Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Audi A3 miga kontrolka smarowania

09 May 2011 22:10 19282 35
  • #1
    Anonymous
    Anonymous  
  • #2
    Przemo9826
    VIP Meritorious for electroda.pl
    A co się stało, tego nie wie nikt.

    Możesz wymienić pompę, zmierzyć ciśnienie, i jeździć dalej modląc się aby panewka nie "przypiekła" się do wału, jeśli chcesz jeździć pewnym autem - silnik do rozebrania w mak i weryfikacji.
  • #3
    Anonymous
    Anonymous  
  • #4
    zeimp
    Moderator on vacation ...
    Griszka0001 wrote:
    no dobra to juz staje się faktem a jak z okresowym wymienianiem pomp to fakt czy mit ???

    Ja na to odpowiem - BZDURA! Sam już kilka napinaczy łańcucha wymieniłem, ale pompy jeszcze nigdy. Owszem wiem, że są kłopoty w tych silnikach z ciśnieniem oleju, ale przyczyną jest ssak, się zatyka. Wymieniasz olej na czas, problemu nie ma.
  • #5
    Anonymous
    Anonymous  
  • #6
    zeimp
    Moderator on vacation ...
    Zdemontuj miskę, wyczyść porządnie ssak, złóż. Zalej nowym olejem (filtr oczywiście też nowy) i jeżdzij. Być może masz szczęście, a jeśli Ci go zabrakło, to kolega powyżej napisał, co należy...

    Dodano po 53 [sekundy]:

    Acha i zmień mechanika :D .
  • #7
    Anonymous
    Anonymous  
  • #8
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Kolegę też zmień.
  • #9
    Anonymous
    Anonymous  
  • #10
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Wiesz co, piszesz jak zwykły złodziej i oszust. Nie chcemy takich na forum.
  • #11
    Anonymous
    Anonymous  
  • #12
    DkDD
    Level 10  
    zeimp wrote:
    Griszka0001 wrote:
    no dobra to juz staje się faktem a jak z okresowym wymienianiem pomp to fakt czy mit ???

    Ja na to odpowiem - BZDURA! Sam już kilka napinaczy łańcucha wymieniłem, ale pompy jeszcze nigdy. Owszem wiem, że są kłopoty w tych silnikach z ciśnieniem oleju, ale przyczyną jest ssak, się zatyka. Wymieniasz olej na czas, problemu nie ma.
    Z początku zanim się zorientowano na rynku pojawiło się dużo tych silników z stajni vw. Problemem była wycierająca się pompa oleju , pózniej to poprawiono . Parę pomp już wymieniłem , chodz z ssakiem też słyszałem ale osobiście nie miałem do czynienia. A na pytanie kolegi co się mogło stać odpowiem pytaniem: znasz liczby do totka? Mogło nie stać się nic , mogło wytrzeć wałek rozrządu a może jeszcze coś innego... gdybanie nic nie da. Spraw silnikowi smarowanie - od tego należy zacząć:D
  • #13
    mczapski
    Level 39  
    W jakich jednostkach pomiar ciśnienia? Ale wszystko wskazuje, że tak duży spadek ciśnienia (chyba jednak niskiego) świadczy wadliwym działaniu pompy olejowej lub zaworu regulacyjnego. Głośna praca silnika nie wróży dobrze dla panewek. Fachowo konieczna weryfikacja lub przynajmiej dalsze sprawdzanie. Niefachowo hazard.
  • #14
    Anonymous
    Anonymous  
  • #15
    enauto
    Level 29  
    Jaki masz olej ? Kiedy wymieniałeś i jaki filtr oleju ?
  • #16
    Anonymous
    Anonymous  
  • #17
    DkDD
    Level 10  
    Griszka0001 wrote:
    Dzisiaj rano odpaliłem trzeci raz od momentu zaświecenia się kontrolki po wymianieczujnika silnik pracował minutę i wszysko było ok. gdy tylko łapie temperaturę zaczyna szwnkować głośna praca była największa gdy odpaliłem po zjachaniu na pobocze gdy zapaliła się kontrolka nigdy wcześniej nie wydobywał się taki dzwięk.
    Jeżeli masz zbyt duże luzy na pompie , lub na zaworze , czy też smok jest w niewłaściwej odległości wytłumaczenie jest bardzo proste: Olej zmienia gęstość i lepkość pod wpływem temperatury. Im cieplejszy tym rzadszy i mniej lepki (szybciej się rozpływa) co za tym idzie: luzy pomiędzy elementami są większe niż struktura oleju i z tąd pojawiają się nieszczelności a pompa nieszczelna nie pompuje jak należy...Nasuwa się 1 rozwiązanie (podaje dla przykładu , oczywiście nie rób tak!!!) zamrozić silnik aby olej był jak najgęstszy lub zalać go gęstszym olelem np. hipolem 80w90 a dla pewności wrzucić słoik smaru:D(oczywiście nie próbuj tego w domu:p)ale prościej i tu zaskoczenie; wymienić wadliwy element:P Mogło też w twoim silniku dojść do zatkania jakiegoś kanału olejowego , jednak podane przez ciebie objawy wskazują na zużycie pompy. 3 rzeczą która mi przychodzi na myśl to właśnie zanieczyszczony smok lub filtr oleju - ogólnie układ tłoczenia z miski na silnik. Dzieje się tak gdy przeciąga sie wymiany oleju i któryś element zassa ten cały syf z miski (na dnie miski zbiera się taka gęsta maz , głownie z przepalonego i starego oleju) Więc kolego nie ma co jezdzić bo problem nie ustąpi a jedynie się nasili bierz się do roboty:
    -rozrząd out
    -pompa stół czyszczenie lub wymiana
    -miska-kompleksowe czyszczenie
    -smok jak powyżej
    -zawór jak powyżej
    -płukanie silnika (polecam ropę lub naftę)
    -nowy filtr oleju
    -poskładać wszystko
    -NOWY olej

    Cały czas oczywiście szukasz na elementach pęknięć , luzów, wybić , itd. Jeżeli po poskładaniu pozostałyby jakieś niewielkie stuki przejdz na olej o klasę niższy i jezdzij. Pozdrawiam mam nadzieje że naświetliłem nieco problem.
  • #18
    Anonymous
    Anonymous  
  • #19
    DkDD
    Level 10  
    o dekiel to chodziło mu pewnie czy ciśnie olej na górę , ogólnie zacznij od ściągnięcia miski - może tam znajdziesz przyczynę. Nie chcę cię w błąd wprowadzać ale chyba trzeba sanie opuszczać o ile dobrze kojaże , chodz mogę się mylić bo już bardzo dawno nie robiłem. A zaślepka: pewnie chodziło mu o zaślepkę na wale - zobaczysz ją jak zrzucisz michę - zamyka układ tłoczenia w wale. Od tego zacznij , powodzenia
  • #20
    Anonymous
    Anonymous  
  • #21
    mczapski
    Level 39  
    Zapewne jest to jeden z tych samochodów którymi niemieccy dziadkowie jeżdżą raz w tygodniu do kościoła. Czarno to widzę. Tak, czy inaczej ciśnienie w magistrali olejowej ma być odpowiednie. Nie przekonuje mnie zatkanie smoka, ponieważ gęsty olej jakoś można zaciągać a rzadkiego niby już nie. Czyli albo brak możliwości wytworzenia właściwego ciśnienia albo zbyt duży wypływ.
  • #22
    Anonymous
    Anonymous  
  • #23
    zeimp
    Moderator on vacation ...
    [quote="DkDD"]
    Griszka0001 wrote:
    Jeżeli po poskładaniu pozostałyby jakieś niewielkie stuki przejdz na olej o klasę niższy i jezdzij. Pozdrawiam mam nadzieje że naświetliłem nieco problem.


    Możesz mi to wyjaśnić? Bardzo proszę. Robiłeś Ty kiedyś to, czy tylko dobre łącze internetowe masz?
  • #24
    DkDD
    Level 10  
    [quote="zeimp"]
    DkDD wrote:
    Griszka0001 wrote:
    Jeżeli po poskładaniu pozostałyby jakieś niewielkie stuki przejdz na olej o klasę niższy i jezdzij. Pozdrawiam mam nadzieje że naświetliłem nieco problem.


    Możesz mi to wyjaśnić? Bardzo proszę. Robiłeś Ty kiedyś to, czy tylko dobre łącze internetowe masz?


    Kolego spuść z tonu po 1 a po 2 jaki olej leje się do starych aut syntetyk czy jednak klasę niższy??Im niższa klasa oleju tym gęstszy co pozwala na redukcję powstałych w wyniku eksploatacji luzów w silniku(tak na chłopski rozum) . Również gdy klasa jest niższa maleje też zdolność wypłukiwania nagarów jak i spada parametr pracy na zimnym silniku , jak nie wiesz poczytaj... Najprościej jak się da : masz 5w40 i stuka to wlej 10w40 i przestanie. Pomyśl zanim napiszesz , chyba , że sugerujesz kapitalkę silnika a wtedy to wlej nawet 0w50. Pozdrawiam
  • #25
    zeimp
    Moderator on vacation ...
    Ja mam audi, które ma przejechane 301 tys. i jeżdzę na 5W/30 cały czas. Nie zamierzam go zmieniać, nawet jak będzie miała i 500tys. A skoro Ty chcesz zmieniać olej na niższej klasy, jak coś puknie w silniku, to wybacz.... Co kiedy Ci się te oleje skończą, mazutu władujesz? Echh, rezygnuję z dalszej dyskusji. I również pozdrawiam.
  • #26
    Anonymous
    Anonymous  
  • #28
    bart_318
    Level 13  
    Witam.
    Podłączę się do tematu, bo spotkało mnie to samo.

    Pacjent: Seat Alhambra 1,8T AJH 2000r.

    Dziś kupiłem go w komisie (sprowadzony z Holandii) i przy oględzinach wszystko było ok. W czasie powrotu do domu (50km od komisu), stojąc w korku zaczęła migać kontrolka smarowania i piszczeć. Jak tylko mogłem, to gasiłem silnik ale wyjechałem z miasta i sprawdziłem stan oleju. Było ok, chociaż na min, silnik pracował normalnie.
    Pojechałem dalej i jadąc "delikatnie" przy hamowaniu kontrolka gasła a przy przyspieszaniu piszczało - myślę sobie - to na bank czujnik poziomu i kupiłem olej, wlałem pol litra (było na 3/4 wskaźnika), ale ku mojemu zdziwieniu kontrolka dalej migała. łącznie przejechałem około 35km z przerwami i jak sie ostatni raz zatrzymałem, hydraulikę w klawiaturze było już słychać. Wtedy już stwierdziłem, że to wina pompy i nie ma co kusić losu...

    Diagnoza może jutro będzie, bo auto zaholowałem do mechanika i ma zdjąć miskę ale mam pytanie. Pod korkiem wlewu oleju było dość dużo nagaru/"mazi" - czy to może być od zbyt późnych wymian oleju?

    PS. Ogólnie auto wygląda bardzo ładnie i jest ładnie utrzymane ale żadnych kartek olejowych itp.
  • #29
    zeimp
    Moderator on vacation ...
    bart_318 wrote:
    dużo nagaru/"mazi" - czy to może być od zbyt późnych wymian oleju? .


    To "masełko" świadczy o zbyt krótkich trasach (niedogrzany silnik) nawet na dobrym oleju. Może też powstawać (sporadycznie) po uszkodzeniu np. uszczelki pod głowića, gdzie płyn miesza się z olejem w niedużych ilościach. Co do tego:
    bart_318 wrote:
    to wina pompy

    to wcale nie byłbym taki pewien, że winna jest pompa olejowa ;) Pozdrawiam.
  • #30
    bart_318
    Level 13  
    Pod korkiem nie jest "śmietana" jak w silnikach z gazem, tylko ciemnobrązowa substancja. Może i racja, że silnika sie nie dogrzewał ale dlaczego własnie po kupnie magistrala olejowa siadła? Raczej tego nie udowodnie sprzedającemu ale ciekawe czy był tego świadomy.