Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Autronic al-700 bogata mieszanka,a jednak uboga,nie wiem dlaczego

Labobas 15 Cze 2011 12:31 7032 55
  • #31
    Siny83
    Poziom 11  
    dlatego ze bylo wszystko dobrze ustawione, i regulacja wolnych obrotów była poprawna, więc dobre wolne obroty oznaczały poprawne ciśnienie.

    odpal amona, i jak ci krokowiec wskoczy w jakieś graniczne położenie, np te 140 kroków (PWA 100+40) to odkręcaj śrubą aż lambda zacznie rosnąć a krokowiec zejdzie do ok 100.

    Jeśli masz lambde bogato i krokowiec w dolnej granicy tzn że masz mieszanke za bogatą i trzeba przykręcić ciśnienia tak żeby lambda spadła do stechiometrycznej, akrokowiec w okolicach PWA. jeśli te zależności u ciebie nie działają to znaczy że masz coś do dupy z elektroniką i wtedy szukaj w sterowniku i okablowaniu.

    U mnie nie działało przełączanie pomiędzy MIN a MAX s powodu wilgoci lub zaśniedziałych połączeń, sam nie wiem. Ustaw sobie PWA max i PWA min na tyle różne żeby sie zorientować że się przełącza np Max 70 a min 100 i zakresy +/-5 wtedy sie upewnicz ze ci rozróżnia duże i małe obciązenie.
  • Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
  • #32
    Labobas
    Poziom 17  
    Gdy robiłem autokalibracje wyskakuje polecenie,żeby ustawić śrubą w parowniku tak,żeby pasek ledwo chodził,wtedy to kręciłem śrubą w lewo i w prawo do maksa i zero reakcji na pasku,a silnik przygasał jak za bardzo odkręciłem czy to w jedna czy w drugą stronę.

    Zobacz jedno mnie zastanawia i to bardzo.

    Odpalony chodzi na pb wchodze w amona i lambda chodzi,tps widac,że chodzi wciskam na moment pedał gazu do dechy to słupek do góry na maksa rośnie.
    Pyk na lpg lambda znika i tps też ...coś tam słupek pokazuje,ale nie ma nawet 1V.
    I tu głupieje bo......kabelki od lambdy i od tpsu idą do amona i one podają sygnał,a w sterowniku dopiero następuje podział sygnału jakby na pb i lpg..Tak więc jeżeli te same kabelki i na pb pokazuje dane,a na lpg lipa to kabelki muszą być dobre.Mój sterownik u kolegi pokazuje na lpg jak trzeba,tak więc sterownik dobry...............to tylko chyba parownik został i krokowiec tylko co z tym sygnałem tpsu.Nie pamiętasz czy u Ciebie tak samo pokazuje wskazania tpsu i na pb i na lpg,bo z tego co pamiętam to u mnie tak było.

    Dodano po 12 [minuty]:

    no i dlaczego lambda pokazuje na mierniku 0,9 a w sterownika paska nie am ,nawet zielonego...
  • Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
  • #33
    Siny83
    Poziom 11  
    lambdy miernikiem precyzyjnie nie zmierzysz, musiałbys oscyloskop podpiąć. u mnie tps działa i tu i tu, a nawet chyba na zgaszonym samochodzie jak tylko zapłon włącze, a powiedz mi czy jak chodzi na gazie, i jak sobie tak pstrykasz po tych zakładkach>monitor>zastrzeżone>ustawienia>itd tam i spowtorem to przełączają ci się zakładki tak od razu czy strasznie przymula? U mnie sie tak zdarzało że mi tak zamulało po przełączeniu na gaz że reakcje obserwowałem dopiero z opóźnieniem kilku sekund nawet, ale to była wina jakiegoś złego ustawienia, prawdopodobnie coś nierealnego, albo zwieszał sie komp czy też amon sam. CZesto mi rozłączałomusiałem przerzucać kablem zeby zakłóceń nie było, w końcu najlepiej jest szyberdachem i srodkiem szyby.

    Obadaj to
  • #34
    Rafał44
    Poziom 2  
    Witam.

    W Fordach zdarza się że lambda nie chce współpracować z al-700, na benzynie wszystkie wskazania są dobre a na gazie nic. Jeśli masz możliwość to warto by podmienić sondę na jakąś uniwersalną, podjechać na jakiś szrot i sprawdzić żeby nie narobić sobie kosztów.
  • #35
    Labobas
    Poziom 17  
    Do Siny
    Masz rację,że najlepiej sondę sprawdzić oscyloskopem,ale kiedyś jak mi umarłą sonda to miernik pokazywał 0,1V i tyle.A teraz jest na wolnych jak zawsze 0,9 i to mi pokazuje w amonie na pb,ale na lpg 0V.Tak więc ruchliwości lambdy nie sprawdzę,ale jej wskazania tak.
    Przy zgaszonym też na pb działa tps na maksa.Zakładki działają idealnie pstryk i już.
    Do Rafał
    POdmieniłbym tylko,że na niej już zrobiłem kupe kilosów i od początku współpracowała.Nie wiem,ale możliwe,żeby nagle się obraziła na amona?Razem z Tpsem?

    Dodano po 11 [minuty]:

    Dodam,że kiedys miałęm podobny przypadek,ale tylko z lambda,że znikała.Ale jak zatykałem lekko wlot powietrza to nagle wskazania się pojawiały.Myslałem,że to parownik,okazało się jednak,że mikser się przechylił i ssało lewe powietrze.
  • #36
    Rafał44
    Poziom 2  
    Zacząłbym sprawdzanie od lambdy, bo to najważniejszy element całej tej układanki.
    Tak jak pisałem wyżej, zdarzają się przypadki że szczególnie w escortach i mondeo mimo że na mierniku napięcie jest ok. to w sterowniku pasek nawet nie drgnie.
  • #37
    Labobas
    Poziom 17  
    Kurde tak nagle by ja diabli wzieli?Przez tyle czasu gadałą z instalka.
  • #38
    Siny83
    Poziom 11  
    jambda działała i działa nadal poprawnie, bo skoro na banzynie mieszanka jest stechiometryczna i napięcie skacze z bogatej na uboga i vice versa to jest oke.

    Masz czujnik temp teduktora? jesli tak to go wyłącz w amonie, wyłącz też tps bo bez niego da sie jeździć, obadaj to przełączanie się pomiędzy małym i duzym obciążeniem.
  • #39
    Labobas
    Poziom 17  
    Nie mam czujnika temperatury
    a o co chodzi z tym przełączaniem miedzy dużym ,a małym obciążeniem?nie rozumiem:)
  • #40
    Siny83
    Poziom 11  
    MINIMUM i MAXIMUM czyli małe i duże obciążenie, jeszcze inaczej bieg jałowy i jazda. Rozróżniane za pomocą TPSa czyli bieg jałowy TPS pokazuje 0,4V , wciskacz gaz i TPS rośnie o ile jest roznący i tak też zasnaczony, próg TPS ustawiasz troche powyżej napięcia podczas biegu jałowego, jeśli masz np ~0,5V to tps ustaw na ~0,8V, wtedy naciśniecie gazu daje przeskok z MIN na MAX i odwrotnie. Pawdopodobnie działa to też bez TPSa na podstawie obrotów czy jakoś tak, ale nie sprawdzałem.
  • #41
    Labobas
    Poziom 17  
    Już tak kombinowałem,ustawione na 0,8 tps rosnący,różne opcje i paska zero no może troszke coś sie tam ruszał.
    Wstawiłem starego krokowca z wkreconym tłoćzkiem,żeby otwór w krokowcu był pusty,przelotowy,mieszanka powinna byc na wolnych bogata,pasek na czerwono ,ale i tak lipa,zero paska.
  • #42
    Siny83
    Poziom 11  
    i w taklim układzie jak odkręcisz srube na reduktorze, az auto przymuli, a paska od sondy nie zobaczysz to to jakieś cuda sa , i tu już trzeba gdzieś indziej szukać;/ a czy ty czasem nie odpalasz na awaryjnym LPG? może błąd sondy na lpg blokuje jej odczyt.
  • #43
    Labobas
    Poziom 17  
    No to dalsze fakty
    na lpg awaryjnym nigdy nie odpalałem
    podpiałem kompa zauwazyłem ,że na pb tps chodzi do ponad 4V i na lpg też:)niesamowite:)prawie 4V pokazywał przy wcisnietym oedale na maksa.Pasek lambda pokazuje coś około0,1V do 0,2V.
    Zacząłem wkręcać srubkę i zniknęły całiiem wskazania,zacząłem wykręcać wskazania sie pokazywały ale maks 0,2V.Zakryłem powietrze w dolocie bez zmian,silnik przygasał,a wskazania ani drgnęły w góre.Czyzby jednak parownik wyzionął ducha?chyba go wyjmę i sprawdzę.Jeszcze zrobie tylko test ten co pisałeś,odpalę zawór na krótko i zobacze jak gaz leci,może gdzieś coś się przytkało czy coś,no bo już sam nie wiem o co kamon,może się w parowniku coś przytkało zawiesilo..............
  • #45
    Labobas
    Poziom 17  
    tylko dlaczego nie czuc gazu na zewnatrz,jak poszla mi ta membrana grubsza od strony wody to smierdziało ostro gazem.Co ciekawsze nie zwiekszyło się wtedy spalanie.
  • #46
    Rafał44
    Poziom 2  
    Labobas, bo żadna membrana ci nie "poszła". W twoim przypadku to coś z elektroniką albo lambda. Dla pewności możesz rozkręcić reduktor ale żadnej dziury nie znajdziesz.
  • #47
    Labobas
    Poziom 17  
    Ale co z elektronika?komp sprawdzony,podmieniony,lambda na benie dziala i miernikiem tez dziala,postaram sie skads wyczarowac lambde i podmienic moze wtedy cos bede wiedzial.Bo juz nie mam pomyslu.Moze elektro zawor sie przytkal albo parownik sie zatkal zawiesil.sam juz nie wiem.
  • #48
    Labobas
    Poziom 17  
    Nie wiem,ale coś mi mimo wszystko mówi,że to chyba lambda......bo co innego,jeszcze krokowca podmienie i zobacze,ale kiedys wstawialem starego zepsutego,ale odkreconego na polowe tez ubogo.Dziwne jest to,że wciskam pedał gazu....i nic przez sekunde.....i przyspiesza,taka zawiecha przez chwilke........tylko dlaczego na mierniku jest 0,9V na wolnych czy bena czy gaz,a w amonie na benie 0,9,a na lpg ubogo,inna czułość?
  • #49
    Labobas
    Poziom 17  
    CHłopaki czy macie może jakiś link albo inne żródło do napięć jakie są na poszczególnych nóżkach podłączonego amona?Jeden z kolegó podsunął mi myśl,że może cos nie tak z masą i dlatego są złe odczyty na gazie.
  • #50
    Labobas
    Poziom 17  
    to walcze dalej
    dzisiaj juz amon pokazywal na lambdzie 0,3V.czary chyba hehhe,fakt,ze chodzi na krokowcu starym,ustawionym recznie i nie podpietym.Na lambdzie czy pb czy lpg na wolnych bogato.Tak patrz ena schemat,na filetowym,lamda in powinienem miec w zwarciu z minusem aku tyle co zaraz za lambda.A ile powinno byc na lambda out(czyli szarym)?Rozumiem ze szarym sygnal wraca do kompa pb?



    mysle,zeby jeszcze mase podpiac bezposrednio pod aku,tylko nie wiem czy cos sie nie uwali
  • #51
    Maher
    Poziom 21  
    Masa AL-700 powinna być podpięta pod masę akumulatora.
  • #52
    Labobas
    Poziom 17  
    Z rangi tego,że nie chce nic spalić to czarny przewód z nózki 10 kostki lączeniowej mam podpiąć pod klemę minusowa aku?
    Teraz jest,jak już chyba pisałem podpięte pod jedną ze śrubek dekla parownika.
  • #53
    Maher
    Poziom 21  
    10-czarny powinien być podpięty pod masę akumulatora, a czerwono-czarny pod plus akumulatora. Może na reduktorze nie ma idealnej masy i stąd te wszystkie problemy. Możesz wcześniej sprawdzić napięcie pomiędzy klemami i porównać z napięciem między klemą+ i masą reduktora, jak jest różnica to jest źle i AL-700 będzie pokazywał głupoty.

    Dodano po 1 [sekundy]:

    10-czarny powinien być podpięty pod masę akumulatora, a czerwono-czarny pod plus akumulatora. Może na reduktorze nie ma idealnej masy i stąd te wszystkie problemy. Możesz wcześniej sprawdzić napięcie pomiędzy klemami i porównać z napięciem między klemą+ i masą reduktora, jak jest różnica to jest źle i AL-700 będzie pokazywał głupoty.
  • #54
    Labobas
    Poziom 17  
    dziekówka,jutro miernik i sprawdzam.
  • #55
    Labobas
    Poziom 17  
    Zmierzyłem napięcie,na aku sprawdzam napięcie i jest 13,9V,a jak trzymam plus na aku,a minus na czarny autronica 13,1.Jutro przepnę masę bo teraz jest gorący i reki nie włoże.Czyżbym znalazł rozwiązanie?
  • #56
    Labobas
    Poziom 17  
    Maher dostałęś POmógł ode mnie,trafiłeś!!!!!
    POwodem wszelkich objawów ktore opisywałem było brak masy.Posprawdzałem,poczyściłem[ i śmiga wszystko aż miło.Kalibrował się z 10 sekund.TRoszke za dużo kroków ma ,ale filtr powietrza musze zmienic.
    Dzięki wszystkim za udxiał w dyskusji.Może mój przypadek pomoże innym.POzdrawiam.