Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Vw Sharan 2005 niesprawne spryskiwacze

13 Maj 2011 16:59 5887 6
  • Poziom 8  
    Witam.
    Mam problem, z którym nie mogę sobie poradzić.
    Otóż w Vw Sharan spryskiwacze nie dają oznak życia(przód i tył). Przeglądałem podobne tematy na forum i nie znalazłem odpowiedzi na mój problem. Sama pompka sprawna (sprawdzana na krótko). Manetka, przy kierownicy, też sprawdzona, po jej naciśnięciu załączają się same wycieraczki bez pryśnięcia płynu. Nie mam pojęcia w czym tkwi problem liczę na Waszą pomoc?
    Dodam jeszcze, że wcześniej ominąłem wiązkę podłączając (+) prosto z akumulatora do pompki/silniczka i po naciśnięciu manetki wszystko grało, ale niestety tylko przez jakiś czas.
  • Moderator na urlopie...
    Bezpiecznik 20A (we wnętrzu poj) 11 od lewej sprawdzałeś, nie zaśniedział?
    karolszreder napisał:
    Manetka Przy kierownicy też sprawdzona

    Jesteś na 100% pewien?
    Wiązki spawdzałeś ok?
  • Poziom 8  
    Jeśli chodzi o bezpieczniki to sprawdzałem je w kwestii sprawności ,lecz czy zaśniedziały to nie sprawdzałem , sprawdzę .Wątpię ,że może być to wina bezpiecznika ponieważ ,jak pisałem ominąłem wiązkę na (+) i działo jakiś czas.Manetkę sprawdzałem na 100% sprawna.
  • Poziom 29  
    No to z tego wynika, że wiązka lub sama manetka skoro plus pociągnąłeś na krótko i działało przez pewien czas.
  • Poziom 8  
    Myślę ,że to nie manetka,ponieważ wyciągnąłem kostkę z manetki i połączyłem piny odpowiadające za spryskiwacze(sugerowałem się kolorami przewodów) przewodem i to wywołało same wycieraczki bez spryskiwaczy więc pozostaje wiązka. Może to być wina modułu komfortu? Czytałem gdzieś,że po na ciśnięciu manetki moduł włącza wycieraczki z opóźnieniem ,czy odpowiada on również za spryskiwacze ?
  • Pomocny post
    Poziom 12  
    Sprawdź czy na bezpieczniku nr 33 10A masz napięcie po przekręceniu stacyjki (dla pewności możesz sprawdzić na zapalonym silniku),
    jeśli nie ma to sprawdzamy kostkę stacyjki pin 75 lub na przekaźnik -J59- (100) (chyba gniazdo nr 7)
    gdy prąd jest, bezpiecznik dobry to sprawdzamy napięcie na ośmiu pinowej wtyczce przy przełączniku (pin nr 8 przewód czarno-żółty), i masę na pinie 2
    jeśli napięcie jest, masa dobra a po podłączeniu do przełącznika nie działa to wypinamy kostkę i podajemy plus na pin 4 (przewód zielono-żółty) a minus na pin 5 (brązowo-żółty) a następnie odwrotnie. W zależności jak podepniesz powinno spryskiwać przód lub tył i jeśli tak jest to przełącznik do wymiany.
    W przypadku gdy nic się nie dzieje to musimy sprawdzić przewody i kostki po drodze do pompki (pompkę wykluczyłem bo twierdzisz że dobra)
    Zawsze też możesz mieć pęknięty przewód od płynu :D

    Mój opis nie musi się zgadzać z twoim modelem więc pamiętaj o ostrożności!
  • Poziom 8  
    Dzięki wielkie za pomoc . Problem rozwiązałem kładąc nową wiązkę od pompki spryskiwacza do manetki oczywiście z bezpiecznikiem po drodze i działa aż miło , widocznie oryginalna wiązka musiała się gdzieś przetrzeć . Więc temat zamykam.