorym pojawia sie raz plus, a raz masa, takie rozwiazanie wydaje sie bardziej kosztowne poniewaz w kazdym silowniku masz elektronike, a nie jedna wspolna.

    Pozdrawiam
  • Poziom 22  
    przemo.t - sterowanie zmianą potencjału na jednym z przewodów to nic nadzwyczajnego, w pompce znajduje się prosta elektronika która odpowiednio interpretuje sygnał sterujący z zamka kierowcy, często taki typ sterowania występował w samochodach koncernu AUDI/VW.
    a co do opisywanego sterownika to na 99% podaje on 2 masy na wyjściach, może więc zaistnieć potrzeba dorzucenia 2 przekaźników które podadzą odpowiedni do centrala w mercedesie sygnał sterujący. nie wykluczone też, że może występować w nim zbyt krótki dla zamka pneumatycznego impuls pojawiający się na tychże wyjściach, z reguły pomaga wymiana na większe 2 elektrolitów wewnątrz sterownika.
    pozdro
  • Spec od samochodów
    Kolega jacq ma racje nie wysterujesz tym pneumatyka jedynie przez dolozenie przekaznikow
  • Poziom 27  
    A ja uwazam ze wysterujesz, starczy podpiac sie sterownikiem do stykow zamka, tych stykow ktore sa zwierane jak sie lkuczyk przekreca w drzwiach, przeciez kluczyka tez nie trzymiesz tak dlugo az sie silowniki pneumatyczne wysuna do konca, starczy tylko impuls a reszte robi sterownik ktory i tak jest juz w aucie fabrycznie. OCzywiscie nie obedzie sie bez przekaznikow jesli sterowanie jest innym potencjalem niz masa
    Pozdrawiam
  • Poziom 11  
    Witam, zwróćcie uwagę że w niektórych merolach (starsze 123 i 190) w drzwiach kierowcy nie było siłownika pneumatycznego - trzeba dołożyć wtedy siłownik elektryczny.
    Gdyby to było to - upraszcza się sterowaniem tego zamka. Napisałem "upraszcza" gdyż na rynku jest sporo modułów (te dedykowane do pneumatów sterowanych jednoprzewodowo) które padają przy odwrotnym połączeniu przewodów od modułu z rozciętym przewodem sterującym.
    Cz
  • Poziom 22  
    no właśnie, to zależy od rodzaju zamka, nie wiem jak jest w merolach. z reguły zamykając lub otwierając zamek kluczykiem nie podajesz tak naprawdę impulsu a zwierasz na stałe styki w siłowniku. jeśli podepniesz się pod przewody dochodzące do siłownika jednocześnie odłączając je od niego wtedy rzeczywiście może wystarczyć krótki impuls, ale jeśli zechcesz zakombinować tak, żeby móc jednocześnie mieć możliwość sterowania zamkiem centralnym za pomocą kluczyka i pilota to bardzo krótkie impulsy które normalnie wystarczają do wysterowania zamka elektrycznego mogą w pneumatyku nie wystarczyć i dlatego trzeba wydłużyc impulsy sterujące.
  • Poziom 27  
    W mercedesach trochę starszych jak to określiłeś jest sterowanie jednoprzewodowe naprzemiennie+ i -.Można łatwo wpiąć sie w przewód idący w progu od strony kierowcy. Ponadto potrzebny jest dłuższy impuls sterujący. Napewno będziesz potrzebował układu przekaźników do wysterowania tego centrala. Mozesz nabyć gotowy (25 zł)ewentualnie zrobić samemu z 2 przekaźników(służę pomocą). Poza tym czy nie warto dołożyc parę groszy i kupić alarmik np. http://www.allegro.pl/show_item.php?item=34682432.Można go sobie potem rozbudować dowolnie. Kupując samo sterowanie nic potem z nim nie zrobimy, a gdyby się chciało założyć potem jakiś alarmik to jest ono nieprzydatne.