Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat Seicento 1.1 MPI po nagrzaniu nie trzyma wolnych obrotów

10 Maj 2011 01:17 8029 4
  • Poziom 23  
    Posiadam takowe autko i mam problem taki jak w temacie.
    Po przejechaniu dłuższego kawałka drogi tj.10-15km,po zatrzymaniu na światłach czasem dzieje się tak że auto zaczyna schodzić z obrotów nagle wchodzi wyżej ale znowu spada .
    Jak dodam gazu i przytrzymam go troszkę na wyższych to czasem jest dobrze ale czasem muszę tak zrobić kilka razy i dopiero ustaje czego to może być problem?
    W aucie jest instalacja gazowa tartarini ( o ile nie pomyliłem nazwy ).
    Usterka dzieje się zarówno na benzynie jak i na gazie.
  • Poziom 13  
    Do sprawdzenia silnik krokowy ,sprawdź czy nie dostaje gdzieś lewego powietrza
  • Poziom 2  
    Witam wszystkich.
    Tez mam taki problem i z tym samym autem czyli:
    Seicento 2002r 1.1 MPI + LPG Tartarini
    I mam pytanie czy ktoś rozwiązał ten problem?
    Ja zrobiłem:
    - wymiana filtru powietrza
    - wymieniłem świece + przewody WM
    - podmiana sondy lambda (w celu sprawdzenia)
    - sprawdzanie czujnika temperatury cieczy
    - czyszczenie przepustnicy
    - zdemontowałem kolektor ssący w celu zdiagnozowania pęknięć uszkodzeń (był dobry)
    - płukanie układu chłodzenia wraz z wymianą termostatu
    - sprawdzenie prawidłowego ustawienia rozrządu
    I nic nie dało, nadal gdy auto jest mocno rozgrzane (tuż przed włączeniem wentylatora, gdy wentylator się załączy to obroty się stabilizują na czas działania wentylatora, gdy się wyłączy obroty znów zaczynają skakać) to na postoju obroty mocno falują (między 300 - 1000 obr.) na benzynie i na gazie, nieraz nawet potrafi zgasnąć.
    Samochód po podłączeniu do komputera nie pokazuje żadnych błędów.
    Pozdrawiam i czekam na odpowiedz.
  • Poziom 23  
    Silnik krokowy sprawdzony i nadal to samo .
    Sprawa dzieje się zarówno na gazie jak i na benzynie.
    Dokładnie opisał to kolega wyżej na dodatek dochodzi jeszcze fakt że jak zgaszę auto ciepłe na gazie to ciężko ma zapalić .
    Po przełączeniu z gazu na benzynę chwilkę wariuje i zaczyna normalnie pracować(wariuje mam na myśli obroty pomiędzy 300-1000)
    Jakieś sugestie?
  • Poziom 2  
    Witam Wszystkich :)
    Problem został rozwiązany!!! :)
    Głównym winowajcą była przepustnica (choć silniczek krokowy był dobry to klapka była już wyrobiona i miała małą szczelinę prawie dookoła), po jej wymianie było już o wiele lepiej jednak po nagrzaniu i tak dostawał delikatnych drgawek okazało się ze na jednej z nowych świec pękną izolator (porcelanka) - świeca została zastąpiona inna i autko od wczoraj chodzi idealnie i na benzynie i na gazie.
    Pozdrawiam i życzę powodzenia.