Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Ford Mondeo 2.0TDCI 130KM brak mocy brak kopcenia

mlody489 11 May 2011 00:40 36450 17
  • #1
    mlody489
    Level 10  
    Ford mondeo 2.0 tdci 130 KM. Zero bledow, silnik pracuje rowno, zero kopcenia. Na biegu jalowy pieknie wchodzi na obroty. Niestety auto nie ma kompletnie mocy. Bylo podejrzenie wtryskow poniewaz na stole okazalo sie kazdy lal. Po wymianie niestety nic sie kom kompletnie nie popawilo. Czy ma ktos jakis pomysl gdzie szukac. Katalizator sprawdzony nie przytkany, podcisnienia sprawdzone. Jakies pomysly co dalej najlepiej nie metoda wymien to lub tamto poniewaz za droga taka zabawa.
  • #2
    kinus
    Level 12  
    moim zdaniem kolego powinieneś porobić tzw logi za pomocą programu diagnostycznego. któryś z forumowiczów napewno je przejrzy o powie gdzie parametry są nieprawidłowe
  • #3
    mlody489
    Level 10  
    Wlasnie chodzi o to wszystkie parametry sa w normie. Moge wstawic logi tylko po co jesli sa prawidlowe. Gdyby lapal jakies bledy albo cos bylo poza tolerancja nie tracilbym swojego ani Waszego czyli forumowiczow czasu na nabijanie postow. Jedyne co bylo poza norma to wtryski jaki laly i dlatego poszy do roboty.
  • #4
    qbeat1
    Level 12  
    Skoro nie kopci ani nie leje to polecam teraz ''przetrzepanie'' układu powietrznego. Nie zawsze w logach znajdziesz to co na prawdę się dzieje z powietrzem, czego doświadczyłem sam. Polecam sprawdzenie tego śladu.
  • #5
    mlody489
    Level 10  
    Zrobilem to na samym poczatku. Najprawdopodobniej cos przeoczylem dlatego jutro od rana wszystko jeszcze raz bede dokladnie sprawdzal. Jesli ktos ma jakas konkretna propozycje to prosze jeszcze napisac. Czasem cos jest proste i oczywisty a czlowiek o tym nie pomysli. Gdybym nie mial znajomego pompiarza to napewno bym dokladniej posprawdzal podcisnienia, niestety kiedy dowiedzialem sie o wtryskach doszedlem do wniosku po co szukac jesli wtryski leja i teraz mam nowe wtryski a auto jak nie nadawalo sie do uzytku tak dalej sie nie nadaje.
  • #6
    wojciechjanusz
    Level 28  
    Jeżeli dół ma niezły, a dopiero powyżej 2800 obrotów słabnie - sprawdziłbym gruchę łopatek kierownicy i same łopatki (czy układ nie jest przytarty).
    Na wolnych obrotach zdejmujesz wężyk z króćca gruchy - sztanga ma płynnie i bez zacięć powędrować w drugie skrajne położenie (tak w ciągu pół sekundy), a po założeniu wrócić z powrotem na miejsce.

    Druga (niewykrywalna na testerze) możliwość to uszkodzony czujnik ciśnienia paliwa na szynie i zawór IMV pompy. Zakładam, że próba z testerem odbywała się w trybie rzeczywistym - jeden prowadzi, a obok siedzi kumaty diagnosta z laptopem na kolanach i patrzy co się dzieje...

    No i tak jak koledzy radzą - sprawdziłbym szczelność dolotu i obydwa czujniki na dolocie.
  • #7
    mota88gb
    Level 19  
    Odłącz przepływke przejedz się i zobacz czy będzie różnica.
  • #8
    mlody489
    Level 10  
    Odlaczylem gruche i nie bylo roznicy. Pomiar robilem na kolanach trzymajac palmtopa a kolega prowadzil.
  • #10
    wojciechjanusz
    Level 28  
    mota88gb wrote:
    Jaką gruche?

    To siłownik podciśnieniowy (lub ciśnieniowy) np turbiny lub EGR-a.

    mlody489 wrote:
    Odlaczylem gruche i nie bylo roznicy. .

    Od turbiny? I co to znaczy nie było różnicy? W jeździe? W jeździe na odłączonej gruszce turbiny powinno wywalić tryb awaryjny. Na wolnych obrotach sztanga ma się ruszyć do wnętrza gruchy o cały skok.
  • #11
    marek1977
    Level 33  
    Sprawdź rurę od egr o intercoolera. Dobrze ją obmacaj jak cała zobacz obie rury przy intercoolerze (krótkie kolanka).
  • #12
    Marek Kolodziejczyk
    Level 1  
    Ja mam podobny problem po diagnozę w Niemczech mechanik stwierdził że trzeba zmienić sterowanie turbo czy jak to się tam nazywa to jest montowane przy turbinie tylko ze u mnie jeszcze z dołu silnika słychać takie budzenie jakby kompresor chodził jeszcze tego nie wymieniłem więc nie wiem czy trafił
  • #13
    mazur888
    Level 11  
    Witam, dołączę się do tematu.
    Mam idrntyczny problem z moim 2.0 tdci. Brak mocy, brak kopcenia. Nie było w ogóle podciśnienia, więc zmieniłem pompkę. Podciśnienie jakieś już jest ale słabe. 2 zaworki przy dolocie nie puszczają dalej podciśnienia na turbinę i egr. Czujnik ciśnienia doładowania ten przy IC jest suchy i czysty w środku. Na kompie wywala mi błąd właśnie tego czujnika. Ma może ktoś jakiś schemat elektryczny kabli do tego czujnika? Chciałbym zobaczyć dokąd idą i je ewentualnie wykluczyć. ( oznaczony jako nr.4 na poniższym obrazku)
  • #14
    daras41
    Level 25  
    Raczej 3 ,bo 4 to śruby mocujące ;) . Przewody idą do sterownika silnika a on jest za ścianą grodziową pod schowkiem pasażera.
  • #15
    mazur888
    Level 11  
    Faktycznie 3. Na nocce mózg nie działa jak należy. A wiesz może która kostka/pin tam jest od tego czujnika bo o ile pamiętam tam jest chyba 5 kostek w module
  • #16
    matiosek
    Level 2  
    Wznawiam rozwiązał ktoś ten problem?
  • #17
    janokado123
    Level 2  
    daras41 wrote:
    Raczej 3 ,bo 4 to śruby mocujące ;) . Przewody idą do sterownika silnika a on jest za ścianą grodziową pod schowkiem pasażera.

    Czujnik nr. 3 pomimo, że ma 4 piny (czujnik MAP i czujnik temperatury) do sterownika podpięte są tylko 2 piny, te od czujnika temperatury. Nie wiem co za geniusz to wymyślił ale element MAP w tym czujniku nie służy do niczego. Ford Mondeo 2.0TDCI 130KM brak mocy brak kopcenia Piny w kostce są ślepe. Ford Mondeo 2.0TDCI 130KM brak mocy brak kopcenia Czujnik MAP który odpowiada w tym silniku za ciśnienie bezwzględne w kolektorze dolotowym to ten z wężykiem. Ford Mondeo 2.0TDCI 130KM brak mocy brak kopcenia Niestety problem pojawia się kiedy chcesz kupić ten czujnik. Wszystkie katalogi wskazują na ten przy intercoolerze. Ten z rurką nie ma oznaczeń. Mi udało się kupić taki Ford Mondeo 2.0TDCI 130KM brak mocy brak kopcenia i to był strzał w 10. Autko odzyskało moc.
  • #18
    janokado123
    Level 2  
    mazur888 wrote:
    Faktycznie 3. Na nocce mózg nie działa jak należy. A wiesz może która kostka/pin tam jest od tego czujnika bo o ile pamiętam tam jest chyba 5 kostek w module

    Tu schemat połączeń ECU Ford Mondeo 2.0TDCI 130KM brak mocy brak kopcenia