Chciałbym opisać pokrótce mój problem z Fiatem Punto SX 75 r. 1997, pojemność silnika 1,2 na benzynę który doprowadza mnie do szału.
Problem :
1. Podczas próby uruchomienia silnika(przekręcania stacyjki) nie zapala się kontrolka wtrysku paliwa przez co nie można uruchomić pojazdu. Nawet przy próbie wielokrotnego przekręcania kontrolka się nie zapali, wówczas jedynym sposobem na uruchomienie jest pchanie pojazdu „na zapych”. Byłem u wielu „specjalistów” elektryków samochodowych i żaden nie potrafi sobie z tym poradzić, byłem na diagnostyce przy pomocy komputera – który po podłączeniu zwariował i nie mógł nic odczytać, więc ta metoda doprowadziła mnie do niczego przy okazji straciłem pieniądze. Innym razem inny elektryk wymienił mi ciśnieniomierz – nic nie pomogło, teraz chce wymieniać moduł w pompie paliwowej, mówiąc że nie jest pewien czy to jest źródłem problemu ale chce spróbować. Nie wiem czy to pomoże a stracę następne pieniądze.
2. W trakcie jazdy zapala się kontrolka wtrysku paliwa co prowadzi do zakrztuszenia się pojazdu, spadają obroty silnika, jedyne co można zrobić to gwałtownie dodać gazu, dzięki czemu kontrolka gaśnie. Ale to nie koniec czasami kontrolka pali się non stop, aż zaczyna dawać sygnały dźwiękowe i nie wiem co z tym zrobić.
Czasami mam sytuacje że mi zgaśnie na skrzyżowaniu samochód po czym muszę go pchać bo nie mogę odpalić, doprowadza mnie to do frustracji.
Proszę o wskazanie źródła moich problemów, bo żaden specjalista z dziedziny elektryki w moim mieście nie potrafi sobie z tym poradzić.
Pozdrawiam
Problem :
1. Podczas próby uruchomienia silnika(przekręcania stacyjki) nie zapala się kontrolka wtrysku paliwa przez co nie można uruchomić pojazdu. Nawet przy próbie wielokrotnego przekręcania kontrolka się nie zapali, wówczas jedynym sposobem na uruchomienie jest pchanie pojazdu „na zapych”. Byłem u wielu „specjalistów” elektryków samochodowych i żaden nie potrafi sobie z tym poradzić, byłem na diagnostyce przy pomocy komputera – który po podłączeniu zwariował i nie mógł nic odczytać, więc ta metoda doprowadziła mnie do niczego przy okazji straciłem pieniądze. Innym razem inny elektryk wymienił mi ciśnieniomierz – nic nie pomogło, teraz chce wymieniać moduł w pompie paliwowej, mówiąc że nie jest pewien czy to jest źródłem problemu ale chce spróbować. Nie wiem czy to pomoże a stracę następne pieniądze.
2. W trakcie jazdy zapala się kontrolka wtrysku paliwa co prowadzi do zakrztuszenia się pojazdu, spadają obroty silnika, jedyne co można zrobić to gwałtownie dodać gazu, dzięki czemu kontrolka gaśnie. Ale to nie koniec czasami kontrolka pali się non stop, aż zaczyna dawać sygnały dźwiękowe i nie wiem co z tym zrobić.
Czasami mam sytuacje że mi zgaśnie na skrzyżowaniu samochód po czym muszę go pchać bo nie mogę odpalić, doprowadza mnie to do frustracji.
Proszę o wskazanie źródła moich problemów, bo żaden specjalista z dziedziny elektryki w moim mieście nie potrafi sobie z tym poradzić.
Pozdrawiam