Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Moduł sterowania świec żarowych Astra Y17DT

Meteo33 11 May 2011 18:31 8968 18
  • #1
    Meteo33
    Level 17  
    Czytałem, że główną przyczyną awarii alternatora w tym modelu jest długi czas nagrzewania świec żarowych.Ja już naprawiałem 2x i czeka mnie trzeci raz. Na jednym z tematów jest wspomniane, że wystarczy uciąć 2 kabelki by to zmienić.
    Jednak nigdzie nie mogę znaleźć tego modułu. Z tego co wyczytałem powinien się znajdować za schowkiem. Ja go tam nie widzę (załączam zdjęcie)/ Proszę o rade gdzie on jest bo już chyba wszędzie szukałem.

    Moduł sterowania świec żarowych Astra Y17DT
  • #2
    decybel91
    Level 42  
    Moduł jest w okolicach akumulatora, taki srebrny, sterowany z ECU lub PSG16 jesli pompa Vp44.
    Alternator jakiej produkcji?
    Aby spalic alternator musialy by swiece grzac baaaardzo dlugo, szybciej akumulator detka.
  • Helpful post
    #4
    jurekj1
    Level 15  
    Znajdziesz go w prawym słupku pod osłoną plastikową koło nóg pasażera.
  • #5
    decybel91
    Level 42  
    Polecam zmiane na alternator innego producenta najlepiej Bosch lub jesli byly Valeo.
  • #6
    Meteo33
    Level 17  
    jurekj1 wrote:
    Znajdziesz go w prawym słupku pod osłoną plastikową koło nóg pasażera.


    Wlasnie tam szukalem - zobacz zdjecie wyżej. Nie ma go tam i chyba został wymontowany.. chyba,że jeszcze gdzieś może być?
  • Helpful post
    #7
    viper555
    Level 39  
    Jest pod maską z prawej strony stojąc przed autem i nic z nim nie zrobisz ,to co pokazujesz to było w starej astrze.P


    Moduł sterowania świec żarowych Astra Y17DT
  • #8
    Meteo33
    Level 17  
    Dzieki juz mam. Pytanie czy w moim przypadku da się coś zrobić?Patrzyłem na schemat ale sam schemat nic nie da bez wiedzy jak działa moduł, na jakim algorytmie.
  • #9
    decybel91
    Level 42  
    Kabel niebieski to sterowanie z ECU, piny sa opisane w module.
  • #10
    Meteo33
    Level 17  
    Które uciąć by świece działały tylko do momentu rozruchu?
  • #11
    Meteo33
    Level 17  
    Nikt nie pomoże? Może na pw?
  • #12
    Meteo33
    Level 17  
    decybel91 wrote:
    Polecam zmiane na alternator innego producenta najlepiej Bosch lub jesli byly Valeo.


    Jest zamiennik Bosha z pompą podciśnienia?
  • #13
    decybel91
    Level 42  
    Podaj doklanie jaki tam masz silnik, model, rok produkcji zobacze jutro w katalogu.
  • #14
    Meteo33
    Level 17  
    Rok auta 2002. Silnik 1.7 , 75KM oznaczenie Y17DT.
  • Helpful post
    #15
    decybel91
    Level 42  
    Tylko Hitachi w dwoch wersjach w tym silniku wystepuje (70 i 100A).
    Kabel niebieski steruje czasem grzania swiec, sterowny z ECU, ktory bierze temp z czujnika temp plynu chlodzoncego.
    W alternatorach siadaja glownie mostki prostownicze, slaba izolacja miedzy plytkami + i -.
  • #16
    viper555
    Level 39  
    decybel91 wrote:
    siadaja glownie mostki prostownicze, slaba izolacja miedzy plytkami + i -.


    Przegrzewają się diody nic poza tym ,izolacja jest szklana nie do przebicia. Gdyby była taka wada samochody by płonęły.P
  • #17
    Meteo33
    Level 17  
    Viper555 ma racje.W gorące dni jak silnik pochodzi troche to diody siadają. Zimą mialem spokój. Zeszlego lata 2 mostki wymienione. Teraz problem powrócił.
  • #18
    Meteo33
    Level 17  
    Da się wstawić do tego mostka więcej amperowe diody? Może to by pomogło? Jeśłi ktoś tak robi proszę o kontakt na pw. Mogę wysłać mostek, Płatnośc z góry.
  • #19
    Meteo33
    Level 17  
    Ktoś może doradzić czy warto kupić nowy oryginalny alternator Hitachi? Ile on wytrzyma? Nie jest tani ale jakbym wiedzial ze wytrzyma z 5 lat moglbym kupić. Mostki dostepne na rynku nie wytrzymuja okresu letniego.

    Czy warto kupic regenerowany lauber? cena 500-600zł.