Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Omega b 2,016v miga check, kręci i nie odpala

09 Maj 2011 20:38 12011 18
  • Poziom 9  
    Witam.
     Mam pytanie dotyczące pojazdu Opel Omega b kombi 2,0 16v 1996r 136KM z instalacją gazową sekwencyjną Stag 200-4
     Dnia 27 kwietnia założyłem nową instalację do pojazdu. Po przejechaniu 130 km tj 2 maja w samochodzie zaczął szybko migać "czek", który to wskazuje na odcięcie zapłonu przez immobiliser. Rozrusznik kręci a samochód nie odpala, dopiero po kilku minutach po ponownym włączeniu zapłonu samochodu "czek" przestaje migać i wówczas samochód odpala, a nieraz odpalenie jest możliwe dopiero po odłączeniu akumulatora na 5 minut.
    Wówczas po resecie komputera wraca wszystko do normy, działa poprawnie, ale tylko przez około 2-3 dni użytkowania, potem znowu coś zarzuca, prawdopodobnie błąd na komputer pojazdu i pojawiają się problemy z odpaleniem.
    Jest to o tyle dziwne, że po podłączeniu pod kostkę diagnostyczna komputer samochodu nie wykazuje błędu ,pojawia się zapis brak połączenia z immobiliserem.
    Tym pojazdem zrobiłem 50 tys. km i nie miał nigdy opisywanej usterki.
    Usterka ujawniła się po zamontowaniu gazu.
    Zgłosiłem powyższy fakt usterki sprzedawcy instalatorowi, ale odmówiono mi przyjęcia reklamacji, twierdząc że z instalacją jest wszystko ok i że samochód nie odpala na benzynie.
    Zamierzam skierować pisemną reklamację do sprzedawcy.
    W związku z tym potrzebowałbym porady czy błąd do komputera samochodu może generować instalacja gazowa, poprzez nie właściwe ustawienie parametrów?
    Oraz ewentualnego wskazania "przyczyny", która powoduje ten stan niesprawności pojazdu?
    Dziękuję za odpowiedź.
  • Poziom 19  
    raczej gdzieś coś niełączy ..... przeciągali pewnie instalacjie do kabiny i coś ruszyli oblukaj petle puszke, masz na grubym kluczyku ???
  • Pomocny post
    Poziom 15  
    Instalacja,sama w sobie nie może wpłynąć na immobilizer,tak jak kolega wyżej napisał może podczas przeciągania kabli od przełącznika naruszyli jakiś kabel.
  • Poziom 9  
    Właśnie byłem u kolegi mechanika posprawdzał i wszystko jest ok,podmieniał nawet oczko przy kierownicy ze swojego samochodu i nic ,myśleliśmy ze kluczyk rozmagnesowany,ale po resecie komputera wszystko działa poprawnie,tak jakby immo odcinało zapłon i dopływ paliwa,bo gdy od razu włożę kluczyk i przekręcę to chwile zapali silnik może 1-2 sekundy i gaśnie,a normalnie po przekręceniu kluczyka 1-2 sekundy po zaczyna migać czek i wtedy można go kręcić ale się nie odzywa silnik.Kluczyk mam zwykły z podczepianym pilotem do zamka,a w środku kluczyka jest takie małe ustrojstwo od immo w kształcie trapezu(magnes)?
  • Poziom 42  
    adam_2407 napisał:
    kluczyka jest takie małe ustrojstwo od immo w kształcie trapezu(magnes)?

    Przyczep do kluczyków duży neodymowy magnes, będzie lepiej......to taka ironia
    Jeśli piszesz "magnes" to daleka droga przed tobą, lepiej oddaj do przeglądu do kogoś polecanego u siebie, dobrego fachowca
  • Poziom 9  
    Wiesz gaziarzy właśnie mi polecono i wyszła lipa ,a to małe coś jest zapisane w nawiasie i ze znakiem zapytania,bo się dopiero uczę.
  • Pomocny post
    Poziom 42  
    Bez sprzętu diagnostycznego i wiedzy teoretycznej/praktycznej będzie ciężko bardzo, więc wybór i tak należy do ciebie, ale jedni pieką chleb, a inni murują domy, czy ty musisz naprawiać samochody
  • Poziom 9  
    W sumie to nie muszę naprawiać samochodów ale na pewno lepiej będę się czuł wiedząc co we własnym samochodzie jest nie tak.Pół biedy jest jak jestem w kraju,bo w Niemczech z taką usterką,to brakło by samochodu i instalacji na pokrycie długów za holowanie i ewentualną naprawę.Jeżeli ktoś przebywał daleko od domu ten wie jak to jest kiedy auto się sypie.
  • Pomocny post
    Poziom 19  
    to wiecej juz raczej nie poradzisz sam.. zawsze możesz odpalic awaryjnie na gazie.. omega tnie tylko wtryski na imo.
  • Poziom 9  
    Mam jeszcze jedną możliwość,ale to dotyczy korekty w komputerze pojazdu i nie wiem co mam robić,bo instalację gazową mam nowiutką i na gwarancji.Jeżeli zlecę wykonanie tej poprawki w komputerze ,a okaże się może,że to było coś z instalacją,to stracę gwarancje,czy nie powinienem reklamować usterki u wykonawców instalacji?,dlatego że nie współdziała z pojazdem i zamontować drugą w innym warsztacie?
  • Moderator Samochody
    Weź Ty się ogarnij. Co ma niby wspólnego immo z regulacją instalacji gazowej?
  • Poziom 9  
    Tego właśnie nie wiem pytam o to czy istnieje jakaś zależność,pomiędzy tym że auto pracuje na gazie, a po wyłączeniu silnika nie odpala na benzynie.Imo wyłącza wtryskiwacze,czy nie ma to nic wspólnego z rodzajem paliwa gaz-benzyna,ze wywala immo.Ja mam silnik " ecotec '' i z tego forum wynika,że są to trudne silniki do montowania instalek,bo ujawnia się bardzo dużo usterek,ktoś wskazywał na częste problemy z emulatorem,to było w postach z przed 5 lat około.Bardzo dziękuję za wszelkiego rodzaju podpowiedzi,nie jestem mechanikiem więc chciałbym skorzystać z rzetelnych podpowiedzi ludzi,którzy przerobili podobny temat do mojego.
  • Poziom 9  
    Byłem u doktora uśpił mój problem w 15 minut dodatkowym emulatorem,ale zauważyłem,że samochód na gazie utrzymuje 1200 obrotów/min.W związku z
    tym mam pytanie:czy przeprowadzenie resetu komputera przywróci poprawne działanie na gazie?,czy muszę z tym udać się na regulację do gazowników?.I jeszcze pytanie ile ten samochód średnio spala Wam gazu w mieście i w trasie?,bo mój po mieście no i z tymi usterkami wciągnął 16l na 100 km.SILNIK 2.0 16V+SEKWENCJA.Dziękuję za podpowiedz.
  • Poziom 9  
    witam kolego mam ten sam problem z omega co ty stoi juz dwa tygodnie nikt nie potrafi pomoc
  • Poziom 9  
    U mnie na razie jest wszystko ok,w krótkim czasie wysiadł mi alternator,kompletnie padły uzwojenia i diody,na 99% uszkodziły go opiłki powstałe po odwiertach w druciarni.Okazało się jeszcze ,że druciarze gaziarze przewiercili mi bak,ale wymienili mi już na drugi.No a w Twoim przypadku,to najlepiej posprawdzaj wszystko,jeżeli możliwe to załatw kompa takiego samego z pętla i transpondery z tego samego modelu,bo to może wyniesie Ciebie ze 2 stówki za komplet.A jeżeli nie poradzisz z tym ,to dam Ci namiar na tego speca.
  • Poziom 9  
    witam omega sie zatarla wiec nie robie juz tego auta bo sie nie oplaca
  • Poziom 1  
    instalacja gazowa nie wpływa na odciencie zapłonu a moze kluczyk jest zje odczytywany przez komputer
  • Poziom 9  
    Uważam,że gdyby kluczyk nie był odczytywany,to w ogóle nie można było by auta odpalić,ja sprawdzałem na dwóch kompletach kluczyków.
    Zdjąłem klemę do resetu kompa to odpalił,postał dłużej odpalił,a jak tylko wyłączyłem silnik , to ponownie nie dało rady odpalić.Mogę przypuszczać,że to wszystko mogło dziać się od zepsutego alternatora,który po podłączeniu miernika ładował,ale paliła się lampka ładowania na desce,więcej gazu to i lampka jaśniej świeciła.Reset pomagał też do pewnego czasu ,później też nie chciało auto palić.Więc usunąłem immo i nie mam możliwości żeby,to sprawdzić.
    Moja omega 2,016v sekwencja stag 200 na 43-45 litrach gazu w trasie,przy spokojnej jeździe zrobiła 460 km.