Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Centralny zamek w Oplu Vectrze '98

09 Lis 2004 01:14 2196 14
  • Poziom 24  
    Witam. Niestety nie dziala mi jeden zamek centralny (przod, od pasazera). Rozebralem boczek, wyjąłem wtyczke trój przewodowa - sprawdzilem miernikiem i napiecie dochodzi. Pierwsze pytanie: czemu 3 przewody, a nie dwa?
    Jak zdemontować sam silownik? - nalezy odkrecic śruby od stony gdzie jest ten metalowy (żółty) zaczep trzymajacy całe drzwi po zamknieciu?

    Co mogło nawalić? - co najczęscie nawala w zamkach centralnych?
    Na jakiej zasadzie on dziala? - servo, elektromagnes?
    Vectra B '98.

    Jezeli nie nadaje sie on do naprawy, gdzie mozna kupic w przystepnej cenie nowy?

    pozdrawiam
  • Poziom 15  
    Witam
    Dlaczego trzy przewody bo siłownik napędza silnik i musi się obracać w obydwie strony tzn. zamykać i otwierać. Co zaś tyczy się siłownika najpierw sprawdź połączenia a jeżeli wszystko ok. to najprawdopodobnie uszkodzony jest siłownik i trzeba wymienić. Niedawno wymieniałem w klapie bagażnika.
    pozdrawiam jozgaw
  • Poziom 11  
    Nie siłownik tylko mirowyłącznik w zamku.
    Przerabiałem to kilka razy i niestety bez wymiany się nie obędzie. Koszt niewieliki bo kilka zł ,zle roboty sporo i mogą być problemy ze zdobyciem mikrowyłączników. WD 40 pomaga , ale nie na długo
    poczytaj
    http://www.forum.vectra-unlimited.pl/viewtopic.php?t=5608
  • Poziom 11  
    Myślę jednak, że to siłownik.
  • Spec od samochodów
    no tak silownik tylko ma racje +/- w silowniku jest mikrowylacznik ktory nalezy wymienic i bedzie wszystko pracowalo
  • Poziom 15  
    tak tylko siłownik ma jeszcze silnik, który napędza plastikową listwę zębatą a ona z kolei przesuwa rygiel i najczęściej właśnie na tej listwie wyłamują się ząbki i to jest moim zdaniem najczęstsza usterka siłowników. Można to sprawdzić poprostu rozkręcając silownik. Nie jest to trudne.

    pozdrowienia
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 34  
    Niestety nie do naprawy,trzeba całość wymienić.Przerabiałem ten temat.
  • Spec od samochodów
    wszystko mozna zrobic naprawialem juz kilkanascie tych silownikow a chcac kupic to tylko serwis i cena bagatela 450zł
  • Poziom 2  
    wyjąłem centralny zamek z prawych tylnych drzwi bo nie działał i okazało sie ,że wszystko w nim jest O.K. Elementy plastikowe całe, silniczek działa,microwyłącznik również.Po ponownym zamontowaniu w drzwi nie działa!!! Co to może być???Napięcie dochodzi bo tak pokazuje miernik!!!Czy ktoś zna odpowiedź na taką zagadkę???Pozdrawiam
  • Poziom 38  
    Jak masz dobry miernik to masz zły miernik. Sprawdź co pokaże żarówka. Czasem jest słaby styk i miernik pokaże że jest ok. a pod obciążeniem żarówką już nie ma, chyba że mierzyłeś przy podłączonym siłowniku. Ewentualnie sprawdź czy to nie Silicon (sugerują to trzy przewody) to rozbierz i posprawdzaj diody w środku.
  • Poziom 2  
    ladamaniac napisał:
    Jak masz dobry miernik to masz zły miernik. Sprawdź co pokaże żarówka. Czasem jest słaby styk i miernik pokaże że jest ok. a pod obciążeniem żarówką już nie ma, chyba że mierzyłeś przy podłączonym siłowniku. Ewentualnie sprawdź czy to nie Silicon (sugerują to trzy przewody) to rozbierz i posprawdzaj diody w środku.


    Centralny zamek to Silicon Esprit ARS.Mierzone na wszystkie sposoby!!! Ale żarówką to nie i obyś miał rację!!!Zamek wyjęty z drzwi pracuje prawidłowo, wkręcony na swoje miejsce - pracuje w/g własnej nieprzewidywalnej woli.Był rozebrany i sprawdzony: mikrowłącznik działa, silniczek działa, wszystkie elementy plastikowe jak nowe i nie rozumiem dlaczego kaprysi???Jutro rozbieram to jeszcze raz - teraz już samodzielnie (spróbuję dokładnie wyczyścić wszystkie styki) i opiszę wynik działań własnych.Dziękuje za podpowiedź i pozdrawiam.
  • Poziom 38  
    Jak wymontowany działa ok. to stawiam na kable. Są gdzieś ukruszone, izolacja jest ok a w środku raz zwiera raz nie. Poszarp kablami miedzy drzwiami a paką, sprawdź przy wtyczce.
  • Poziom 15  
    Witam
    A czy sprawdzałeś mechanizmy zamka w drzwiach może się coś zacina, że siłownik niema tyle siły żeby poruszyć zmek. Sprawdź także siłownik pod obciążeniem może jest bardzo słaby na wskutek jakichś uszkodzeń. :?
    Pozdrawiam
  • Poziom 2  
    Ameryka odkryta:):):)W kasecie zamka centralnego znajduje sie silniczek,mikrowłącznik i kółko zębate przesuwajace po ślimaczku mały suwaczek włączający lub wyłączający impuls elektryczny z mikrowłącznika do siłownika.W tym suwaczku znajduje sie wewnątrz mała blaszka dociskowa (podobne nieco do blaszki z gałki n.p. od kuchenki gazowej lub mikrofalówki).U mnie ta blaszka wysuwała sie ok.4 mm blokując suwak. W ten sposób do zamka nie dochodziło napięcie i było STOP. Naprawa była bardzo prosta - śrubokrętem wcisnąłem blaszkę do oporu (aż do usłyszenia "klik") i problem rozwiązany.Działa jak za najlepszych lat:):):)Myślę,że w wielu przypadkach blaszka ta po prostu w ogóle opuściła swoje miejsce zamieszkania na zawsze i to jest przyczyna,że zamek raz działa a raz nie!!!!Pozdrawiam wszystkich walczących z zamkiem centralnym Opla:):):)