Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Honda Accord 2003 3.0 VTEC - rośnie podciśnienie na wolnych obrotach

12 Maj 2011 12:05 3768 13
  • Poziom 15  
    Witam

    Proszę o jakieś pomysły co może być powodem rosnącego ciśnienia (malejące podciśnienie) w kolektorze ssącym.
    Po zapaleniu jest dobrze, ciśnienie na poziomie 40 kPa (bezwzględne) i po chwili obroty trochę spadają a ciśnienie rośnie do 60 kPa, silnik zaczyna nierówno pracować,
    po wrzuceniu biegu jest jeszcze gorzej ciśnienie rośnie do 90 kPa i praktycznie zawsze silnik zgaśnie. Na wyższych obrotach od 1200 obr/min wszystko jest dobrze.
    Po nagrzaniu silnika jest już dużo lepiej, ma tylko małe zachwianie po dodaniu gazu.
    Nie ma nieszczelności w układzie dolotowym, odma OK. Wszystko wskazuje na słabe zaciąganie powietrza do silnika np. nieotwierające się dobrze zawory (VTEC).
    Czy ktoś miał może podobne doświadczenie z tym silnikiem, co można sprawdzić ? Co jeszcze innego może być tego powodem ?
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Pomocny post
    Poziom 35  
    Luz zaworowy za mały / podparte zawory ?
    Tam zdajesię nie ma kompensacji hydraulicznej..
  • Poziom 15  
    Przy podpartych zaworach nie było by ciśnienia w cylindrach,
    2. Objawy byłyby w pełnym zakresie obrotów.
    3. Narastały by wraz ze wzrostem temperatury.
  • Poziom 35  
    Niekoniecznie. Cisnienie OK, bo przy powolnym kreceniu silnikiem jest OK, a nie domykają sie przy wiekszych prędkościach obrotowych.
    Objawy niedomykających się zaworów sa widoczne głownie na wolnych obrotach. A czy narastają czy maleją ze wzrotem temperatury to już zalezy od indywidualnych cech konstrukcyjnych silnika, nie jest to zasadą.
    Spotkalem się z takim właśnie problemem i podobnymi objawami w hondzie cr-v ale nie VTEC.
  • Poziom 39  
    arturo13 napisz o co ci konkretnie chodzi, bo raz piszesz o podciśnieniu w kolektorze a drugi o ciśnieniu w cylindrach.
  • Poziom 15  
    O ciśnieniu w cylindrach napisałem jako odpowiedź na sugestie że mały luz zaworowy/podparte zawory, a u mnie tak jak napisałem w 1 poście rośnie ciśnienie (zminiejsza się podciśnienie).
  • Poziom 35  
    Jak na wolnych spada podciśnienie w kolektorze ssącym, to albo jest to nieszczelność ("lewe powietrze") albo zawory niedomknięte / nieszczelne. Inaczej być nie chce ;)
  • Poziom 9  
    Przecież pisze wyraźnie, że podciśnienie mu rośnie. W tytule. Skoro rośnie, to gdzie jest problem? Bo ja chyba wiem, autor sobie mierzy ale nie bardzo rozumie co mierzy.;) Zacznijmy od tego, że w kolektorze nie mamy nigdy ciśnienia, w trakcie pracy tylko podciśnienie i zjawiska falowe.;)
  • Poziom 35  
    Raz pisze że mu rośnie podciśnienie a drugi raz że mu rośnie ciśnenie (czyli spada podciśnienie).
    A ciśnienie (nadciśnienie) to by mogło być, ale raczej chyba nie ma (w każdym razie nic nie napisał)
  • Poziom 15  
    W tytule jest źle powinno być rośnie ciśnienie (bezwzględne) na wolnych obrotach , ale w poście jest dokładnie napisane.

    Dodano po 9 [minuty]:

    antybzdury napisał:
    Zacznijmy od tego, że w kolektorze nie mamy nigdy ciśnienia, w trakcie pracy tylko podciśnienie i zjawiska falowe.;)


    Tu trochę bzdury piszesz , wszystko zależy od odniesienia. Nie można powiedzieć że w kolektorze nie mamy ciśnienia, bo jeśli odniesieniem jest próżnia to w kolektorze (i wszędzie) mamy ciśnienie (bezwzględne) jeśli natomiast mówimy o podciśnieniu to jest względem atmosferycznego. Zauważ że bardziej właściwe jest mówienie o ciśnieniu w kolektorze niż podciśnieniu ponieważ komputer najczęściej podaje ciśnienie w kolektorze (np. na wolnych obrotach masz 30 kPa , przy pełnym gazie 95 kPa w przybliżeniu).

    Dodano po 7 [minuty]:

    bartek_j napisał:
    A ciśnienie (nadciśnienie) to by mogło być, ale raczej chyba nie ma (w każdym razie nic nie napisał)


    Ciśnienie nie jest równoznaczne z nadciśnieniem, tak naprawdę pisząc ciśnienie powinno się dopisać bezwzględne lub wzlędne, ale jeśli chodzi o ciśnienie w kolektorze to raczej bezwzględne.
  • Poziom 15  
    Sprawdziłem jeszcze ciśnienie w cylindrach i taka ciekawostka, w momencie kiedy spada podciśnienie równocześnie rośnie ciśnienie w cylindrach (z 100 PSI do 175 PSI), sprawdziłem na 4 cylindrach (z 6) i na wszystkich to samo. Zdjąłem jeszcze pokrywę klawiatury żeby zobaczyć czy czasami zawory nie zawieszają się lub nie włącza się VTEC. Wszystko wygląda dobrze, VTEC jest wyłączony, zawory raczej pracują prawidłowo.
    Wykręciłem jeszcze sonde żeby sprawdzić czy spaliny nie są blokowane i też nie było różnicy. Poza tym blokowanie raczej odpada bo powyżej 1000 obr/min chodzi ładnie. Luzy zaworowe są regulowane śrubą a nie lifterami także i tu odpada jakieś podwieszanie czy zapadanie.
    Jedyne co mi teraz przychodzi do głowy to wypalone zawory ssące.
  • Poziom 15  
    Sprawdziłem jeszcze luzy zaworowe i faktycznie wydechowe nie mają luzu. Nie pasuje mi to do objawów ale dzisiaj zrobie regulacje i sprawdze jak będzie chodzić po regulacji.
  • Poziom 15  
    Po regulacji luzów wszystko gra. bartek_j miałeś rację , :D pozdrawiam.