Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Fibaro Fibaro
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Astra II '99 - falowanie obrotów, czkanie podczas ruszania

mem5 12 Maj 2011 17:55 8922 18
  • #1 12 Maj 2011 17:55
    mem5
    Poziom 9  

    Witam. Problem o którym chcę się podzielić z użytkownikami elektrody jest znany nie od dziś, a mianowicie falowanie i czkanie silnika X16SZR w Astrze II z 1999r. Nie zakładam nowego tematu bo, czytałem już chyba wszystkie posty i to po kilka razy i nie tylko na elektrodzie, po czym konfrontowałem te info z moim samochodem. Samochód mam od roku i problemu nie rozwiązałem nadal. Samochód był u niejednego mechanika, nie byłem tylko w OPLU, i za każdym razem coś wymieniali, więc wziąłem sprawę w swoje ręce, bo ile można płacić i płacić, a coś się tam znam. Na dzień dzisiejszy wymieniłem:
    - sondę lambda(NGK);
    - Czujnik położenia wału (ustawiany na oscyloskopie);
    - czujnik temperatury;
    - czujnik położenia przepustnicy;
    - krokowca;
    - DIS;
    - kable (BOSCH);
    - Świece NGK;
    - uszczelkę kolektora ssącego;
    - uszczelki podstawy wtryskiwacz obie (org. oplowskie);
    - oringi wtryskiwacza oba (org. oplowskie);
    Czyściłem także klemy akumulatora, i zaciskałem ponownie specjalnymi szczypcami, bo strasznie grzał się +, masa także została wyczyszczona i wszystko nasmarowane wazelinką :) i pomogło. Filtr palliwa nowy( 7000 przebiegu od kupna), olej Shell Helix plus 10w40. Dziś sprawdzałem parametry czujników i napięcia na przewodach tych czujników:
    -czujnik temp. 2,66 k oma
    -wtryskiwacz 2,5 oma
    -map sensor przy 0 mpa 4,7 v
    -egr 6 omów i tutaj pojawił się zonk, we wtyczce na złączu d mam 5 V, a na złączu E mam 0 a powinno być wg. stronki którą znalazłem 11V, jutro sprawdzę jeszcze lambdę na zimno i po rozgrzaniu oraz jej przewód. Na razie proszę o pomoc bo ręce opadają. Pozdrawiam wszystkich chętnych do pomocy.

  • Fibaro
  • #2 12 Maj 2011 20:44
    Pascalt
    Poziom 22  

    Błędy z ECU odczytane?

  • #3 12 Maj 2011 20:52
    mem5
    Poziom 9  

    Błędów brak. Sprawdzane na 2 różnych kompach w Bosch service i na CDIF v 2.0

  • #4 13 Maj 2011 17:16
    andrend
    Poziom 26  

    A bloki pomiarowe odczytane?

  • Fibaro
  • #5 13 Maj 2011 18:36
    mem5
    Poziom 9  

    Dziś kupiłem kabel z programem Tech2 więc jak tylko dojdzie to postaram się wrzucić na elektrode co i jak, ale co mam dokładnie wam podać??

  • #6 17 Maj 2011 21:04
    mem5
    Poziom 9  

    Witam wszystkich ponownie. Z uwagi na to że zakup okazała się nie udany i kabel nie działa (nie łączy się ze sterownikiem) temat zawieszam i dziękuję za zainteresowanie, chyba że ma ktoś pomysł i sprawdzony sposób jak dokonać połączenia interfejsem OPEL TECH2 USB z Allegro OBD2, ze sterownikiem silnika X16SZR, bo mi pomysły się skończyły(ABCOM, TECH2, OBCOM). Za wszelką pomoc będę wdzięczny. Pozdrawiam wszystkich

  • #7 17 Maj 2011 21:13
    wojtekryba
    Poziom 32  

    Zapomniałeś o EGR. :-)

  • Fibaro
  • #8 18 Maj 2011 09:36
    mem5
    Poziom 9  

    Egr też sprawdzałem. Dokonałem pomiaru oporności i podpinałem go na krótko i działa płynnie i nic nie wskazuje na jego uszkodzenie, poza tym zaślepiałem specjalną zaślepką z allegro i to też nic nie zmieniło, ba nawet silnik był bardziej mulasty, więc kupiłem oryginalną oplowską i poskładałem do kupy. Walka z kablem opel tech2 USB dzień 3 :)

  • #9 24 Maj 2011 19:58
    mem5
    Poziom 9  

    A więc jestem po długiej przerwie. Pojawił się następny problem, a mianowicie zakupiłem 2 fejsy i żaden nie chce się łączyć z moim sterownikiem. Pierwszy to OPEL TECH2 na USB, oddany do sprzedawcy bo się nie łączył. Kupiłem drugi OP COM bo wszyscy chwalą, fakt że podróba chińska ale zainstalował się ładnie, i także lipa, czy może ma ktoś jakiś pomysł, bo ja ręce rozkładam.

  • #10 25 Maj 2011 06:51
    seat21
    Poziom 23  

    Tak zakup tech2 , a na poważnie trzeba poszukać kogoś kto ten sprzęt ma w twojej okolicy i pojazd ogarnie

  • #11 25 Maj 2011 12:26
    mem5
    Poziom 9  

    Techa już miałem i też nie szedł, chyba że pójdzie na RS232 ale w lapku takowego nie posiadam. O dalszych postępach będę informował. Czy ktoś posiada namiary do MOTRONIC z forum? I czy życzy sobie aby się z nim kontaktować?

  • #12 02 Cze 2011 20:23
    mem5
    Poziom 9  

    Witam ponownie. Oto bloki pomiarowe mojego autka. Co o nich sądzicie? Wreszcie dostałem działający kabelek(opcom china). Przesyłam filmik Bloki pomiarowe z odczytem bloków pomiarowych statycznych. Co zauważyłem że odczyt Lambdy jest strasznie nie stabilny, a sonda jest nowa. Czy to wina kompa??? mógłby ktoś się wypowiedzić? Pozdrawiam

  • #13 25 Wrz 2013 20:52
    helmutkol
    Poziom 10  

    Sorki że odkopuje temat, ale mam też x16szr i mam falowanie obrotów oraz kangórka pod maska podczas ruszania, dotej pory wymieniłem świece, kable,kroka, egr, filtry, sprawdzony monowtrysk, i dupa dalej szarpie, brak błedów ECU... pomogło jedyne co to wymiana komputera ale też nie na długo 5dni auto jeździło jak należy i znowu falowanie obrotów i szarpanie.... cos powoduje że sie rozjeżdża mapa wtrysku w ECU ... bo po wymianie chodził bez problemu przez tylko 5 dni :( ... tylko co??????

  • #14 18 Paź 2015 13:43
    Telestarek
    Poziom 9  

    Witam....

    Stałem się posiadaczem po Lanosie takiego oto autka jakim jest Opel Astra G kombi - wraz z zakupem przekazany został mi problem tego auta czyli trudności w zapalaniu auta na benzynie - jazda na niej to już marzenie - tylko LPG , co może być przyczyną że opel nie chce palić na benzynie ? filtr paliwa wymieniłem, krokowy podmieniony też nic - komputer błędów nie pokazuje poza jednym - czujnik temperatury powietrza zasysanego pokazuje - 31 C a na dworze 9 C bo pokazuje wyświetlacz w aucie - gdzie mogę znaleźć ten czujnik bo tam gdzie powinien być tam go nie ma...

    Mogę prosić o jakąś poradę bo rozrusznik długo nie wytrzyma takiego rozruchu .

    Auto na benzynie zapala po 3 , 4 sekundach kręcenia a czasami nawet dłużej ....

  • #15 18 Paź 2015 16:35
    helmutkol
    Poziom 10  

    Odepnij kleme z aku na 10/15 min .. jesli oddpali na pb normalnie znaczy sie ze gaz rozjerzdza mape wtrysku i dlatego ciezko pali na pb. 2 rozwiazanie pojezdzij 2/3 dni na pb i zobacz czy wróci do normy

  • #16 18 Paź 2015 16:55
    robokop
    Moderator Samochody

    Pompa paliwa do wymiany. Nie rozumiem jednego - co by się w aucie nie działo, to wszyscy czepiają się silniczka krokowego. Czujnika IAT pewnie zwyczajnie nie ma i trzeba przejść nad tym do porządku dziennego.

  • #17 20 Paź 2015 13:50
    Telestarek
    Poziom 9  

    Odpięcie kabli z akumulatora na 15 min nie pomogło - silnik dalej pali jak palił po 4-5 sekundach kręcenia :-( zastanawia mnie wskazanie podpiętego komputera - czujnik temperatury powietrza zasysanego -31 stopni - gdzieś znalazłem ze to on jest winny bo wówczas podaje więcej paliwa ale NIGDZIE nie mogę tego czujnika zlokalizować a bynajmniej tam gdzie powinien być :-( auto jak odpali to przez 10 sekund chodzi ok a później falowanie 1500 - 900 obrotów i tak wokoło i wyraźnie słychać tykający silnik krokowy - do mechanika czy jeszcze jakaś porada ze strony Internautów na Elektrodzie ? :-)

  • #19 05 Lis 2015 10:56
    Telestarek
    Poziom 9  

    Witam...

    Pompkę wymieniłem i nadal nic - to samo co przed wymianą - nie dało mi to spokoju więc rozebrałem to ponownie bo może źle złożyłem i co się okazało ? przewód z pompki ten w baku jeszcze był przetarty na tyle że pompka pompowała paliwo ale ono nawet nie wylatywało z niego bo cały czas krążyło w około i podawało tyle paliwa do silnika co nic - tak więc po skróceniu wężyka Asterix odżył na paliwie i pali jak trzeba ,chociaż czasami mu się zdarzy drobne zadławienie i nie zapali z "pierwszego" ale ogólnie jest poprawa - została mi stara metalowa dobra pompka, którą będę miał na zapas - masz te same objawy z Asterixem co ja , sprawdź wężyki wewnątrz baku nim kupisz pompkę - temat zakończony - dziękuję za pomoc :-)

 
Black Friday do -15%
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Ferguson