Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Silnik trójfazowy (z przekładnią) zasilany 230V

11 Maj 2011 12:43 3802 5
  • Poziom 10  
    Posiadam silnik trójfazowy 0,37kW (1360obr na minutę na tabliczce napisane że można go podłączyć do 230V trójkąt a 400V gwiazda) z przekładnią MOTOVARIO i=20 NMRV050. Ten motoreduktor mam zamontowane jako mechanizm do bramy przesuwnej zasilany 230V (trójkąt i kondensator 30uF) i mam taki problem iż rano brama nie chce mi się otworzyć (silnik buczy) a jak już pójdzie to chodzi elegancko (otwiera i zamyka) . Moje pytanie: czy mam dać większy kondensator rozruchowy czy wymienić olej w przekładni na np. hydrauliczny a nie przekładniowy?
  • Poziom 43  
    Silnik 3-fazowy zasilany z instalacji 1-fazowej z dodaniem kondensatora ma znacznie mniejszą moc, niż "3-fazowa", a również ma mały moment rozruchowy.
    Do takiej pracy, jak przesuwanie bramy sugerował bym użycie silnika komutatorowego - np. z taniej wiertarki (nawet za 40,- złotych w markecie).
  • Poziom 10  
    Ale problemy zaczynają się rano a tak jak ruszy czy w południe to działa.
  • Poziom 36  
    A co ma do tego pora dnia. Zresztą tak działo się od zawsze czy po prostu coś się stało.
  • Poziom 10  
    Może po nocy chłodnej olej przekładniowy robi się gęsty i silnik już ma ciężko... Czy zwiększając kondensator zwiększy mi się trochę moc?
  • Poziom 21  
    Dodanie kondensatora zwiększy nieco moment rozruchowy.
    Jednak po rozruchu należałoby ten dodatkowy kondensator odłączyć bo można po krótkim czasie spalić uzwojenia silnika...