Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Osprzęt kablowy
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Nowa wiązka elektryczna, motocykl Yamaha YZF-R125

10 Maj 2011 18:09 2531 4
  • Poziom 2  
    Witam

    Znalazłem troszkę czasu dla swego moto. Konserwując go przed ubiegłą zimą dostrzegłem, że obecna w nim wiązka elektryczna nie jest pierwszej świeżości, w dodatku w wielu miejscach króluje taśma izolacyjna. Dopiero teraz wyciągam z tego wnioski, gdy mam przed sobą wariujący licznik.

    Po wykluczeniu niesprawności samego licznika postanowiłem, w końcu się zmobilizować i zrobić całą nową elektrykę.

    Zaopatrzyłem się w diagramy okablowania, sprzęt konektory, szybkozłączki, ogólnie trochę rzeczy na zapas. Zatrzymałem się w miejscu wyboru typu przewodów dla wiązki świateł. Z wiązką silnika i obliczaniu przekrojów sobie poradzę.

    Jakiego typu przewody wybrać? Czy wymagane są jakieś specjalne właściwości?
    Mam możliwość zwrócenia się do sprzedawcy i pokazania mu przewodów takich jakie mam i dobraniu ich wg wzoru, lecz jest ryzyko, że moja obecna wiązka jest na nieoryginalnych przewodach, a co za tym idzie niekoniecznie odpowiedniego rodzaju.

    Liczę na Waszą pomoc oraz dziękuje za poświęcony czas.
  • Osprzęt kablowy
  • Poziom 32  
    Witam, jak chcesz to zrobić fachowo to przygotuj sobie płyte (osb np.) ,wyciągnij starą wiązke i rozepnij ją na tej płycie w miejscach zmiany kierunku i rozwidleń wbij gwożdzie i na takim szkielecie rozpinaj nowe przewody, będziesz miał długości i kierunki prowadzenia tych przewodów, postaraj się zachować kolorystyke fabryczną ale najważniejsze to przekroje powinny się zgadzać by nie było przegrzewania się ich, jaki to motor to podpowiem jakie powinny być przekroje , powodzenia.
  • Osprzęt kablowy
  • Poziom 2  
    .
    1.
    Przekroje wyliczę sobie samemu.

    Poszukuje jedynie informacji na temat typu przewodów, ewentualnie jego oznaczenia.

    Dla mnie jest to czarna magia, ale jak rozglądam się po opisach przewodów to mają one oznaczenia literowe, dla jasności przytoczę przykład: przewód YDY-p lub YKY.
    I wiele innych znaków, które jak mówiłem są dla mnie czarną magią.

    2.
    Co do kolorystyki to również stanowi dla mnie problem, gdyż doliczyłem się 46 kombinacji kolorów. Dla siebie byłbym w stanie zrobić wszystko i w jednym lub dwu kolorach, gdyż mając w ręku diagram jestem zdolny szybko się zorientować czym jest która żyła, lecz z uwagi na to, że w przyszłości ktoś będzie miał to moto po mnie to nie chcę mu robić na złość i utrudniać mu życia. Takie posunięcie byłoby dla mnie najzwyklejszym druciarstwem

    3.
    Plan działania już mam. Mianowicie tak jak mówisz cała wiązka z moto na stół, pojedynczo wymienię każdą żyłę, następnie zajmę się okablowaniem z cewki, okablowaniem czujników, wszystkie masy poprawie przy ramie, zamontuje czujnik ciśnienia temperatury oleju, ciśnienia oleju, oraz poprowadzę sobie dwa wejscia 12V na osobnych wiązkach dla telefonu i dla nawigacji.

    Oczywiście wszystko będzie odpowiednio zabezpieczone i mam tutaj dylemat, czy stosować koszulki termokurczliwe czy bawełnę. Koszulki mam na myśli niepalne, lub samogaszące się.

    Edit.: Motocykl to YZF-R125
  • Poziom 38  
    Motocykl niemalże trzyletni i już instalacja do wymiany?
    Nie widziałem instalacji elektrycznej w tym motocyklu, ale wątpię aby Ci się to udało ze względu na dostępność kostek/konektorów, przewodów w odpowiednim przekroju i kolorach, rodzą się wątpliwości co do układu wtryskowego. W ogóle jest już dostępna w internecie serwisówka do tego modelu?
    Nie pytałeś w serwisie Yamahy o nową wiązkę?
  • Poziom 2  
    Serwisówkę zdobyłem. ECU jest na flashu więc nic się nie rozkalibruje.

    Owa instalacja nie wygląda mi na oryginalną, nie jestem pierwszym właścicielem motonga. Miejsca potraktowane izolacją wskazują tylko na przygody tego egzemplarza.

    Kostki konektory zakupię w ASO, przymykając oko na ceny. Nie zamierzam iść na łatwiznę i nie kupię nowej wiązki, którą i tak musiałbym przerobić pod nowe czujniki.