Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

EZoFlash (Willem) a programowanie EEproma 28c64

10 Maj 2011 17:32 1586 2
  • Poziom 15  
    Witam.

Jestem posiadaczem programatora EZoFlash+ 4v4, który to współpracuje z programem Willem Eprom 0.97ja. Używałem go głównie do programowania kości biosu, gdzie sprawował się bardzo dobrze. Obecnie potrzebuję zaprogramować EEprom 28c64. Niestety w tym aspekcie nie mogę poradzić sobie sam i proszę o Waszą pomoc.
    Gdy już wykonałem potrzebną podstawkę, rozpocząłem od sprawdzenia jak owy programator działa. Miałem na stole zaprogramowaną już kość z której udało się bez problemu zczytać dane. Plik wygląda przyzwoicie, nie występują żadne przypadkowe dane. Następnie co chciałem zrobić to wykasować zawartość pamięci. Oprogramowanie wykorzystuje do tego algorytm wpisania w każdą komórkę wartości FF. Tutaj wystąpiła przeszkoda. Mianowicie otrzymałem komunikat typu "Error at 0xXXXXX". Informuje on, iż wartość wpisywana w dany adres nie pokrywa się z wartością obecną w pamięci. Podobnie jest podczas próby zaprogramowania innymi danymi. Program informuje, że dane w EEprom nie są zgodne z zawartością bufora. Na koniec dla eksperymentu podjąłem próbę wgrania, wcześniej zczytanego pliku. Tutaj wszystko odbyło się poprawnie. Chip udało się zaprogramować po czym przeszedł weryfikację. Pomyślałem, że może w EEpromie uruchomiony jest algorytm "Data protection" i zakupiłem nową pamięć. Niestety tutaj problem podobny, z tym że dodatkowo można wykonać czyszczenie EEpromu co jest tożsame z programowaniem go wartościami FF, a gdzie jako pusty posiada takie wartości w każdej z komórek.