Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

silnik asynchroniczny-jak interpretować poślizg krytyczny

10 Maj 2011 20:05 5356 3
  • Poziom 9  
    Mam pytanie odnośnie rozruchu silnika asynchronicznego, a mianowicie:
    My dążymy aby moment dynamiczny był jak największy, czy jak najmniejszy przy rozruchu? Bo jeśli w pierścieniowym zmieniamy opór to moment elektrodynamiczny jest coraz większy zatem różnica między momentem mechanicznym, a elektrodynamicznym jest jak największa. A jak mamy np klatkowy, i przełącznik gwiazda- trójkąt to przy rozruchu mamy połączenie w gwiazdę, co obniża moment elektrodynamiczny, zatem moment dynamiczny jest mały, czyli odwrotnie niż z oporem.

    A może ja coś mieszam? Co to jest w ogóle ten moment mechaniczny?

    http://www2.ar-kari.put.poznan.pl/~psauer/EWA/ewa02.pdf
    Tutaj wstawiam wykresy, o których mówię: slajd 28 - klatkowy, slajd 30 - pierścieniowy.

    No i jak interpretować poślizg krytyczny?
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 43  
    Coś mieszasz. Chodzi nam o to, żeby moment rozruchowy był jak największy a przynajmniej wystarczy do pokonania bezwładności obciążenia, bez tego nie dość, że ani rusz to jeszcze spalisz silnik po zasileniu go.
  • Poziom 13  
    hmm.. coś mieszasz..
    Poślizg krytyczny, to poślizg przy tzw. momencie krytyczym.. Czyli swego rodzaju maks. charakterystyki silnika.. Przy tym zasilaniu nie zbudujesz większego momentu w stanie statycznym (tzn. przy stosunkowo małych zmianach prędkości).
    Różnica między momentem wytwarzanym przez silnik (moment elektromagnetyczny lub już na wale moment mechaniczny) i momentu obciążenia zwana jest momentem dynamicznym - tym, który napędza silnik.
  • Poziom 35  
    Kolego jakie masz dokładnie pytanie?