Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Simson s51- popsuta elektryka

kamil14a6 11 Maj 2011 15:28 6642 18
  • #1 11 Maj 2011 15:28
    kamil14a6
    Poziom 8  

    Witam.

    Jestem właścicielem motoroweru marki simson s51c (elektronik, instalacja 6v).

    Mój problem polega na prądnicy lub którejś zamontowanej na niej cewce. Mianowicie dwa lata temu pod koniec wakacji motor zgasł mi w czasie jazdy i już nie chciał zapalić. sprawdziłem i okazało sie że nie ma iskry. No wiec po przeglądnięciu głównych zespołów elektronicznych okazało sie, że spaliła się prądnica. Po wymianie prądnicy iskra się pojawiła i wszystko hulało jak trzeba. Jeździłem na niej do końca następnych wakacji(między czasie wysiadła stacyjka którą wymieniłem i działała). Pod koniec wakacji pojawił sie znów ten sam problem ze spaloną prądnicom. W dodatku pojawił sie olejny problem ze światłami które nie świecom normalnie tylko ledwo sie ćmią(światło jest bardzo słabe). Dodam, że motor posiadam ok. 3 lat i wcześniej nie miałem z nim żadnego problemu. Aha nie wiem czy ma to jakieś znaczenie ale wszystkie kable na stacyjce są strasznie pomieszane, nie wiem jak mają być podpięte(podpięte są tak samo bez zmiany od początku). Bardzo proszę o pomoc w rozwiązaniu mojego problemu wiem, że muszę wymienić znowu prądnice tylko nie chce żeby sie z nią stało to co z jej poprzedniczkami...

    Trochę za bardzo sie rozpisałem ale chciałem opisać dokładnie mój problem.
    P.S Proszę o szybką odpowiedź.:D

    Dodano po 3 [minuty]:

    Aha jeszcze dodam, że szukałem w tematach podobnego problemu(oczywiście google też przeszukałem) ale niestety nie znalazłem. Jeżeli ktoś się już spotkał z podobnym problemem proszę o link.

  • #2 11 Maj 2011 21:56
    Zico63
    Poziom 37  

    Jest to bardzo chaotyczne, w dodatku bez najistotniejszych danych: jaki typ instalacji, jakie napięcie, iskrownik itd.
    Nie szukaj w googlach problemu i "cudownej" na niego odpowiedzi a raczej schematów dokładnie odpowiadających posiadanej wersji Simsona. W/g tychże, odbudowuje się instalację, gdyż w tym konkretnym wypadku u Kolegi podejrzewam jakieś mocne zwarcie; prądnice Simsona wytrzymują lata!
    Np. tu są różne schematy, takze do Simsonów - coś Kolega dostosuje:
    http://arecki113.republika.pl/
    A jeśli to "czarna magia" - to radzę dać to komuś, kto to Koledze zrobi, "na opowiadanego" taki zakres prac chyba nie da się wytłumaczyć.

  • #3 12 Maj 2011 15:11
    MoniTOX
    Poziom 24  

    Przepatrz prawidłowość podpięcia instalacji. W Simsonie Instalacja jest b. prosta wiec nie jest to trudne. Wydrukuj schemat i sprawdzaj.

  • #4 27 Maj 2011 18:23
    kamil14a6
    Poziom 8  

    To znowu ja. Problem jest w dalszym ciągu ten sam- nie ma iskry... No więc wydrukowałem schemat i posprawdzałem wszystkie kable i okazało sie że wszystkie są dobrze podpięte. Następnie wymieniłem prądnice i zacząłem kopać aż w końcu odpalił;D i zgasł:C. Sprawdziłem czy jest iskra- nie było. Następnie wezwałem dziadka elektryka(84 lata) ten na swoich przyrządach posprawdzał wszystkie kable wchodzące do modułu zapłonowego i stwierdził, że wszystkie prądy śą dobre. Stwierdził, że winny będzie ten właśnie moduł. No więc go wymieniłem na nowy za 47zł i założyłem. Po kopnięciu pojawiła się dwa razy iskra więc założyłem świecę i próbowałem odpalić- bez skutku. Mój tata kupił kolejny moduł tym razem za 52 zł i po założeniu iskra raz jest raz jej nie ma. Simson niestety nie odpala. Dodam jeszcze, że miedzy czasie pożyczyłem od znajomego cewkę butelkową i po wymianie dalej nie było iskry. Nie wiem juz co mam zrobić na simsona wydałem już 300zł a ten dalej nie chodzi:(
    PROSZĘ O POMOC>

    Dodano po 42 [minuty]:

    Włanie wymieniłem od kolegi koło zamachowe- dalej brak iskry... Modół chyba znowu spalony..

  • #5 27 Maj 2011 18:45
    MoniTOX
    Poziom 24  

    Próbowałeś regulować potencjometrem na module? Sam osobiście wyrzuciłem ten badziewny(oryginalny) i wstawiłem porządny precyzyjny 100R.
    Możliwe, że koło magnesowe nie wyrabia (utraciło właściwości). Zostaje jescze impulsator na podstawie.

  • #6 28 Maj 2011 11:11
    jack63
    Poziom 40  

    Bez pomiarów napięć szczytowych cewki ładującej - w oryginale kabel czerwony - i impulsatora - kabel niebieski- nie ma co gdybać.
    Wymiany elementów bez solidnej diagnozy zawsze prowadzą do niepotrzebnych kosztów i frustracji.
    Są duże szanse że jak pisał MoniTOX magnesy koła magnesowego straciły swą "moc".
    Sprawdź połączenia masy i dla pewności dorób kabel masy idący od śruby pokrywy sprzęgła do punktu masy przy stacyjce. Bardzo często przez korozje/wyjmowanie silnika/lakierowanie obwód masy ulega uszkodzeniu i powoduje problemy szczególnie w starszych instalacjach bez prowadzenia masy kablem. Ostatnie produkowane Simsony miały każde połaczenie masy prowadzone kablem.

  • #7 30 Maj 2011 17:24
    kamil14a6
    Poziom 8  

    Raczej to nie wina koła magnesowego bo jak mówiłem pożyczyłem od kolegi który ma nowe i nic. Wszystkie punkty masy sprawdziłem poprzeczyszczałem.

    Cytat:
    Próbowałeś regulować potencjometrem na module? Sam osobiście wyrzuciłem ten badziewny(oryginalny) i wstawiłem porządny precyzyjny 100R.
    ---> Kolego nie rozumiem o co chodzi za bardzo mógłbyś jasniej jestem laikiem jeśli chodzi o te rzeczy;D

    Dodano po 14 [minuty]:

    Simson s51- popsuta elektryka Simson s51- popsuta elektryka Simson s51- popsuta elektryka Simson s51- popsuta elektryka Simson s51- popsuta elektryka Simson s51- popsuta elektryka Simson s51- popsuta elektryka Simson s51- popsuta elektryka Simson s51- popsuta elektryka

    Oto zdjęcia mojego koła magnesowego oraz 3 modułów. Ten czarny z napisem simson jest najnowszym, ten brązowy jest najstarszym.

    Dodano po 8 [minuty]:

    Dodaje jeszcze zdjęcia położenia prądnicy, którą niedawno wymieniłem.
    Simson s51- popsuta elektryka Simson s51- popsuta elektryka

  • #8 30 Maj 2011 20:40
    jack63
    Poziom 40  

    Zdjęcia fatalnej jakości. Prawie nic nie widać. Podejrzane jest bardzo koło magnesowe. Ciężko odczytać numery określające typ. Jak dobrze odczytałem, to koło jest od bardzo starej prądnicy-iskrownika. Jeszcze do 6V instalacji. Także magnesy mogą być bardzo słabe.
    Zrób pomiary napięć jak pisałem. Jak nie to nigdy nie dojdziesz co jest przyczyną braku iskry i będziesz kupował kolejne elementy do kolekcji.
    Co to za mocowania podstawy iskrownika? Tam powinny być specjalnie wygięte łapki z otworem ukształtowane tak aby wkręt był poniżej powierzchni górnej podstawy iskrownika. W twoim wykonaniu koło może ocierać o śruby!
    O tym potencjometrze opisywanym przez MoniTOX zapomnij. Był tylko w najstarszych modułach. Później nie występował.
    Gdzie dodatkowy kabel masy o którym pisałem?

  • #9 31 Maj 2011 16:51
    kamil14a6
    Poziom 8  

    mój simek jest bardzo stary bo z roku 1982. Instalację ma 6v więc koło było raczej dobrze dopasowane. Jak już wcześniej pisałem próbowałem na innym kole go odpalić lecz bez rezultatu. Pomiarów napięć sam nistety nie zrobię gdyż nie mam odpowiednich miernikiów. Będe musiał pewnie zainwestować w jakiegoś elektryka. Co do tego kabla: który punkt masy mam podłączyć i do której dokładnie śruby. Z tego co wiem mam kilka punktów masy ale żaden z nich nie jest położony koło kierownicy.

  • #10 01 Cze 2011 07:56
    jack63
    Poziom 40  

    Nie wiem o jakich przyrządach mówisz, ale na miernik za 15 zł oraz diodę i kondensator za 2 zł, to cię chyba stać. Wizyta u elektryka kosztuje dużo więcej. Mało tego większość elektryków samochodowych nie ma pojęcia o zapłonach CDI a instalacja Simsona to dla nich czarna magia.
    Wystarczy trochę poczytać posty na Elektrodzie i się douczyć. Jak wykażesz zaangażowanie, to koledzy (ja też) pomogą.

  • #11 01 Cze 2011 14:49
    kamil14a6
    Poziom 8  

    W takim razie na początek chciałbym się zapytać co dokładnie ma zakupić?

  • #12 01 Cze 2011 15:10
    jack63
    Poziom 40  

    A może chcesz aby ktoś znalazł w sieci lub sklepie obok miasta ghjk multimetr i podał ci jego typ?
    Czy nie za dużo od nas wymagasz?\
    Czy użyłeś Elektrodowej wyszukiwarki?
    Ile postów na temat elektryki w motorkach przeczytałeś?
    ..... Stawiam na zero.
    Kup najprostszy multimetr (miernik uniwersalny). te najtańsze miały oznaczenie MBxxx (xxx-cyfry) jeśli dobrze pamiętam.
    Poczytaj o pomiarach napięć i rezystancji. Część informacji znajdziesz w instrukcji miernika.

  • #13 06 Cze 2011 16:43
    kamil14a6
    Poziom 8  

    Witam. W końcu pojawiła się iskirerka nadziei. Zauważyłem, że jak poruszam nakrętką na cewce od kabla masowego iskra się raz pojawiała raz nie(częściej pojawiała). Więc pomyślałem, że to wina masy. No więc przeczyściłem miejsce masy wymieniłem przewód i dalej raz jest raz nie ma. Tata stwierdził, że trzeba kupić cewkę i tak zrobiłem, wymieniłem przy okazji przewód do świecy i nową świece.No ale dalej nic. Raz jest raz nie ma. Dodam jeszcze, że sprawdzałem iskre na tych starych modółach rzekomo spalonych i iskra zachowywała się jak na nowym module. Myślę, że wymiana modułu była nie potrzebana. Jak by tego było mało jakiś kolega mojego taty z pracy sprawdził starą prądnicę i stwiereził, że też jest dobra. Także to nie była chyba też wina prądnicy. Jeszcze nie zakupiłem multimetru ponieważ gupi reszte ppieniędzy wydałem na nową cewkę, kabel i świecę. Może teraz ktoś na coś wpadnie bo narazie jestem spłukany :cry.

  • #14 08 Cze 2011 17:11
    kamil14a6
    Poziom 8  

    Witam. Dzisiaj mój tata za swoje pieniądze kupił nowy moduł, który od razu założyłem i jak sprawdzałem iskrę, to była duża i niebieska. No więc założyłem na silnik i próbuje odpalić na kopa. Bez rezultatu. No więc odkręciłem świece i sprawdziłem iskrę. Była w dalszym ciągu duża i niebieska. Założyłem z powrotem świecę i znowu spróbowałem na kopa odpalić ale się nie udało, więc próbowałem na pycha i dalej nic. Ściągnąłem świece i okazało się że iskra znikła bezpowrotnie. Teraz w ogóle nie ma.
    Zdziwiła mnie bardzo wielkość iskry. Była naprawdę duża. Wydaje mi się że za duża. Proszę o pomoc :cry

  • #16 09 Cze 2011 06:44
    kamil14a6
    Poziom 8  

    No więc w końcu udało mi się załatwić miernik. Mógłby mi ktoś powiedzieć jakie pomiary powinienem wykonać?

  • #18 09 Cze 2011 15:35
    Zico63
    Poziom 37  

    To jest temat do zamknięcia, "nie rokuje":cry: ! - jak pisałem w pierwszym poście w tym temacie :wink:

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME