Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

System hamulcowy Sumitomo czy Akebono ?

Interno 09 May 2011 21:06 19325 24
Bosch
  • #1
    Interno
    Level 22  
    Corolla Wagon E11 D-4D silnik o poj. 1995 cm3 66kW/90kM wymaga wymiany klocków hamulcowych.
    Czy ktoś jest zorientowany jaki jest w tym samochodzie system ?
    Jednocześnie będę prosił o pomoc w doborze firmy klocków pod względem ich twrdości, wpływu na tarczę i pylenie oraz aby nie skrzypiały.
  • Bosch
  • #2
    bandi21
    Level 30  
    04-2118A AKEBONO.To jest numer katalogowy klocków wg . katalogu SAGA.Możesz kupić je w Warszawie na ulicy Ordona właśnie w firmie Saga.Koszt około130 zł
  • #3
    Interno
    Level 22  
    Z moich wstępnych ustaleń wynika, iż montowano dwa różne systemy na przedniej osi.
    Na tylnej zawsze Akebono i tu nie ma problemu.
    Lecz na przedniej:
    Sumitomo wymiary klocka ~ 133 x 53 x 17,5mm
    Akebono ~ 117,5 x 58,7 x 17,5mm
    Serwis Toyoty może to ustalić po numerze VIN ale nie wiem czy mi udostepnią taką informację.
    Oczywiście moge u nich kupić klocki Optifit, lecz daleko im do moich oryginalnych / już nie do zdobycia/.
    Muszę wybierać z ATE, BOSCH dość twarde, TRW, Akebono są to japończyki ale tylko na przednia oś i określony system, EBC.
    Wolałbym kupić części przed demontażem.
    I tak w Toyocie muszę kupić 2 komplety Shim Kit - blaszki dociskowe.
  • Bosch
  • Helpful post
    #4
    bandi21
    Level 30  
    dziś zmieniałem klocki z przodu .1,4 z 2000 roku i na zaciskach przeczytałem LUCAS.Z tego co wiem to są tam właśnie lucasy jak auta robione w UK lub te co podałem wcześniej jeśli japonia.A tak poza tym to nie masz większych problemów w życiu?
  • #5
    Interno
    Level 22  
    Z przodu jest system firmy Sumitomo, choć mocno zakamuflowany pod logo Toyoty.
    Co do klocków to oryginalne japońce kosztują 400zł na przednią oś.
    Na oryginałach zrobiono 60 tys. km, klocki Toyota/Textar zaczęły się rozsypywać po 3 latach ok. 40 tys. km.
    Dzięki za wskazówkę na Sagę, choć te klocki Akebono są robione w Itali, mają nie dzielony na dwa pola materiał cierny i końcówki blachy klocków wymagają podszlifowania, są za długie i klocki nie poruszaja się swobodnie w gniazdach.
  • #6
    bandi21
    Level 30  
    a może trzeba było dobrze wyczyścić jarzmo w którym siedzą klocki i posmarować to smarem miedzianym?Ja często kupuję do japońców klocki kaszijama i też są dobre a tańsze.
  • #7
    Interno
    Level 22  
    Jarzmo i sprężyny oczyszczone jak przez dentystę, używam przy ABS wyłącznie smaru ceramicznego Permatex-u.
    Blacha klocków na długości nie trzymała wymiaru było 133 mm a powinno być 132,8 mm, niby nie wiele ale klocek się nie poruszał.
    Aktualnie wszystko jest OK!
  • #8
    Przemo9826
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Interno wrote:
    Jarzmo i sprężyny oczyszczone jak przez dentystę, używam przy ABS wyłącznie smaru ceramicznego Permatex-u.
    Blacha klocków na długości nie trzymała wymiaru było 133 mm a powinno być 132,8 mm, niby nie wiele ale klocek się nie poruszał.
    Aktualnie wszystko jest OK!


    A jeśli nie ma ABS to jakiego używasz?
  • #9
    Interno
    Level 22  
    Jak nie ma ABS-u to również smary nie zawierające miedzi i metali ciężkich, dedykowane np. przez producentów systemów hamulcowych ATE, TRW lub wymieniany wcześniej smar ceramiczny /dla mnie ma ładny charakterystyczny fioletowy kolor trudno go pomylić z innym i został przetestowany przez moich znajomych od tuningu/ Permatex-u firma USA.
    Ograniczam generalnie stosowanie smaru miedziowego do minimum.
    Jestem mechanikiem na potrzeby rodzinnej floty i stosuję możliwie najlepsze produkty po konsultacji z fachowcami.
  • #10
    Przemo9826
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Zapytam inaczej, czy według Ciebie gdy układ hamulcowy nie ma ABS, powinno stosować się inne smary niż w układach z ABS?
  • #11
    balonika3
    Level 37  
    Interno wrote:
    Jak nie ma ABS-u to również smary nie zawierające miedzi i metali ciężkich, dedykowane np. przez producentów systemów hamulcowych ATE, TRW lub wymieniany wcześniej smar ceramiczny /dla mnie ma ładny charakterystyczny fioletowy kolor trudno go pomylić z innym i został przetestowany przez moich znajomych od tuningu/ Permatex-u firma USA.
    Ograniczam generalnie stosowanie smaru miedziowego do minimum.
    Jestem mechanikiem na potrzeby rodzinnej floty i stosuję możliwie najlepsze produkty po konsultacji z fachowcami.
    Co miałeś na myśli pisząc "firma USA"? Pytam z ciekawości.
  • #12
    Interno
    Level 22  
    Według mnie czy jest ABS czy też nie można używać takie same smary , ja w obydwu przypadkach pomijam miedziany.
    Pisząc USA chciałem zasygnalizować skąd pochodzi produkt bo słyszałem o jakiś fałszywkach, www.permatex.com dystrybutor na Polskę www.amtra.pl jesli nic nie uległo zmianie.
  • #13
    balonika3
    Level 37  
    A jeżeli produkt nie pochodzi z USA, to jest gorszy?
  • #14
    bandi21
    Level 30  
    Czemu pomijasz miedziany? Rozwiń to jeśli możesz.
  • #15
    kidu22
    Level 35  
    Używa ktoś smaru ''Abdulwisimulacha'' ponoś jest dobry do systemów z ESP.


    Moderated By Błażej:

    Pewnie nie, mam nadzieję, że ty zapamiętasz tą nazwę na dłużej. Bo za nią otrzymujesz ostrzeżenie.

  • #16
    Interno
    Level 22  
    balonika3 wrote:
    A jeżeli produkt nie pochodzi z USA, to jest gorszy?

    Nie ważne skąd pochodzi dla mnie liczy się wysoka, sprawdzona jakość, a ponieważ ukazały się podróbki trzeba zachować szczególną ostrożność dlatego podałem namiary na producenta i dystrybutora w Polsce.

    Dodano po 29 [minuty]:

    bandi21 wrote:
    Czemu pomijasz miedziany? Rozwiń to jeśli możesz.

    Nie jestem chemikiem ani zawodowym mechanikiem chociaż pewne 30 letnie doświdczenie w demontażu/montażu motoryzacyjnym posiadam.
    Smary miedziowe używałem i nadal używam ale obecnie nie przy systemach hamulcowych.
    Żaden z moich smarów na półce dedykowanych przez takich producentów systemów hamulcowych jak ATE, Textar, TRW nie zawiera miedzi więc coś w tym musi być.
    Ponieważ zbieram wszelkie poradniki i dodatki techniczne tam również nie zalecają miedzi np. w przypadku ABS lub elektronicznych czujników zużycia okładzin.
    Jak również słucham porad mądrzejszych od mnie.
    To by było tyle w tym temacie, bo coś on strasznie rośnie a ja już dotarłem nowe klocki.
    Tarcze się nie grzeją, klocki nie piszczą, skuteczność hamowania przetestowana, jedynie płyn w zbiorniczku poszedł 1 cm do góry na maxa.
    Jakby ktoś pytał to wymieniany pół roku temu ATE DOT 4 SL6.
  • #17
    bandi21
    Level 30  
    A dlaczego nie polecają miedzi w przypadku ABS ?Wiem że nie polecają ale nie wiem dlaczego,ja stosuję i nic się nie dzieje,ABS działa a hamulce hamują.
  • #19
    Interno
    Level 22  
    Może ten smar o dziwnej nazwie to Bremszylinder-Paste firmy ATE.
    Nie jestem pewien czy będzie wchodziła ta strona ale może warto poczytać
    www.hamulce.net/smary.pdf
  • #20
    pioart
    Level 38  
    Czegoś nie rozumiem . Co ma smar do działania ABS ? Nic . pomijam miejsca lokalizacji czujników , ale jeśli ma mieć to jakiś wpływ na jego działanie to ile tego „mazidła” tam zostało nałożone ? Co do „piłowania i szlifowania” klocków to się nie wypowiadam , bo to bzdura i tego się nie robi , musi pasować i pracować „suwliwie” jeśli tak nie jest to znaczy że nie doczyszczone powierzchnie . Za chwilę padnie pytanie : co mi stuka z przodu ?
    Pozdrawiam
  • #21
    Interno
    Level 22  
    pioart wrote:
    Co do „piłowania i szlifowania” klocków to się nie wypowiadam , bo to bzdura i tego się nie robi , musi pasować i pracować „suwliwie” jeśli tak nie jest to znaczy że nie doczyszczone powierzchnie . Za chwilę padnie pytanie : co mi stuka z przodu ?

    Szanowny Kolego na właściwe oczyszczenie to ja mam wpływ ale na dokładność wykonania klocków to go już nie mam.
    Mogę tylko stwierdzić , iż jakaś firma w Italii pod egidą Federation of European Manufacturers of Friction Materials klocki hamulcowe AN-394WK i AN-438WK AKEBONO wykonała niestarannie i nijak się one mają pod względem jakości wykonania do japońskiego odpowiednika.
    Ale to nie pierwsze klocki, które muszę podszlifować lub wypolerować na odcinku suwu w jarzmie.
    Miałem nadlewy metalu, zacieki z warstwy kleju stosowanego pod materiał cierny, grudy farby zabezpeczajacej.
    Jak również miałem klocki, które wpadały w gniazda z dużym luzem ale zapewniam iż nie dzwoniły, i na to są sposoby.
  • #22
    bandi21
    Level 30  
    Zastanawiam się jak miedziany smar może dostać się do czujników?To nie możliwe.Producenci aut nie smarują niczym i zacisków więc nie ma wyznacznika jak to robić.Smarujemy więc tym co się sprawdza i czymś takim jest smar miedziany.
  • #23
    Przemo9826
    VIP Meritorious for electroda.pl
    bandi21 wrote:
    Zastanawiam się jak miedziany smar może dostać się do czujników?To nie możliwe.Producenci aut nie smarują niczym i zacisków więc nie ma wyznacznika jak to robić.Smarujemy więc tym co się sprawdza i czymś takim jest smar miedziany.


    No właśnie, auto z fabryki jarzma ma suche.

    A nie do końca byle jakim, ważne aby był to smar wysokotemperaturowy.
  • #24
    AntyOwik
    Level 17  
    He, ale reklamę sobie zrobił dobrą za darmo.
    Jak już filozofujemy, smaru miedzianego nie należy stosować w przypadku, kiedy ma styk ze stopami Al. Bo się niby ogniwo galwaniczne robi. Cienka teoria, taka wydumana. A rzeczywistość całkowicie jej zaprzecza. No ale cóż, filozofować zawsze można.
    P.S. Szlifowanie klocków świadczy o jednym, ktoś nie potrafi robić tego, za co się bierze. Jeszcze polerowanie...Jeszcze nie spotkałem podróby, która jest za ciasna, wręcz odwrotnie.
  • #25
    pioart
    Level 38  
    AntyOwik wrote:
    P.S. Szlifowanie klocków świadczy o jednym, ktoś nie potrafi robić tego, za co się bierze. Jeszcze polerowanie...Jeszcze nie spotkałem podróby, która jest za ciasna, wręcz odwrotnie.

    O czym tu gadać , feler jest feler , ale gdzie , w rozumowaniu . czy wykonaniu ?
    AntyOwik wrote:
    .
    Pozdrawiam