Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
TermopastyTermopasty
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

jak sprawdzic wtrysk Peugeot 206 ?

09 Lis 2004 13:58 30193 18
  • Poziom 17  
    Wymieniono mi wtrysk w Peugeocie 206 -silnik 1.1 - poprzedni jest otwarty na maxa - silnik pracuje na 3 gary abo przeciwsobnie,nie wiem....moje pytanie - jak moge sprawdzić czy ten rzekomo uszkodzony wtrysk jest sprawny ? opór cewki kształtuje sie między 7 a 12 Ohm - jest przejscie - jak moge go zanalizować ? pod jakim napięciem i przy jakim prądzie pracuje cewka wtrysku ?
    ...dzięki za każde rady
  • TermopastyTermopasty
  • Poziom 26  
    Analiza cewki wtrysku to nie wszystko!

    Ale jeśli już o to idzie: sterowanie 12V ale przez tranzystor, więc nieco mniejsze w praktyce. Prąd ok. 0,8A ale chwilowy. Rezystancja uzwojenia 10 - 16 ohm.

    Wtryskiwacz może mieć takie usterki:
    - niesprawna cewka (nie cyka po podłączeniu 12V)
    - zatkany wtryskiwacz (cewka może nawet cykać, ale nie podaje paliwa)
    - wtryskiwacz nie domyka (paliwo leje się pomimo braku napięcia na cewce)
    - wtryskiwacz nie rozpyla (trzeba sprawdzić na SZKLANCE jakie rozpylanie ma wtryskiwacz, bo nie chodzi o samo podawanie benzynki tylko o właściwe jej rozpylenie).

    Z mojej prkatyki (niewielkiej) wynika, że często metoda opukiwania wtryskiwacza jest jego naprawą. Pukam dużym śrubokrętem na otwartym i zamkniętym wtryskiwaczu przy podłączonym powietrzu z kompresora i potem chodzi jak nowy.
  • Poziom 18  
    poprzednik dobrze to wyluszczyl, sproboj siknac wd40 czasami pomaga jezeli sie zacina, mialem taki przypadek w espero
  • Poziom 17  
    Komputer wykazal że dawka paliwa jest maksymalna...czyli:
    - wtryskiwacz nie domyka (paliwo leje się pomimo braku napięcia na cewce) ....czyli zatkany raczej nie jest wiec to pukanie jeszcze pomoże ?...aha i co może byc powodem ze coś takiego sie dzieje ?...u mnie od tygodnia słychac gwizd powietrza w zakresie 1500-1800 obr/min ...na wyższych obrotach bardzo cichy a na rozgrzanym silniku to zanika jest tylko taki prawie niesłyszalny pogwizd o częśtotliwości zwiększającej się wraz ze zwiekszaniem obrotów..... na biegu jałowym obroty lekko skaczą ale tak o + 25 obr/min ......boje sie że znów sie spiepszy wtrysk - świszczenia te sie dzieją od wymiany oleju 2 tygodnie temu,,filtr powietrza dałem nowy ale jest minimalnie większe zużycie paliwa niż przed wymianą oleju i silnik chodzi bardziej basowo jakby na ssaniu ale niezupełnie....wszystkie przewody są szczelne.... czy może mi ktoś poradzić co może się dziać ?
  • Poziom 26  
    Dużo prawdopodobne, że twój wtryskiwacz jest powodem wymienionych bolączek, więc czyść go zanim wymienisz.

    Czasem w paliwie są zanieczyszczenia (przecież od polaków kupujesz, a polak potrafi... dolać czegoś do benzyny).
    Czasem zanieczyszczenia ze zbiornika paliwa (w jednym wtryskiwaczy tak samo zaciętym znalazłem rdzę).

    Jakkolwiek, wtryskiwacz prawdopodobnie przedmuchasz sprężonym powietrzem stukając weń...
  • TermopastyTermopasty
  • Poziom 17  
    tzn wtryskiwacz jest wymieniony ale moim zdaniem było to niepotrzebny,,,a sęk w tym ze przyczyna nadal pozostała - od tej wymiany oleju coś sie dzieje - właśnie wróciłe z garażu i niepokoi mnie jedno : powietrze do przepustnicy dochodzi z filtru powietrza , oprócz tego jest taki cienki przewód odpowietrzający,łączący wnętrze komory silnika (przy korku oleju) z wejściem na przepustnice (podłączony do rury łączącej filtr powietrza z przepustnicą)...i ten cienki przewód jest wewnątrz cały z oleju co na 100 % zasyfiło już rure doprowadzającą powietrze do przepustnicy...prawdopodonie olej równiez został wtłoczony do przepustnicy przez powietrze...czy jazda z takim czymś w przepustnicy może powodować takie objawy ? narazie nie moge tam grzebac a musze zrobić ok 100km ...co może sie stać jeśli będe miał olej w przepustnicy ?
  • Spec od samochodów
    Sprawdź, czy nie masz czasem za dużego poziomu oleju w silniku.


    Pozdrawiam.

  • Poziom 15  
    Albo już może motor "kaput"?
    Podaj więcej danych (wiek auta, przebieg, jak długo jesteś właścicielem).
    Pozdrawiam.
  • Poziom 17  
    auto jest nowe - ma półtora roku i 15000 km przebiegu - wymienialiśmy olej i nalali za dużo - zaczęły sie te gwizdy - zauważyłem że przewód odpowietrzający silnik zasyfił olejem rure z powietrzem do przepustnicy i prawdopodobnie samą przepustnice - tam jest regulator biegu jałowego,,,,czy jeśli to rozkręce i otworze nie rozsypią sie jakies części ? ...albo moge śmiało rozkręcić i przeczyścić - musze odpiąć cały moduł przepustnicy....
  • Poziom 17  
    na tym zbyt wysokim poziomie oleju - o ok pół litra - przejechałem ok 40 km...a propos tego metalicznego klekotu silnika (niczym fiat 125p czy też polonez) zastanawiam sie czy coś sie nie naruszyły zawory - jak mi wtrys wysiadł to przywiozła mnie laweta - silnik chodził na 3 gary...przyszedł do mnie mechanik i powiedział ze śmiało moge na tych trzech garach (z zapaloną kontrolką silnika i przyspieszeniem 3 minuty do setki) jechac do warsztatu - przejechałem tak ok 5 km....moim zdaniem to nie było rozsądne ...czy mogło sie przez to coiś sypnąć ?
  • Spec od samochodów
    Ten wysoki poziom oleju może być spowodowany napływem niespalonego paliwa do silnika - sprawdź jakość tego oleju w silniku, czy nie jest z benzyną.

    Pozdrawiam
  • Poziom 17  
    nie, wysoki poziom był spowodowany wlaniem 3,3 litra zamiast 3 litry przez tych którzy wymieniali...olej zassał odpowietrznik i zasrał całą przepustnice...moje pytanie polega na tym czy moge se rozebrac tą przepustnice i wyczyścić,czy jak ją otworze to sie rozsypią jakies części i czy nie będzie trzeba tego póżniej resetować w komputerze ?...i czy ten gwizd jest spowodowany tym olejem w rurze powietrza i w samej przepustnicy ? ...i czy moge na takim czymś jeszcze przejechac 200 km czy trzeba to niezwłocznie wyczyścić by np.nie zatkać zaworów dostarczających powietrze olejem... ?
  • Spec od samochodów
    Nie sądzę żeby to wszystko stało się z winy 0.3L oleju. To spowodowane jest napływem paliwa do oleju. Nie możesz się wybierać w podróż tym autem zanim nie usuniesz wszystkich usterek, bo dojdą dodatkowe koszty.
    Możesz rozebrać i oczyścić to co się zaoliwiło. Komputer będzie potrzebny i tak czy będziesz tam rozbierał czy nie, bo przecięż świeciła lampka od silnika. Możliwe, że masz uszkodzoną cewkę WN.

    Pozdrawiam
  • Poziom 17  
    no swieciła się ale po wymianie wtrysku wykasowaliśmy komputer (2 dni temu) i węcej usterek nie wykrywa czyli prawdopodobnie to będzie tylko wina tej zalanej olejem przepustnicy.... a propos czu Ktoś dysponuje schematem takiej przystawki na tranzystorze do otwierania i zamykania wtrysku ?
  • Poziom 25  
    witam
    gdzie i do jakiego kompa był podłączony samochód?
    jezeli do boscha to bedzie porażka
    musi byc diagnoza o serwisowego urządzenia peugeot
    pozdro
    T
  • Poziom 17  
    w serwisie peugeot to nie bylo,,czy bosh to ja nie wiem - wiem że najpierw sie uruchomil windows,póżniej wczytał program coś "Diag" w tytule ale co to ma do rzeczy....problem jest mechaniczny gdzies.....nie mam żadnej dziury w przewodzie a jednak jest świst,gwizd....przeczyściłem tą przepustnice (ale tylko zewnętrznie) z oleju i zobaczymy jak teraz będzie,,,to co klepie to zawory ale myśle że to nie zaszkodzi...jest podejrzenie benzyny ...z tego co wiem tam jest czujnik paliwa...moze zbyt niska oktanowość miesza i auto szaleje ze spalaniem - raz pali 10 /100 a raz 6,5 co i tak jest dużo bo palił 5,5 / 6... :( pół roku temu....aha na tym "niby" zepsutym wtrysku osadziła sie rdza(od strony komory silnika) co tez moze wskazywac na paliwo...
  • Poziom 13  
    Jeżeli masz nowe auto to wtryskiwacz jest sterowany tranzystorem typu MOSFET o znikomej rezystancji złącza, więc daruj sobie uruchamianie wtryskiwacza przez tranzystor, a śmiało bezpośrednio do zasilacza lub akumulatora.
    Trzeba pamiętać że wtryskiwacz pracuje impulsowo więc nie należy zbyt długo go zasilać.
    Jeżeli zechcesz to mogę umieścić schemat układu do cyklicznego uruchamiania wtrysku na 3 tranzystorkach.
    Jeżeli wtryskiwacz jest zatarty to pomaga udeżenie nim w drewniane podłoże stroną zasilania w paliwo, siłą bezwładności iglica powinna się odblokować, potem WD40 itp...
    Przepraszam za słabą jakość, elementy jak w spisie:
    2xBC237
    1xBD135
    1x1N4007
    4x10kom
    1x1kom
    2x47uF
  • Poziom 17  
    dziekuje ... zdobęde elementy i zabiore sie do roboty ;d