Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat Punto SX 75 kontrolka wtrysku paliwa

lex33 13 Maj 2011 11:13 5783 7
  • #1 13 Maj 2011 11:13
    lex33
    Poziom 2  

    Chciałbym opisać pokrótce mój problem z Fiatem Punto SX 75 r. 1997, pojemność silnika 1,2 na benzynę który doprowadza mnie do szału.
    Problem :
    1. Podczas próby uruchomienia silnika(przekręcania stacyjki) nie zapala się kontrolka wtrysku paliwa przez co nie można uruchomić pojazdu. Nawet przy próbie wielokrotnego przekręcania kontrolka się nie zapali, wówczas jedynym sposobem na uruchomienie jest pchanie pojazdu „na zapych”. Byłem u wielu „specjalistów” elektryków samochodowych i żaden nie potrafi sobie z tym poradzić, byłem na diagnostyce przy pomocy komputera – który po podłączeniu zwariował i nie mógł nic odczytać, więc ta metoda doprowadziła mnie do niczego przy okazji straciłem pieniądze. Innym razem inny elektryk wymienił mi ciśnieniomierz – nic nie pomogło, teraz chce wymieniać moduł w pompie paliwowej, mówiąc że nie jest pewien czy to jest źródłem problemu ale chce spróbować. Nie wiem czy to pomoże a stracę następne pieniądze.
    2. W trakcie jazdy zapala się kontrolka wtrysku paliwa co prowadzi do zakrztuszenia się pojazdu, spadają obroty silnika, jedyne co można zrobić to gwałtownie dodać gazu, dzięki czemu kontrolka gaśnie. Ale to nie koniec czasami kontrolka pali się non stop, aż zaczyna dawać sygnały dźwiękowe i nie wiem co z tym zrobić.
    Czasami mam sytuacje że mi zgaśnie na skrzyżowaniu samochód po czym muszę go pchać bo nie mogę odpalić, doprowadza mnie to do frustracji.
    Proszę o wskazanie źródła moich problemów, bo żaden specjalista z dziedziny elektryki w moim mieście nie potrafi sobie z tym poradzić.
    Pozdrawiam

    0 7
  • #2 13 Maj 2011 13:31
    carrot
    Moderator Samochody

    Brakuje zasilania sterownika, do sprawdzenia dwa przekaźniki pod maską, pod czarnym dekielkiem oraz bezpieczniki przy nich

    0
  • #3 13 Maj 2011 15:06
    tzok
    Moderator Samochody

    lex33 napisał:
    czasami kontrolka pali się non stop, aż zaczyna dawać sygnały dźwiękowe
    ...a to ciekawe - nie masz czasem jakiegoś alarmu? Bo fabrycznie w tym aucie nie było żadnej akustycznej sygnalizacji usterek. Tak czy inaczej ewidentnie masz problemy z zasilaniem sterownika silnika, za które, jak już napisano odpowiadają przekaźniki na ścianie grodziowej. Dość często w tych autach uszkadza się też kostka stacyjki.
    Skoro na "pych" pali a z rozrusznika nie chce to może też "brakować" masy.

    0
  • #4 13 Maj 2011 16:29
    lex33
    Poziom 2  

    Rozmawiałem z elektrykiem który powiedział że to nie brak zasilania w sterowniku, bo by nie działały kierunkowskazy itp., czy on ma racje ?

    0
  • #5 13 Maj 2011 17:31
    tzok
    Moderator Samochody

    Zmień elektryka... sterownik silnika nie ma nic do działania kierunkowskazów.

    0
  • #6 13 Maj 2011 21:16
    lex33
    Poziom 2  

    Ok. udam się do innego elektryka ale dopiero w następnym tygodniu i napiszę czy udało się naprawić co trzeba. Pozdrawiam i dzięki za pomoc :)

    0
  • #7 11 Cze 2011 17:55
    zbysszek20
    Poziom 11  

    Witam wszystkich,
    Jak tam, kolega poradził sobie z usterką? Czy inny elektryk też zawiódł ? :)
    Jeśli nie, zacznij od sprawdzenia wtyczki ECU - to chyba podstawa!!!!
    + 12 V pin 35 i 26 - ale tylko w niektórych modelach 75 - często ten pin jest pusty
    - 12 V (czyli masa) pin 34 i 17

    Ktoś już tu sugerował sprawdzenie masowania komputera - słuszna uwaga.
    Pozdrawiam wszystkich śledzących temat...

    0
  • #8 13 Cze 2011 08:37
    carrot
    Moderator Samochody

    Cytat:
    elektryk wymienił mi ciśnieniomierz – nic nie pomogło, teraz chce wymieniać moduł w pompie paliwowej

    Moderowany przez carrot:

    Bardzo ciekawe podzespoły ma kolega w tym samochodzie... Proponuję udać się do warsztatu zamiast pisać bzdury

    0