Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Autronic al-700 bogata mieszanka,a jednak uboga,nie wiem dlaczego

Labobas 10 Maj 2011 20:02 6771 55
  • #1 10 Maj 2011 20:02
    Labobas
    Poziom 17  

    Nosz w morde jeża......coś czułem,że jest nie tak,podłączyłem kompa i co się okazuje.
    Na benie lambda,parametry wszystko działą jak talala.
    Przełącze na gaz i tu zagadka.Zniakją paski lamby i mieszanki....Czasem ledwo się ruszy zielony pasek.Chce skalibrowac instalke i na benie świetnie lanbda się czyta,pyk na gaz i lipa.Ledwo sie rusza na 0,17 V........no i sie nie chce ustawić.Krokowiec w programie lata w te i wewte.Przy kalibracji otwiera sie maksymalnie na 200 kroków.Wcześniej jeszcze jak tylko podłączyłem i jechałem to kroki jakby zamierały,ale może dlatego,że chciał sie na maksa otworzyć,zeby skorygować mieszanke.I teraz nie mam pomysłu.W zeszłym roku regenerowałem parownik
    Dodam,że auto trzyma wolne obroty,nie gaśnie,przyśpiesza,cóz nawet zapiernicza,czasem tylko czuć jak trzyma się pedał gazu i jedzie i nie wciskając pedału gazu,auto jakby przyspieszalo,zbieralo sie dalej.

    Chca mi reduktor zmieniać,ale jak miernikiem patrzylem napiecie lambdy t na pb i lpg było bogato.Moze lambda juz nie jest pierwszej świeżości,ale po dodaniu gazu zmieniaja sie parametry,uboga /bogata.
    Nie wiem jak to ugryzcmna benie bogato na mierniku i w programie,na gazie bogato na mierniku..ubogo w programie.........
    Macie jakies pomysly
    Juz mi chca reduktor zmieniac,drugi chce kompa......kolega mowi,ze lambda ,a ktos inny,ze krokowiec....

    0 29
  • #2 10 Maj 2011 20:42
    Maher
    Poziom 21  

    Może zacznij od sprawdzania krokowca, to że w programie się otwiera to nie znaczy że w rzeczywistości tak jest (może jest cały zaklejony i nawet nie drgnie).

    0
  • #3 10 Maj 2011 20:49
    Labobas
    Poziom 17  

    Mój błąd ,nie dopisałem.Krokowiec w zeszłym roku zmieniany,sprawdzany.Zamyka sie przy wyłączonym zapłonie i ustawia się w pozycji wyjściowej po przekręceniu kluczyka.Założyłem inny krokwiec ,zepsuty,odkręciłem na połowę,chyba nawet więcej i wskazania na kompie nie uległy zmianie.

    0
  • #4 10 Maj 2011 21:17
    Maher
    Poziom 21  

    Reduktorem pewnie też kręciłeś, sonda jak pracuje prawidłowo na PB to jest sprawna, pozostaje tylko AL-700. Może wystarczy jak zdrapiesz lakier z płytki i przelutujesz punkty lutownicze w miejscu połączeń przekaźników. Ja tak kilka razy robiłem w innych dziwnych sytuacjach i pomagało aż sprzedałem samochód (zawsze jeździłem z drugim AL-700 w schowku na podmianę, jakbyś bliżej mieszkał to mógłbym ci pożyczyć do sprawdzenia).

    0
  • #5 10 Maj 2011 21:25
    Labobas
    Poziom 17  

    Reduktoorem także,mam tylko jedna śrubkę od wolnych obrotów,ale tez zero reakcji
    Kombinowałem na wiele sposobów.
    Zastanowiło mnie jeszcze jedno.
    Na pb nawet tylko na zapłonie ,gdy wdeptam pedał gazu w podłogę TPS pokazuje maksa na słupku i napięcie chyba z 5v,gdy to zrobię na gazie,oczywiście podczas pracy to nawet jak wcisne deche na dwie seksundy to słupek nie rośnie na maks a tylko ledwo zipie,a na wolnych pokazuje 0V

    Dodano po 2 [minuty]:

    Zdrapanie może sie odbyć byle czymś?:)
    Aha i dzięki za chęci podmiany,dlatego o tym pisze bo jak jestem tutaj i korzystam to więcej głupich odpowiedzi było,a mało wnoszących do tematu,dziękuje CI za chęci

    0
  • #6 10 Maj 2011 21:29
    Maher
    Poziom 21  

    Sprawdzałem na schemacie i za przełączanie sondy w AL-700 odpowiada jeden z przekaźników. Dość często w AL-700 przyczyną takich usterek jest zaśniedziała masa lub zasilanie, można i to sprawdzić.

    0
  • #7 10 Maj 2011 21:32
    Labobas
    Poziom 17  

    Tez patrzylem na schemat,ale:) dla mnie to czarna magia:)
    czyli sugerujesz przelutowanie przekaznikow.Szkoda,ze juz piwo poszlo do gardla bo bym teraz polecial,przyniosl i przelutowal)

    0
  • #8 10 Maj 2011 21:32
    Maher
    Poziom 21  

    Do zdrapania wystarczy zwykły nożyk (tam jest lakier bezbarwny), można też przeczyścić połączenie między wtyczką a sterownikiem.

    0
  • #9 10 Maj 2011 21:35
    Labobas
    Poziom 17  

    A na plytce dam rade go rozpoznac,czy nie,masz moze symbol?

    Dodano po 2 [minuty]:

    Sprawdzalem tez napiecia na przewodach filetowym i szarym czyli wejscie i wyjscie lambdy
    na pb i lpg na fiolecie to napiecie 0,98 ,a lpg 1,00
    na szarym dziwnie okolo 0,04V,na lpg jak zaczalem ruszac srubka wolnych na reduktorze wartosc czasemw zrastala do 0,3..........

    0
  • Pomocny post
    #10 10 Maj 2011 21:35
    Maher
    Poziom 21  

    Najlepiej na początku sprawdzić masę i zasilanie, i zobaczyć czy wszystkie połączenia z instalacją samochodu (TPS, sonda itd.) są lutowanę.

    0
  • #11 10 Maj 2011 21:37
    Labobas
    Poziom 17  

    Ok sprawdze,ale skoro na benie pokazuje to chyba jest:)

    0
  • #12 10 Maj 2011 21:43
    Maher
    Poziom 21  

    Wpływ na skład mieszanki na wolnych obrotach nie ma tylko śruba od wolnych obrotów tylko też ta od napięcia membrany (ostatnio jak ustawiałem inną instalację to śruba od wolnych obrotów można było sobie kręcić i nic nie dawało, dopiero po pokręceniu od napięcia membrany mieszanka się podniosła).

    0
  • #13 10 Maj 2011 21:44
    Labobas
    Poziom 17  

    Zavoli reduktor,ten moj,nie ma takiej srubki.

    0
  • #14 10 Maj 2011 21:50
    Maher
    Poziom 21  

    Labobas napisał:
    Zavoli reduktor,ten moj,nie ma takiej srubki.


    Masz jakiś zdjęcia tego reduktora lub model, prędzej reduktor nie będzie miał regulacji wolnych obrotów niż napięcia membrany.

    0
  • #16 10 Maj 2011 22:18
    Maher
    Poziom 21  

    Ten co podałeś to jest do gaźnika, ale patrzyłem i są reduktory zavoli z jedną śrubą i wtedy ona służy do składu mieszanki. Jak samochód nie jest mułowaty i nie gaśnie to raczej winny będzie sterownik, także zacząłbym od sprawdzenia AL-700.

    0
  • #17 10 Maj 2011 22:24
    Labobas
    Poziom 17  

    Tak do gaźnika,ja mam II generacje i idzie ten sam.Niestety tez troszkę przy mały do moich 130 KM.
    Na milion procent ma jedna i reguluje wolnymi obrotami,innej nie ma.
    Nie gaśnie,obroty stabilne,ale fakt faktem mógłby lepiej przyśpieszać,ale mułem nie jest:)

    Proszę natychmiast poprawić pisownię, użyj przycisku "pisownia", pamiętaj o wielkich literach oraz znakach interpunkcyjnych. Dotyczy również wszystkich Twoich wcześniejszych postów w tym temacie. Nie kasować wpisów moderacyjnych.[P]

    0
  • #18 14 Maj 2011 20:41
    Labobas
    Poziom 17  

    Przelutowałem te nóżki od przekażnikó i nadal to samo.COś tam pokazuje na paskach,jakieś 1,37V i lata sobie paseczek w tych wartościach.Nie pamietam kurcze jak z TPSem było na lpg.Bo na pb wciskam pedał gazu na maksa na ułąmek sekundy i łąpie maxa około 5V,na wolnych obrotach 0,6V,natomiast na lpg na wolnych to 0,02V i 0V,a jak wcisne maksa to może pokaże około 3V.Kurde i co tu robić?

    0
  • #19 14 Maj 2011 21:34
    Maher
    Poziom 21  

    A sprawdzałeś podłączenie do instalacji i główne złącze AL-700 jak to nie pomoże to:

    Najtańsze i najszybsze rozwiązanie to podmiana AL-700, może w jakimś warsztacie mają na podmiankę lub zakup używanego za około 60zł, ja tak zrobiłem i na pewną mi się zwrócił przy kilku awariach do czasu jak zepsuty naprawiłem nie musiałem jeździć na PB.

    0
  • #20 15 Maj 2011 10:38
    Labobas
    Poziom 17  

    CO dziwnego jeszcze zauważyłem,że kroki w programie ustalone sa na 104 i 114,a podczas jazdy teraz,gdy coś jest nie tak,ustawiaja sie na 140.Czasem w czasie jazdy ida na 92 i tak stoją,a potem jak sie ruszą to ida na 140....

    0
  • #21 15 Maj 2011 11:46
    Maher
    Poziom 21  

    Labobas napisał:
    CO dziwnego jeszcze zauważyłem,że kroki w programie ustalone sa na 104 i 114,a podczas jazdy teraz,gdy coś jest nie tak,ustawiaja sie na 140.Czasem w czasie jazdy ida na 92 i tak stoją,a potem jak sie ruszą to ida na 140....


    Kroki są jak najbardziej prawidłowe, zależą od wartości wyjściowej atuatora + zakres pracy atuatora + sygnał sondy lambda. Może jak tego nie za bardzo rozumiesz to może wszystko jest OK tylko trzeba zrobić kalibracje.

    0
  • #22 15 Maj 2011 21:12
    Labobas
    Poziom 17  

    Ja to rozumiem bardzo dobrze.Wiem co na co wpływa.
    Kalibrację zrobić...zrobiłbym,ale jak ma się zrobić kalibracja jak sygnał z lambdy jest na poziomie 1,3V?Napewno nie zrobi się bo już próbowałem.

    0
  • #23 16 Maj 2011 22:19
    Siny83
    Poziom 11  

    Witam. Jeśli można to podepnę się pod temat, ponieważ też od jakiegoś czasu walczę z Al-700 i nie mogę sobie poradzić, dziś wydałem niepotrzebnie trochę kasy na nową sondę i już mi siły opadają.

    Przedstawię problem: Kupiłem Opla Corsę 1.4i 60KM i mam problem z wyregulowanie poprawnego spalania. Instalacja Autronic Al-700, Reduktor Lovato elektronic. Regulacje w Amonie nie dają efektu, spalanie było ok 12, potem 14,8, potem 13, potem zeszło do 11,5 i dziś wymieniłem sondę i nadal mam problemy z regulacją.

    Chodzi o to, że centralka nie rozróżnia obrotów max i min, TPS ustawiam na rosnący, próg taki żeby się przełączało przy dodawaniu gazy z MINIMUM na MAXIMUM, a ATUATOR nie reaguje na te zmiany.
    Przykładowo ustawiam parametry wyjsciowe atuatora: MAX na 70 a MIN na 120, w zastrzeżonych MAX +5-5, MIN +5-5, w przypadku TPS rosnącego, to ustawienie MAX jest od wolnych obrotów, w przeciwnym wypadku MIN jest od wolnych obrotów. Co najważniejsze, przy dodawaniu gazu, na monitorze widać że TPS przeskakuje na przeciwny stan z MIN na MAX lub z MAX na MIN a atuator dziala tylko tak jak na wolnych obrotach. Nie bierze pod uwagę zakresu ustawionego w drugiej opcji.

    Czy ktoś rozumie o czym piszę? Może zamieszałem, ale staram się jak mogę opisać problem jaki zauważyłem.

    Kolejna sprawa, w centralce al-700 są dwie diody, czerwona i zielona, co one pokazują? Bo u mnie zapala się tylko zielona.

    Czy te moje zaobserwowane "niejasności" to ustarka, czy może jakiś błąd moich ustawień?

    Próbowałem, ręcznych ustawień a także programowanie AUTO. Nic nie pomaga, komp nie reaguje na drugie ustawienie wyjsciowe atuatora.

    Kto pomoże? Myślicie że ten sterownik padł? Wygląda idealnie, na płytce mam numer 247 18/05 a na obudowie mam tylko naklejke 35/04, czy to może oznaczac że wnętrzności są z innej centralki? może to już ktoś wymieniał albo naprawiał?

    Czekam na jakiekolwiek podpowiedzi.

    0
  • #24 16 Maj 2011 23:03
    Maher
    Poziom 21  

    Siny83 napisał:
    Witam. Jeśli można to podepnę się pod temat, ponieważ też od jakiegoś czasu walczę z Al-700 i nie mogę sobie poradzić, dziś wydałem niepotrzebnie trochę kasy na nową sondę i już mi siły opadają.

    Przedstawię problem: Kupiłem Opla Corsę 1.4i 60KM i mam problem z wyregulowanie poprawnego spalania. Instalacja Autronic Al-700, Reduktor Lovato elektronic. Regulacje w Amonie nie dają efektu, spalanie było ok 12, potem 14,8, potem 13, potem zeszło do 11,5 i dziś wymieniłem sondę i nadal mam problemy z regulacją.

    Chodzi o to, że centralka nie rozróżnia obrotów max i min, TPS ustawiam na rosnący, próg taki żeby się przełączało przy dodawaniu gazy z MINIMUM na MAXIMUM, a ATUATOR nie reaguje na te zmiany.
    Przykładowo ustawiam parametry wyjsciowe atuatora: MAX na 70 a MIN na 120, w zastrzeżonych MAX +5-5, MIN +5-5, w przypadku TPS rosnącego, to ustawienie MAX jest od wolnych obrotów, w przeciwnym wypadku MIN jest od wolnych obrotów. Co najważniejsze, przy dodawaniu gazu, na monitorze widać że TPS przeskakuje na przeciwny stan z MIN na MAX lub z MAX na MIN a atuator dziala tylko tak jak na wolnych obrotach. Nie bierze pod uwagę zakresu ustawionego w drugiej opcji.

    Czy ktoś rozumie o czym piszę? Może zamieszałem, ale staram się jak mogę opisać problem jaki zauważyłem.

    Kolejna sprawa, w centralce al-700 są dwie diody, czerwona i zielona, co one pokazują? Bo u mnie zapala się tylko zielona.

    Czy te moje zaobserwowane "niejasności" to ustarka, czy może jakiś błąd moich ustawień?

    Próbowałem, ręcznych ustawień a także programowanie AUTO. Nic nie pomaga, komp nie reaguje na drugie ustawienie wyjsciowe atuatora.

    Kto pomoże? Myślicie że ten sterownik padł? Wygląda idealnie, na płytce mam numer 247 18/05 a na obudowie mam tylko naklejke 35/04, czy to może oznaczac że wnętrzności są z innej centralki? może to już ktoś wymieniał albo naprawiał?

    Czekam na jakiekolwiek podpowiedzi.


    TPS nie ma wpływu na przełączanie się z MIN na MAX (równie dobrze możesz nie podłączać TPSa i powinno to działać) . Min i MAX przełacza się na podstawie obrotów silnika. Spróbuj zresetować sterownik i zaprogramować go od początku.

    0
  • #25 17 Maj 2011 07:15
    Siny83
    Poziom 11  

    Resetowałem, programowałem od nowa, nic nie pomagało. Wymontowałem sterownik, wziąłem pod dobre światło, obejrzałem wnikliwie luty i styki, dla pewności przeszorowałem je żelem do kamienia i rdzy takim kuchennym, wysuszyłem mocno suszarką do włosów, popryskałem wtyczkę "kontaktem" w sprayu, założyłem i co?

    DZIAŁA, teraz MIN to faktycznie bieg jałowy a MAX to obcja po dodaniu gazu. Wreszcie wyregulowałem na automregulacji i super. Poustawiałem swoje wartości MIN i MAX i odchyłki, cut offa, prędkości attuatora i teraz test, trzeba wyjeździć gaz i zatankować.

    Jak będzie dobrze to pojawię się tu pochwalić, a jak bedzie nadal źle to też się pojawię szukając rady.

    Dziękuję za odp i pomoc. PZDR

    0
  • #26 14 Cze 2011 12:09
    Labobas
    Poziom 17  

    No i historii ciąg dalszy.Byłem u kolegi dzisiaj i podłączyłem mój komp gazowy do niego i....... pokazuje wszystko jak trzeba na benie i na gazie,Kurde już myślałem,ze komp uwalony to kupię drugi.Włożyłem jego komp,ktory sprawdziłem i u mnie na lpg wszystko znika,nie ma wskazań lambdy,są tylko jakię smieszne i jak patrzę na wskazania TPSu to pokazuje także symbolicznie.Na benie tps rośnie,aż do końca jak wcisnę pedał gazu.Na lpg umarł w butach.Dodam,że lambda chodzi u mnie oki.
    Zauważyłęm jeszcze,ale to tak przy okazji,że jego komp jakby szybciej pokazywał zmiany np. na pb mój jakby zmulony.
    Wracając jednak do tematu to kropka,nie wiem co zrobić,chyba tlko pozostaje mi grzebanie się w kabelkach.Auto pali jak smok,ale to dlatego,że nie ma wskazań lambdy,uboga mieszanka i krokowiec do 140 krokó się otwiera.
    Coś poradzicie?Podpowiecie?

    Dodano po 1 [minuty]:

    Macie może jakiś schemacik jakie napięcia powinny być na poszczególnych nóżkach wtyczki od al 700 jak jest podłączony?

    0
  • #27 14 Cze 2011 13:22
    Siny83
    Poziom 11  

    przede wszystkim ustaw reduktor,
    - smontuj sobie kabel z dwiema wsówkami długości sięgającej do akumulatora
    - podepnij ten kabel do elektrozaworów
    - zakręć by-passa
    - zdejmij węża z krokowca i przystaw do ucha
    -styknij kablem do + i słuchaj czy słyszysz jakiekolwiek minimalne syczenie z parownika

    Jeśli słyszysz to dokręć czułość membrany dotąd aż syczenie zaniknie, potem wróć troszkę aż zacznie ledwo syczeć

    Jeśli nie słyszysz to odkręcaj czułość (reg ciśnienia) aż usłyszysz delikatne syczenie i tak zostaw

    Odkęć by-passa jeden obrót i wsiadaj za kółko, podpinal lapa i do roboty, twoje zmulenie programu AMON może być spowodowane jakimiś nierealnymi ustawieniami, lub czymś niedziałającym np TPS, cz,temp itp.
    Najlepiej zresetuj ustawienia, potem poustawiaj po kolei wszystko jak leci. zacznij od wyjścia MAX i MIN 100kroków, zakresy daj ok 40 wszystkie 4, albo daj tryb jazdy normalny i daj autoregulacje i zobaczysz jak chodzi, obadasz kroki na wolnych i na 3000rpm, wyłącz temp reduktora jeśli nie masz czujnika to może spowalniać działanie.



    p.s. u mnie doszło do spalania 8.9L/100km cykl mieszany 70% trasy, 30% góry i doliny, ale co najlepsze teraz auto chodzi rewelacyjnie, ani jednego szarpnięcia, ani zadławienia, 40km/h V bieg, gaz i przyspieszam fajnie. Corsa 1.4 8V.
    Czy możliwe jest zejście ze spalaniem niżej przy tym silniku? Ktoś tego dokonał?

    0
  • #28 14 Cze 2011 22:18
    Labobas
    Poziom 17  

    No oki zrobie tak tylko:
    gdy silnik chodzi na gazie i zdejmę nagle rure przed silnikiem krokowym to słychać syczenie czyli gaz leci,z resztą najciekawsze jest to,że jak chodzi na gazie na wolnych czy wkręcam go na obroty to lambda pokazuje od 0,1 do prawie 1.0V czyli mieszanka jest bogata,na wolnych prawie caly czas bogato czyli leci gaz.
    Nie mam w parowniku śrubki od ciśnienia mam tylko jedną od wolnych obrotów.
    Zmiany kroków nic nie dają.Chyba,że krokowy padł,ale chyba wkłądałem juz pprzedni z wkreconym tłoczkiem i nadal nie było reakcji.
    Auto regulacji nie zrobię bo nie ma wskazań na gazie,na pb świetnie się kalibruje.
    Mnie po mieście nawet przy starych membranach spalał 11l lpg.
    Tylko dlaczego tak kiepsko pokazuje wskazania tpsa?

    0
  • #29 15 Cze 2011 08:16
    Siny83
    Poziom 11  

    Ten reduktor ma śrubę od ciśnienia a nie wolnych obrotów. Jak nie wierzysz to dodaj gazu na ok 1,5-2 tyś obrotów i wkręcaj ją na maxa, jakby była by-passem od wolnych obrotów to nie ma prawa zamulić ci auta (zgasić) jak zgaśnie znaczy że podciśnienie nie dało rady zassać gazu.

    nie zdejmuj rury podczas pracy silnika tylko na postoju to ustaw, pamietaj ze może gazu zabraknąc w instalacji wiec po kilku próbach kalibracji przekręć zapłon żeby otwarł się wielozawór w butli i dopełnił instalke, ustaw na minimalne syczenie.

    jesli to nie pomoże to wywal ten reduktos starodawny i kup lovato albo tomasetto at-07 z zintegrowanym filtrem 100HP albo 140HP.

    co to za auto i silnik w ogóle/?

    0
  • #30 15 Cze 2011 10:34
    Labobas
    Poziom 17  

    No całe życie się człowiek uczy.Myślałem,że od wolnych obrotów bo nią się super ustawiało wolne obroty,a na spalanie nie miałą żadnego wpływu.
    Pomyślałem jeszcze,żeby zobaczyć jak sie wszystko ustawi jak wyjmę filtr z elektrozaworu,może tam coś przypycha no tylko jedna sprawa dlaczego na lambdzie jest bogato????i co z tym tps-em i to spalanie?
    auto to ford mondeo 2.0 16V.

    Dodam,że auto przyspiesza i predkosc maksymalna tez oki jak na to autko.Moze kiedys bardziej zrywne bylo,ale nie przygasa,nie strzela nic....

    0