Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Metal Work Pneumatic
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Corsa B Nagły spadek mocy i szarpanie oraz wysoka temperatura

13 Maj 2011 06:45 11715 15
  • Użytkownik usunął konto  
  • Metal Work Pneumatic
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 29  
    Jaki przebieg ma ta corsa? Może katalizator zatkany?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Metal Work Pneumatic
  • Użytkownik usunął konto  
  • Pomocny post
    Poziom 9  
    To jest właśnie silnik krokowy. Trzpień trzeba ustawić przed włożeniem na określony wymiar. Między wierzchołkiem trzpienia, kołnierzem ma być nie więcej niz 28mm.

    na 80% w tym silniku nie ma egr.
  • Poziom 26  
    Oberwany klin na kole rozrządu wał korbowy
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    Żeby potwierdzić taką tezę o oberwanym wpuście na kole rozrządu, to można zmierzyć ciśnienie w cylindrach.
    Trzpień musi się wsunąć lub wysunąć. Na oko to wiesz... Suwmiarka
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 26  
    Kolego porszak 83 nie wprowadzaj ludzi w błąd są oznaczenia rozrządu do sprawdzenia, lub tester i odczyt bloków pomiarowych. I to było było by tyle.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Użytkownik usunął konto  
  • Pomocny post
    Poziom 32  
    Sterownik ma wyuczone jakieś tam wartości nastaw dla biegu jałowego, zeskrobałeś brud i nastawy już nie pasują, dlatego kolebie nim na wolnych obrotach.
    Ten silniczek krokowy otwiera tzw. bypass w przepustnicy i reguluje obroty biegu jałowego. Tej śrubki od przepustnicy nie ruszaj, jest do ustawienia wstępnego. Sam sterownik silnika nie może regulować obrotów linką od przepustnicy więc do tego używa krokowego dopuszczając powietrza bypassem. Żeby sterownik zaczął sterować krokowym i stabilizować obroty biegu jałowego, musi dostać informacje o przymknięciu przepustnicy na min. Dostaje to info z TPS czyli z takiego potencjometru przy przepustnicy.
    Nie wiem czy w twoim silniku robi się adaptacje nastaw przepustnicy, ale przed taką operacją i tak trzeba by ją było porządnie umyć.
    Ten silniczek krokowy wysuwa się jak dostanie na wejścia przeciwsobne impulsy, wtedy wewnętrzna śruba wkręca lub wykręca trzpień który przymyka bypass.

    Co do szarpania musisz sprawdzić ciśnienie paliwa, tylko tyle że dziwne że tak nagle zaczeło szarpać, pompa raczej siada stopniowo.
    Warto też przyjrzeć się układowi zapłonowemu, pod względem przebić.
    Ocena ilości powietrza na diagnostyce oraz praca TPSa, mogą coś więcej powiedzieć.
  • Poziom 9  
    andrend napisał:
    Kolego porszak 83 nie wprowadzaj ludzi w błąd są oznaczenia rozrządu do sprawdzenia, lub tester i odczyt bloków pomiarowych. I to było było by tyle.


    Owszem, są znaki, ale w każdym wypadku łatwiej jest wykręcić świece niż zdejmować osłony rozrządu i być może koło pasowe żeby sprawdzić czy rozrząd jest na znakach.


    Co do wariacji na wolnych. Odłącz klemę na kilka chwil, podłącz, a potem włącz zapłon na ok minute, nieodpalając auta. Jest szansa, że się krokowy się ustawi o ile to jego wina.
  • Użytkownik usunął konto