Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Moduł sterowania świec żarowych Astra Y17DT

Meteo33 11 Maj 2011 18:31 7546 18
  • #1 11 Maj 2011 18:31
    Meteo33
    Poziom 17  

    Czytałem, że główną przyczyną awarii alternatora w tym modelu jest długi czas nagrzewania świec żarowych.Ja już naprawiałem 2x i czeka mnie trzeci raz. Na jednym z tematów jest wspomniane, że wystarczy uciąć 2 kabelki by to zmienić.
    Jednak nigdzie nie mogę znaleźć tego modułu. Z tego co wyczytałem powinien się znajdować za schowkiem. Ja go tam nie widzę (załączam zdjęcie)/ Proszę o rade gdzie on jest bo już chyba wszędzie szukałem.

    Moduł sterowania świec żarowych Astra Y17DT

    0 18
  • #2 11 Maj 2011 22:44
    decybel91
    Poziom 39  

    Moduł jest w okolicach akumulatora, taki srebrny, sterowany z ECU lub PSG16 jesli pompa Vp44.
    Alternator jakiej produkcji?
    Aby spalic alternator musialy by swiece grzac baaaardzo dlugo, szybciej akumulator detka.

    0
  • Pomocny post
    #4 12 Maj 2011 07:19
    jurekj1
    Poziom 15  

    Znajdziesz go w prawym słupku pod osłoną plastikową koło nóg pasażera.

    0
  • #5 12 Maj 2011 09:40
    decybel91
    Poziom 39  

    Polecam zmiane na alternator innego producenta najlepiej Bosch lub jesli byly Valeo.

    0
  • #6 12 Maj 2011 11:11
    Meteo33
    Poziom 17  

    jurekj1 napisał:
    Znajdziesz go w prawym słupku pod osłoną plastikową koło nóg pasażera.


    Wlasnie tam szukalem - zobacz zdjecie wyżej. Nie ma go tam i chyba został wymontowany.. chyba,że jeszcze gdzieś może być?

    0
  • Pomocny post
    #7 12 Maj 2011 13:55
    viper555
    spec od auto-elektro

    Jest pod maską z prawej strony stojąc przed autem i nic z nim nie zrobisz ,to co pokazujesz to było w starej astrze.P


    Moduł sterowania świec żarowych Astra Y17DT

    1
  • #8 12 Maj 2011 14:12
    Meteo33
    Poziom 17  

    Dzieki juz mam. Pytanie czy w moim przypadku da się coś zrobić?Patrzyłem na schemat ale sam schemat nic nie da bez wiedzy jak działa moduł, na jakim algorytmie.

    1
  • #9 12 Maj 2011 18:12
    decybel91
    Poziom 39  

    Kabel niebieski to sterowanie z ECU, piny sa opisane w module.

    0
  • #10 12 Maj 2011 19:00
    Meteo33
    Poziom 17  

    Które uciąć by świece działały tylko do momentu rozruchu?

    0
  • #11 27 Maj 2011 11:42
    Meteo33
    Poziom 17  

    Nikt nie pomoże? Może na pw?

    0
  • #12 27 Maj 2011 21:58
    Meteo33
    Poziom 17  

    decybel91 napisał:
    Polecam zmiane na alternator innego producenta najlepiej Bosch lub jesli byly Valeo.


    Jest zamiennik Bosha z pompą podciśnienia?

    0
  • #13 28 Maj 2011 21:48
    decybel91
    Poziom 39  

    Podaj doklanie jaki tam masz silnik, model, rok produkcji zobacze jutro w katalogu.

    0
  • #14 29 Maj 2011 14:22
    Meteo33
    Poziom 17  

    Rok auta 2002. Silnik 1.7 , 75KM oznaczenie Y17DT.

    0
  • Pomocny post
    #15 29 Maj 2011 14:54
    decybel91
    Poziom 39  

    Tylko Hitachi w dwoch wersjach w tym silniku wystepuje (70 i 100A).
    Kabel niebieski steruje czasem grzania swiec, sterowny z ECU, ktory bierze temp z czujnika temp plynu chlodzoncego.
    W alternatorach siadaja glownie mostki prostownicze, slaba izolacja miedzy plytkami + i -.

    0
  • #16 29 Maj 2011 19:56
    viper555
    spec od auto-elektro

    decybel91 napisał:
    siadaja glownie mostki prostownicze, slaba izolacja miedzy plytkami + i -.


    Przegrzewają się diody nic poza tym ,izolacja jest szklana nie do przebicia. Gdyby była taka wada samochody by płonęły.P

    0
  • #17 30 Maj 2011 11:18
    Meteo33
    Poziom 17  

    Viper555 ma racje.W gorące dni jak silnik pochodzi troche to diody siadają. Zimą mialem spokój. Zeszlego lata 2 mostki wymienione. Teraz problem powrócił.

    0
  • #18 31 Maj 2011 19:50
    Meteo33
    Poziom 17  

    Da się wstawić do tego mostka więcej amperowe diody? Może to by pomogło? Jeśłi ktoś tak robi proszę o kontakt na pw. Mogę wysłać mostek, Płatnośc z góry.

    0
  • #19 18 Cze 2011 15:42
    Meteo33
    Poziom 17  

    Ktoś może doradzić czy warto kupić nowy oryginalny alternator Hitachi? Ile on wytrzyma? Nie jest tani ale jakbym wiedzial ze wytrzyma z 5 lat moglbym kupić. Mostki dostepne na rynku nie wytrzymuja okresu letniego.

    Czy warto kupic regenerowany lauber? cena 500-600zł.

    0