Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Elemis 6311 ST skacze obraz i powroty u góry !!!

09 Lis 2004 10:47 4296 31
  • Poziom 15  
    Mam problem bo po włączeniu elemisa obraz podskakuje na wysokość 2-3 cem i spada na dół z częstotliwością około 2 razy na sek. Na początku dzieje sie to prawie na wszystkich kanałąch, po jaimś czasie minutach tylko na kilku a po nastepnych kilku minutach juz tylko na niektórych (wtedy na tych kanałąch obraz sie trzęsie). Aż w końcu jak telewizor sie już rozgrzeje przestaje wogóle. Skokom towarzyszą 2-3 kolorowe linie powrotów na samej górze oraz skwierczenie w przetwornicy (takie samo jakie jest przy przełączaniu kanałów). Wymieniłęm elektrolity po pierwotnej i wtórnej, wokół pionu. Nie wiem może ma to związke z tym że zamiast BU508 wstawiłęm 2SC5411 (bo taki miałęm pod ręką) który jest szybszy. Ale to raczej nie pwinno ,mieć znaczenia. Chyba bedę musiał wyciągnąć oscyloskop z szafy i użyć go bo inaczej nie da rady. A ma ktoś jeszcze jakąś wskazówkę?
  • Poziom 17  
    Witam.
    Spróbuj wymienić elki wokół p.cz.
  • Poziom 17  
    uklad nie ma szczegolnych wymagan co do tranzystora lini- spoko; moze byc; mysle, ze przeoczyles jakis elektrolit; sprawdz tez sterowanie 2029C- tez elektroliciki- to nie sa typwe objawy w tym typie telewizorka. powodzenia
  • Poziom 37  
    ando napisał:
    Witam.
    Spróbuj wymienić elki wokół p.cz.


    Ando, mógłbyś rozszerzyć temat, dlaczego p.cz? Czyżbyś podejrzewał za słaby sygnał na wysterowanie synchronizacji? Nie będę dyskutował, bo nie zajmuję sie zawodowo serwisem, dlatego pytam z ciekawości - może czegoś sie nauczę.
  • Poziom 15  
    Co to jest 2029C??
    Dobra. popatrze w pośredniej.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Witam Mirek73 napisał
    Cytat:
    sprawdz tez sterowanie 2029C- tez elektroliciki- to nie sa typwe objawy w tym typie telewizorka. powodzenia

    od kiedy w ELEMISIE 6311 jest taki układ ? w ramach wyjaśnienia TDA2029C , nie należy Kolegi "juriboss" wprowadzać w błąd pozdrawiam G&KVIDEO
  • Poziom 15  
    A wiec tak. Wymiana w pośredziej wszystkich elektrolitów nie dałą rezltatu. Wsadziłęm nawet BU508 czyli taki jaki ma być. Na oscyloskopie wszystkie sygnały na pionie skaczą mi razem wraz ze skakaniem obrazu i towarzyszącemu mu trzeszczeniu w przetwornicy.Drży mi przebieg na cewkach zarówno pionowej jak i poziomej. Sterowanie BU prawidłowe, natomiast za kolektorem BU508 za tymi dwiema diodami w szeregu czyli w układzie korekcji dokładnie za nimi do przebiegu w momencie podskoku dochodzą zakłócenia (takie smugi z kropek). W tym miejscu jest kondensator 22n/1600V-,600V~ i był na nim zimny lut, spalił się też rezystor R598 czyli 47K (standardowa usterka korekcji obrazu). Bo w ogóle to znajomy przyniósł mi go z próbkującą przetwornicą co było efektem uwalenia BU508 (no i jeszcze zanim mu przestał działać te zniekształcenia obrazu czyli zimny lut i ten rezystor). Wstawiłem 2SC5411, poprawiłęm lut i wymieniłęm rezystor (ale dopiero później bo spalony i tak miał 47K) i było to co napisałem na początku. Mam podejrzenia co do tego kondensatora ale nie wiem czy są one słuszne. Co mogę jeszcze zrobić? Zastanawiające jest to że jak sie rozgrzeje to przestają skakać na wieklszości kanałó. Ale na kilku skacze a raz drży cały czas...
  • Poziom 17  
    000andrzej napisał:
    ando napisał:
    Witam.
    Spróbuj wymienić elki wokół p.cz.


    Ando, mógłbyś rozszerzyć temat, dlaczego p.cz? Czyżbyś podejrzewał za słaby sygnał na wysterowanie synchronizacji? Nie będę dyskutował, bo nie zajmuję się zawodowo serwisem, dlatego pytam z ciekawości - może czegoś się nauczę.


    Dokładnie,chodzi mi o "wsterowanie synchronizacji". Lecz w tym wypadku sygnał nie jest za słaby lecz przeciwnie, więc skupiłbymsię na ARW i filtracji napięć na głowicy (skoro wokół TDA8305 elki wymieniono).
    Za uszkodzonym elkiem przemawia również fakt, że usterka częściowo ustępuje po czasie.
  • Poziom 28  
    Witam.W różnych chassi elektrolit odpowiedzalny za tę usterkę był montowany pod spodem z drugiej strony płyty w okolicy TDA8305.
  • Poziom 15  
    Ando ma całkowitą rację. Chodzi o filtrację jakiegoś napięcia. Muszę szukać tej elki. Dam niezwłłocznie znać jak na coś wpadne, dzis juz nie mam siłły....
  • Poziom 15  
    Wymieniłem juz wszystkie kondrnsatory elektrolityczne w tym telewizorze oprócz modułów dekodera i procesora synchro. I bez efektu. Ale nie poddaje sie pożniej wyciągnę jeszcze raz oscylioskop. A czy ma ktoś jeszcze jakiś pomysł?
  • Poziom 15  
    Zauważyłem że powroty są na całym ekranie a nie tylko na górze. Po prostu słąbo bardzo słąbo są widoczne. Ale nadal nie znalazłem przyczyny...
  • Poziom 40  
    Może zmiejszając napięcie siatki drugiej pozbędziesz się powrotów.
  • Poziom 15  
    Powroty nie są głównym problemem. Zależy mi na zlikwidowaniu skoków obrazu lub jewgo drgania. Podstawiałem już nawet TDA 8305 ale nic. Może coś z ARW? Zauważyłęm jeszce że jak przytknę sondę oscyloskpu do filtra fali powierzchniowej w miejscu gdzie wchodzi do TDA8305A to obraz staje sie czarnobiały, pojawia się śnieżek i wchodzą dzwieki z innych stacji z szumem (to wszystko to zakłucenia naturalnie) ale obraz skskać przestaje. Nie wiem. Czy to ma jakieś znaczenie?
  • Poziom 17  
    To potwierdza, że trzeba się czepić ARW.
    Skoro wszystko wokół podstawiłeś i sprawdziłeś, to pozostała Ci tylko głowica.
  • Poziom 12  
    Witam
    Sprawdź jak zachowuje się OTVC gdy podasz mu sygnał poprzez EURO.
  • Poziom 15  
    Wiadomość dla kolegi G&KVIDEO- taki model został wyprodukowany i nie ma co się dziwić i innych kolegów wprowadzać w błąd. Po pierwsze należy szczególnie zwracać uwagę na filtrację. W różnych OTVC różnych marek telewizorów taki sam efekt na ekranie powodują różne uszkodzenia. Ten OTVC ma taką samą konstrukcję jak wszystkie inne na bazie rozwiązania dokumentacji typu Siesta Unimor tj. Elemis, wszelkie telewizory z byłej DDR występujące np. pod nazwą nawet Uniwersum, Qwele itd.(oczywiście z procesorem typu Siesta- Siemens) . Najczęstszym powodem tych drgań i dodatkowo przesuwania się obrazu w pionie, rozszerzania się w czasie jest kondesator filtrujący zasilanie dla wzmacniaczy wizyjnych (ok. 200V). Dziwne ale jest to prawdziwe. Czasami najprostrza naprawa może nam skomplikować życie. Pozdrawiam.
    @@@@@@@@@@@@@@@@
    Przeprszam, zapomniałem dopisać o powrotach. Czy jak obniżasz napięcie G2 to nadal są powroty?
    posty scalono <zdzich42>
  • Poziom 15  
    Tak powroty miały związek z UG2 . Natomiast Skoki okazały się związane (tak jak zaczełęm podejżeać i co potwierdził kolega ando) z ARW !!! Pobawiłem sie prką i przestały skakać wszystkie stacje oprócz jedej. Mianowicie RTL 2 . Nie wiem dlaczego tak jest. Ustawić nie mogę prką bo w jedną stronę wchodzi śnieg a w drugą zaczną znów skakać te programy które skakały wcześniej. Chyba powinienem sprobować dostroić pilotem tą stację .Sproboję i napisze jaki efekt . Dodam tylko że zanjomy który dał mi ten telewizor do naprawy powiedział że wcześniej juz skakał w ten sposób obraz na tych kilku stacjach i był w naprawie a ta prka byłą już wymieniana albo wylutowywana wcześnbiej przez kogos innego co widzę po lutach
  • Poziom 17  
    Ad. RTL-2.
    Spróbuj ruszyć (ale bardzo ostrożnie) filtrem referencyjnym p.cz. wizji.
  • Poziom 15  
    Tak wiec jak odpowiednio ustawie wzmocnienie to skacze w zasadzie na dwóch stacjach na sat 1 i wcześniej wspomnianej RTL 2. Z tym, że na sa 1 po kilku minutach skakać przestaje natomiast na RTL nie przestaje. Skacze bez względu na wszystko. Wymieniłem już wszystkie kondki tantalowe koło peerki. Postrojenie kanału nic nie dało. Czy ktoś potrafi wytłumaczyć dlaczego skacze tylko na RTL 2. A poza tym ciekawi mnie, dlaczego przy niewłaściwym ustawieniu wzmocnienia, (o czym wówczas nie wiedziałem w rozpaczy wymieniając wszystkie elektroliciki) po jakimś czasie przestawała skakać większość kanałów???....Logiczne wydawałoby się to, że wszystkie kanały powinny skakać cały czas (ewentualnie jedne mocniej drugie słabiej inne zaś na przykład tylko drżeć) Naprawdę dziwne. Może jest uszkodzona głowica? Ale jak nie podstawię to sie nie dowiem. A co do filtra to dziękujhę za radę. Sproboję tylko że nie wiem za bardzo o który filtr chodzi. Mam schemat więc mógłby mi ktoś napisać jaki ma numer ten filtr.Albo po prostu napisac przy czym on stoi. :)))))
  • Poziom 17  
    Skakanie i wyginanie obrazu to nie wyfiltrowane ARW 2,2uF do 10 n TDA 8305.Powroty u góry ekranu mogą być od C561 100uF przy TDA3653(4).
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Witam
    cytat :
    "Wiadomość dla kolegi G&KVIDEO- taki model został wyprodukowany i nie ma co się dziwić i innych kolegów wprowadzać w błąd."

    piszę wprawdzie nic nie wnosząc do tematu ale w formie wyjasnienia Kolego Stanisławie Wróblewski miałem serwis ELEMISA przez wszystkie lata jego "świetności" i nigdy w ELEMISIE 6311 nie było układu TEA2029 !! był on w modelu 6330 itp. i to nie ja wprowadzam w błąd tylko TY , a szczególnie że Kolega "juriboss" pisze że podstawił TDA 8305 , a nie spotkałem się z konstrukcją na obydwu tych scalakach!! pozdrawiam G&KVIDEO
  • Poziom 17  
    Koledzy - dajcie sobie spokój. Zainteresowani tematem i tak wiedzą kto ma rację.
    Wracając do tematu: wspomnianym filtrem jest L503 przy TDA8305.
  • Poziom 15  
    Task włąśnie koledzy. :) A co do filta to sam odkryłem op który chodzi.Pokręcdiłem (Ostrożnie) i niestety dalej RTL 2 skacze. Nie weim co jeszcze mogę zrobić. Czyżby jednak głowica...?
  • Poziom 17  
    W grę może wchodzić jeszcze filtr SAW. Przy kablówce (domyślam się, że korzystasz z takiej anteny) w grę wchodzą wszystkie tego typu subtelności ze względu na "ścisk" między kanałami.
  • Poziom 15  
    A mógłby mi kolega ando napuisać nieco więcej o tym filtrze SAW. Bo pierwszy raz o nim słyszę... I gdzie on stoi? Pzdrawiam
  • Poziom 17  
    Jest to filtr p.cz.
    W Twoim przypadku ma oznaczenie montażowe F504.
  • Poziom 15  
    Jak chodzi o ten mału trzynużkowy to śatakie cztery i maj a oznaczenia od F500 do F503. Nie mam 504. :)
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Witam filtr którego poszukujesz to taki brązowy z 5 nóżkami nie daleko TDA8305 popatrz dobrze pozdrawiam G&KVIDEO
  • Poziom 15  
    Aha czyli chodzi o filtr fali powierzchnowej. (o którym pisałęm że jak dotknę sondą oscyloskopu w miejscu gdzie dwie nóżki z jednej strony wchodzą do TDA 8305 to wchodzą zakłucenia ale obra przestaje skakać). Trzeba było tak od razu. Tylko gdzie ja to dostanę?