Jaka powinna być rezystancja czujników temperatury spalin G506 (038 906088A) oraz G448 (038 906088D)? Czy sa to czujnik rezystancyjne?
Pytam bo oba maja przerwę o VCDS podaje dla jednego zwarcie z plusem a dla drugiego zwarcie z masą . W żadnym nie ma też przejścia na obudowę.
Tak, to są czujniki rezystancyjne. Czujnik G506 (przed filtrem cząsteczek stałych) i czujnik G527 (za filtrem cząsteczek), są niezbędne i służą jako zabezpieczenia filtra cząsteczek przed przegrzaniem/uszkodzeniem. W przypadku kiedy sygnału z któregoś zabraknie, zapala się kontrolka filtra cząsteczek stałych K231, oraz/lub "pulsuje" kontrolka silnika K29. W domu niestety nie posiadam info jaka rezystancja (jak je sprawdzić), ale jeśli nikt nie dopisze to postaram się jutro dopisać (jak nie zapomnę ). A dają się te błędy wykasować, jeśli tak, to po jakim czasie się zapalają? Jeśli zaraz po uruchomieniu silnika, to najprawdopodobniej instalacja "ucierpiała" (przerwa, przetarcie - często przy samych wtyczkach), a jeżeli po dłuższej chwili, to któryś z czujników (a mogą być 2 i 3) uszkodzony. U nas na warsztacie tylko w tym roku już chyba w 8 autach (audi/passat) wymieniliśmy. Tak więc usterka występuje (moim zdaniem) bardzo często.
W tym silniku nie ma czujnika temp. za filtrem DPF. Sprawdż jesli możesz tą rezystancje , wystarczy dla temp. otoczenia 20st. Błedy można skasować ale zaraz po wejściu do 01 Silnik pojawiaja się ponownie. Tak szczerze mówiąć cóż za róznica dla sterownika czy uszkodzona jest instalacja (przerwa , urwany przewód , uszkodzone złacze ) czy też czujnik ma rozwarcie. Dlatego potrzebuje dane rezystancji czujnika aby wykluczyc okablowanie.
zeimp cierpliwie czekam z góry dziękuje.
Kolego mos5. A jednak po dogłębnym (długim) szukaniu okazało się, że trochę Cię w błąd wprowadziłem, bo jednak to nie są czujniki rezystancyjne. To tzw. "termopara" a mierzy się go woltomierzem. Po podłączeniu do woltomierza i wskazaniu jakiejś wartości, gdy będziesz taki czujnik podgrzewał, wartości te mają rosnąć. Sorki za błąd i spóżnienie, ale ważne, że masz co chciałeś - pozdrawiam.
zeimp bardzo dziękuję za "ofiarną" pomoc. Trochę mnie zaskoczyłeś byłem przekonany że to podobnie jak w Audi A3 którą niedawno robiłem (wymieniałem tam 03G 906 088) są to czujniki rezystancyjne, tam miał ok 4kΩ.
Korzystając z Twoich wskazówek muszę je jeszcze raz dokładnie sprawdzić, mam tylko watpliwość czy będzie to możliwe za pomocą klasycznego miernika cyfrowego a mianowicie czy jego rezystancja wewnętrzna nie będzie dla nich zbyt dużym obciążeniem.
Mam jeszcze taką prośbę, gdyby udało Ci sie wykonać takie pomiary na sprawnych czujnikach to podziel sie swoimi spostrzeżeniami i wnioskami. Moje mogą okazać sie uszkodzone więc pomiary są bez sensu, a nowe jak zobaczyłem ich cene mogą nie dotrzeć do mnie wraz z właścicielem auta.
Jaszcze raz wielkie dzięki i również pozdrawiam.
W silniku który naprawiałem a mianowicie BPP nie ma czujnika G235 (przed turbospreżarką) i jak już wcześniej ustaliliśmy a twoje dane to potwierdzają jest to typowy czujnik rezystacyjny PTC.
zeimp informacja o G235 to świetna robota na pewno się przyda.
Właściciel dotarł z czujnikami i trochę mnie zdenerwował bo już wcześniej bez uzgodnienia je zamontował i przez to pozbawiał mnie możliwości ich pomiaru.
Nie było konieczności wypalania DPF-a (zapełnienie 4,8g) wykasowałem więc błędy .....i do kasy.
Dziękuje wszystkim aktywnym w temacie.Pozdrawiam.
Może, któryś z modów wpadnie na pomysł i przeniesie to info w miejsce, w którym to nie zginie, bo zdobycie tego łatwe nie było hehe. Cieszę się, że komuś się to przydaje - pozdrawiam .
Kolego mam ten sam problem czy posiadasz dane oporu dla czujnika audi? Mój zmienia rezystancje przy podgrzaniu i chłodzeniu w aucie była naprawianie skrzynia i od tego czasu problem z czujnikiem podejrzewam że mechanik jakieś kable uszkodził