Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

TECUMSEH Vantage 35 - wyciek paliwa.

BartholomeusM 09 May 2011 21:46 7302 11
  • #1
    BartholomeusM
    Level 9  
    Witam!
    Mam problem z tym "czymś" :-)
    Chciałem pomoc sąsiadowi i takie są jaja:
    - po zalaniu paliwem odpaliła ale pochodziła chwilę i zgasła
    - następnie "wydaliła" z siebie bliżej nieustalonym kanałem (kanałami) całość paliwa a wlałem od serca - zbaraniałem. :-(
    Pytanie podchwytliwe: czy w pływaku powinno coś się odzywać przy poruszaniu nim czy nie ma takiej opcji? :-)
    Dziękuję z góry za pomoc Wszystkim, ale szczególnie prosiłbym o kontakt ze strony użytkowników: Rycho T i .... - oops zamknąłem stronkę z tematem, ale było tam i coś o pływaku i ładne rysunki były.
  • #2
    User removed account
    User removed account  
  • #3
    BartholomeusM
    Level 9  
    Właśnie najśmieśniejsze jest to, że w pływaku na bank coś "pływa" bo słychać, a jak wsadziłem go do wody to wypływał na powierzchnię :-(.
    Co prawda nie jak typowa "oponka" czy koło ratunkowe, ale bokiem do góry :-). Jak go łapałem w miejscu wieszaka z obu stron (tak jak jest mocowany w gaźniku) to już ładnie się stabilizował pod wodą.
    Jeżeli coś jest to tylko mikropęknięcie, może na lucie?
    Wężyk na bank sprawny. To leciało jakoś tak dziwnie z tego gaźnika.
    W penym momencie miałem wrażenie że tym otworem dolotowym z prawej strony przez który dostaje się powietrze z filtra powietrza. Pierwsza moja myśl była taka, że wina pływaka bo nie odbija do góry, tylko czy to dobra droga dedukcji laika?
    W miseczce na dnie jest śruba z dziurkami - przedmuchałem kompresorem.
    A jak to się sprawdza jeszcze? Ja taki domorosły grzebacz jestem ;-)
    No i na bank coś źle jest z cięgnami bo przeczytałem większość tematów gdzie były Twoje odpwiedzi i rysuneczki piękne i nie wiem czemu cięgno ze sprężynką jest założone zaraz pod cięgnem w drugiej dziurce od góry, a nie jak na Twoich rysunkach chyba w przedostatnie czy ostatnie powinno być?
  • #4
    orzel-jak
    Level 16  
    Jeśli paliwo Ci wcieklo do komory silnika to nie zamyka zaworek i się przelewa.
    Pływak musi być pusty inaczej może być za słaba wyporność i nie dociska zaworku.
  • #5
    BartholomeusM
    Level 9  
    No właśnie nie do komory bo wyjście do niej jest w lewo jak patrzysz na wprost na gaźnik tylko wszystko jakby bardziej na prawo leciało i dołem na gaźnik na obudowę kosiarki.
    Może idiotyczny pomysł ale na szybko chyba najlepszy na sprawdzenie.
    Wystawię pływak na słońce. Jak wlazło to i wylezie (odparuje). Wrócę z pracy to skręcę to do kupy i zobaczę. Ciekawe gdzie ja kupię takiego cudaka :-(. A i jeszcze sąsiad zgubił korek wlewu oleju... no i ten filtr powietrza gąbkowy nie pierwszej świeżości jest. Nie wiem czy jak u mnie w Briggsie powinien być nasączony olejem przed założeniem? Gdzie to kupić? Tylko allegro?

    Nie wiem czemu primer (pompka) - ta gumka na gaźniku ma dziurkę?? To normalne?? Mam wrażenie, że powinno być szczelne - może tędy też to paliwo się lało. Sorry za lekki chaos, ale dzisiaj mam migrenę i w głowie mi wali :-(
    I tak co sobie przypomnę to wcinam.
  • #6
    orzel-jak
    Level 16  
    Części kupisz w serwisie kosiarek. Ja takie części mam więc inni też pewnie. Pływak masz metalowy czy plastykowy? Niektóre modele w pompce primer maja otwór i to jest normalne. Odkręć króciec filtra i zobaczysz że przelewa się górą. Sprawdź tez iglice zaworka czy aby nie jest uszkodzona.
  • #7
    User removed account
    User removed account  
  • #8
    BartholomeusM
    Level 9  
    Dobra. Dzisiaj już jestem bardziej "na chodzie". Przed pracą dokonałem dokładnych oględzin pływaka do porannego słoneczka :-). Na bank jest uszkodzony - jakby spadł komuś kiedyś bo ma wgięcie od spodu i w środku tego wgięcia jest czarna kreska - wiadomo że to jest to uszkodzenie. Ponadto całą noc leżał na suchym a po potarciu w tym miejscu palcem miałem benzynkę na palcach. Muszę podzwonić, żeby znaleźć ten pływak, bo na allegro lipa.
    Pływak jest metalowy jak w Simsonku ;)
  • #9
    BartholomeusM
    Level 9  
    Witam ponownie!
    Tak się tydzień ułożył, że nie było czasu na kosiarkę.
    Dziś sobota czyli czasowy zawór bezpieczeństwa i działam :-)
    Sprawa się ma tak. Sąsiad się uparł, że będzie "pryskał" cyną w ten pływak.
    Czarno to widzę, ale niech mu będzie. Wyleciało z niego wszystko przez
    ten czas i odparowało.
    Zacząłem do kupy to składać, jeszcze raz przedmuchałem kompresorem.
    Iglica jest na takim druciku - czy ma znaczenie w którą stronę będzie szedł
    koniec tego drucika w pływaku?
    Denko gaźnika ma przetłoczenie - na czuja ustawiłem tak że głębsza strona jest
    po tej stronie, gdzie pływak najbardziej opada. Czy może jakoś inaczej to
    trzeba ustawić?
    Tak to jest jak się nie odkręci całego gaźnika tylko kombinuje - mea culpa.
  • #10
    BartholomeusM
    Level 9  
    Witam!
    Sorki za milczenie. Tak jak pisałem w sobotę po południu zebrałem
    wszystko do kupy. Okazało się, że sąsiad pojechał do kogoś
    kto robi dachy i lutuje na kwas. Zlutował pływaczek super.
    Poprawiłem cięgna według rysunków Rycha T z innych tematów
    i wszystko ruszyło.
    Dziwnie się zachowywała - obroty góra dół, więc wymieniłem
    jeszcze świecę i się uspokoiło.
    Pytania końcowe:
    1) czy w tej maszynce powinna być uszczelka między gaźnikiem
    a obudową filtra powietrza? - jak dokręcałem i spojrzałem z góry
    to zobaczyłem, że ta obudowa tak nie leży w linii na gaźniku,
    2) jak ustawić przerwę w świecy, jest jakaś tabelka w zależności
    od modelu świecy? - zostawić szczelinę taką jaka jest po zakupie?
    ten sam dylemat mam przy swoim briggsie Q45
  • #11
    frantic21
    Level 16  
    BartholomeusM wrote:

    1) czy w tej maszynce powinna być uszczelka między gaźnikiem
    a obudową filtra powietrza? - jak dokręcałem i spojrzałem z góry
    to zobaczyłem, że ta obudowa tak nie leży w linii na gaźniku,
    2) jak ustawić przerwę w świecy, jest jakaś tabelka w zależności
    od modelu świecy? - zostawić szczelinę taką jaka jest po zakupie?
    ten sam dylemat mam przy swoim briggsie Q45
    Uszczelka na pewno powinna być, taka cieniutka.
    A przerwa na świecy ok 0,75 mm, przy kupnie nowej jest już dobrze ustawiona i nie trzeba nic robić.
  • #12
    BartholomeusM
    Level 9  
    Minęło trochę czasu. Skoro nikt więcej nie ma nic do dodania
    pora zamknąć temat.
    Dziękuję wszystkim za pomoc - bardzo się przydała.