Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Corsa b ściąga przy dodawaniu i puszczaniu gazu bez wspomagania.

pawcio1979 09 Maj 2011 21:05 4291 10
  • #1 09 Maj 2011 21:05
    pawcio1979
    Poziom 16  

    Witam.
    Jak w temacie, dodając gazu auto ściąga w prawo a puszczając gaz auto ściąga w lewo. Im większa prędkość tym bardziej zjawisko to zauważalne. Przy hamowaniu auto jedzie prosto, jeśli się rozpędzę i wrzucę luz auto także jedzie prosto.
    Dodawaniu i odejmowaniu gazu towarzyszy stuknięcie chyba w przegubach.

    500 km temu wymieniłem tuleje wahacza i sworznie wahacza z przodu, końcówki drążków kierowniczych. Sprawdzone i zregenerowane były też tuleje drążków reakcyjnych.

    Teraz co nieprawidłowego zaobserwowałem.
    Ruszając delikatnie kierownicą prawo - lewo czuć delikatny luz z delikatnym stuknięciem aczkolwiek koła podążają za kierownicą. Tak samo jeśli ruszam kołami prawo - lewo.


    Co może być przyczyna opisywanego zjawiska?
    Zużyte przeguby półosi napędowych, zużyte "przeguby" drążków kierowniczych? Może ktoś ma inny pomysł?

    0 10
  • #2 09 Maj 2011 21:07
    Hucul
    Poziom 39  

    pawcio1979 napisał:
    ... Może ktoś ma inny pomysł?

    Wizyta w warsztacie samochodowym u diagnosty .

    0
  • #3 09 Maj 2011 21:19
    jarciu11
    Poziom 19  

    jak już tyle wymieniłes to zostało ci jeszcze drążki i sama maglownica..tylko uważaj bo tu o twoje zycie idzie.. przeguby narazie zostaw..

    Proszę natychmiast poprawić pisownię, użyj przycisku "pisownia", pamiętaj o wielkich literach oraz znakach interpunkcyjnych. Nie kasować wpisów moderacyjnych.[P]

    0
  • #4 09 Maj 2011 21:49
    pawcio1979
    Poziom 16  

    Na 90% stuki w układzie kierowniczym ale trudno zlokalizować bo się przenoszą.
    Z lewej strony nie wyczuwam żadnych luzów na drążku a prawą stronę sprawdzę dopiero na kanale :|

    0
  • #5 10 Maj 2011 07:39
    mczapski
    Poziom 38  

    Wszystko wskazuje na luzy w zawieszeniu i związanym z tym przestawianiem geometrii. Zalecam sprawdzenie mocowania wahaczy oraz stan kolumn (amortyzatorów przednich).

    0
  • #6 10 Maj 2011 11:28
    ociz
    Moderator Samochody

    Niedawno jechałem za fajną Corsą co zostawiała 4 ślady. :D

    0
  • #7 10 Maj 2011 21:58
    pawcio1979
    Poziom 16  

    mczapski napisał:
    Wszystko wskazuje na luzy w zawieszeniu i związanym z tym przestawianiem geometrii. Zalecam sprawdzenie mocowania wahaczy oraz stan kolumn (amortyzatorów przednich).


    Sprężyny wymienione niecały rok temu na Kayaba, a amortyzatory badane i wyszło na przodzie tłumienie 61% i 63% a na tyle 72% i 74% tak że myślę że jeszcze troszkę po jeżdżę na nich.


    Jeśli chodzi o opisywane problemy to wystąpiły zaraz po wymianie sworzni i tulei wahaczy.
    Dodam jeszcze że auto dość wyraźnie pływa po drodze.

    0
  • #8 11 Maj 2011 07:48
    mczapski
    Poziom 38  

    Stan kolumn to mam w tym przypadku na myśli luzy na tłoczyskach. Tłumienie może w dalszym ciągu być. Zreszto czasem zastanawiam się nad tym badaniem tłumienia, ponieważ już wyrzucałem marne amortyzatory, które na stanowisku były całkiem znośne. Chyba nic nie było o geometrii zawieszenia. Może zbieżność jest zerowa i zmienia się w ramach luzów z dodatniej na ujemną.

    0
  • #9 11 Maj 2011 20:52
    pawcio1979
    Poziom 16  

    Wydaje mi się, że jest luz w lewym kole. Albo na łożysku albo coś z piastą. Naciskając nogą koło z lewej lub prawej jego strony wyczuwalny jest luz.
    Najprędzej w sobotę na kanał wjadę a na razie auto odstawiam.

    Ps. Czy luzy na łożysku lub pieście mogą powodować takie problemy?

    0
  • #11 12 Maj 2011 20:43
    pawcio1979
    Poziom 16  

    Sytuacja opanowana, winowajcą okazał się a w zasadzie to okazały się śruby sworznia wahacza. Mimo że założone nowe i dokręcone na maxa potrafiły się poluzować i zniszczyły gwint. Sytuacja o tyle dziwna, że poluzowały się w lewym wahaczu a w prawym siedzą mocno.

    Temat zamykam.

    0