Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Zasilanie silnika 3 fazowego przez 230V

12 Maj 2011 22:40 5927 15
  • Poziom 9  
    Witam
    Mam dwie maszyny stolarskie - frezarka kolumnowa i piła taśmowa, które zasilane były na 380V a ja niestety nie posiadam siły więc muszę coś wymyślić aby zasilić z 230V. Silnik frezarki na tabliczce znamionowej ma parametry pracy zarówno dla 220 jak i 380. Podobnie z silnikiem piły. Na tabliczce piły jest nawet schemat połączenia styków silnika na 220V. (urządzenia maja po kilkadziesiąt lat). Nie znam się kompletnie na technologii silników, uzwojeń, faz itp.
    Silniki to odpowiednio 1,5 HP i 1 HP obroty 2800.
    Z tego co na razie udało mi się dowiedzieć to czeka mnie zakup falownika, jakiegoś tam ale proszę was dalsze porady co z tym fantem zrobić.
  • Użytkownik obserwowany
    Tylko falownik takim film jak Abb Omron czy Siemens nic niego praktycznie nie bierz pod uwagę. Broń cię panie Boże LG LS bo to szajstwo i maszyny się okaże że " nie mają siły" pracować. A jedna maszyna jeden falownik.
    Pozdro Marcin
    PS: Nie mówcie o patencie koledzy z kondensatorem bo sami wiecie że to się nadaje..
  • Poziom 9  
    Tak, słyszałem, że kondensatory to liche wyjście. Pytałem o cenę falownika w jakiejś tam firmie i powiedzieli mi ok 750 PLN. A zastanawiam się czy nie taniej byłoby wymienić całe silniki na nowe jednofazowe o zbliżonych parametrach mocy.
  • Moderator Samochody
    gts1991 napisał:

PS: Nie mówcie o patencie koledzy z kondensatorem bo sami wiecie że to się nadaje..

A możesz to jakoś merytorycznie uzasadnić? Bo mam przeczącą prawom fizyki piłę tarczową napędzaną silnikiem 2,2kW/380 z jednej fazy, właśnie z kondensatorem i jakoś nie mam powodów do narzekania. A że jest nieco słabszy - cóż, coś za coś.
  • Poziom 35