Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Golf II 1.6td bardzo wysokie spalanie.

Alfred_92 13 Maj 2011 19:35 6915 13
  • #1 13 Maj 2011 19:35
    Alfred_92
    Poziom 32  

    Witam posiadam golfa II 1.6td silnik 1.6td 1v z katalizatorem, Mam z autem mały problem, mianowicie dużo pali około 8,5-10l/100km. Auto dosiadam od niedawna więc nie wiem czy wcześniej było żwawsze czy nie, chociaż wydaje mi się że corsa b 1.0 jest dużo zwinniejsza. Przewody paliwowe z baku do silnika są suche, przewody przelewowe wymienione, siltr powietrza czysty, silnik nie kopci. W akcie desperacji wczoraj zmniejszyłem dawkę paliwa na pompie wtryskowej, ale dzisiaj po przejechaniu kilkunastu km zauważyłem że poza zmniejszeniem dynamiki nic się nie zmieniło, auto nadal dużo pali. A wskaźnik poziomu paliwa opada w oczach.
    Czy zmniejszenie dawki paliwa na pompie może mieć negatywne skutki dla silnika?

    Dodano po 10 [minuty]:

    Dodam tylko że w aucie jest pompa bez "grzybka".

    0 13
  • #2 13 Maj 2011 22:27
    xHaKeReK
    Poziom 20  

    Orłem to ja nie jestem ale jeśli nie ma grzybka to za spalanie odpowiada dawkowanie w pompie wtryskowej oraz stan wtryskiwaczy i co ważne a zapominane ciężar nogi kierowcy. Czy auto dymi na czarno? Najłatwiej wykręcić wtryskiwacze, o ile sie nie mylę nasadowy długi 27 i 17 do przewodów i zawieść do sprawdzenia. Nie dokręcać za mozno i zastosować nowe podkładki pod wtryski przy zakładaniu, widziałem wiele pękniętych gniazd na wtryskiwacze po dokręcaniu rurą bo cieknie...
    Drugim powodem może być przestawiony kąt wtrysku przez co auto będzie pracować gorzej i może być słabsze przez co kierowca depcze pedał gazu. Jeżeli miałeś już parę klekotów powinieneś słyszeć czy silnik nie chodzi zbyt miekko lub "młotki w tłoki nie stukają". Pozdrawiam

    0
  • #3 13 Maj 2011 22:41
    Alfred_92
    Poziom 32  

    Gdy silnik jest zimny coś stuka metalicznie ale wydawało mi się że to popychacze hydrauliczne. Gdy silnik jest zimny klekocze mniej więcej jak ten z tego filmiku http://www.youtube.com/watch?v=LUiGAzXQa2k&feature=related ,tyle że silnik ogólnie chodzi trochę głośniej mniej więcej jak silnik z tego filmiku http://www.youtube.com/watch?v=DkLjIhUj73Y&feature=related
    Filmiki nie są mojego autorstwa, pochodzą ze strony youtube.com

    0
  • #4 14 Maj 2011 00:45
    toku74
    Poziom 31  

    Na początek sprawdź rozrząd i ustaw pompę "na zegar".

    0
  • #5 14 Maj 2011 01:32
    Alfred_92
    Poziom 32  

    A czy na chwilę obecną fakt tego że pompa ma zmniejszoną dawkę jest szkodliwy dla silnika, czy cierpi tylko dynamika?

    1
  • #6 14 Maj 2011 20:11
    xHaKeReK
    Poziom 20  

    Jeżeli to popychacze to będzie różnica po wymianie oleju. Trudno na filmiku odróżnić, mam laptopa i zdezelowane głośniki ale źle ustawiona pompa wali jak młotkiem w tłoki, miarowo i twardo. Popychacze bardziej jargolą, słychac że to w górze silnika. Ustaw pompę na zegar jak radził kolega. Jak szkoda Ci na pompiarza a masz czas i jako takie zacięcie do mechaniki to możesz kupic czujnik zegarowy na allegro i u tokarza dotoczyć przejściówkę, jak nie wiesz o co chodzi to wyślę zdjęcie i wyjaśnię.

    0
  • #7 14 Maj 2011 20:26
    Alfred_92
    Poziom 32  

    Właśnie chciałem zamówić taki czujnik zegarowy ale nie wiem czy taki za 30-40zł będzie coś warty, czasu mam sporo więc można spróbować samemu.

    0
  • #8 15 Maj 2011 11:35
    xHaKeReK
    Poziom 20  

    Będzie warty, trzeba dorobić tylko odpowiednią przedlużkę u ślusarza/tokarza, wkręca się taki zestaw w pompę i ustawia rozrząd.

    1
  • #9 16 Maj 2011 15:06
    Alfred_92
    Poziom 32  

    Przypomniało mi się jeszcze że gdy wymieniałem przewody przelewowe to któreś z nich w środku były puste i suche jak pieprz. Dodam że spalanie jest cały czas duże nie zależnie czy silnik kręcę na wysokie obroty czy jeżdżę jak emeryt.

    0
  • #10 17 Maj 2011 20:44
    xHaKeReK
    Poziom 20  

    Suche? Zatkana dzurka kalibrowana w srubie powrotu z pompy? Powrotem paliwo musi sie przelewac, chociaz troche.

    0
  • #11 22 Maj 2011 10:35
    Alfred_92
    Poziom 32  

    Wydaje mi się że powodem jest stale otwarty termostaty bo gdy dzisiaj rano w garażu przy zimnym silniku nacisnąłem wąż przy chłodnicy to w zbiorniczku wyrównawczym słychać było bulgotanie.

    0
  • #12 28 Maj 2011 21:25
    robokop
    Moderator Samochody

    Zbyt małe ciśnienie otwarcia wtryskiwaczy np. Kopci?

    0
  • #13 28 Maj 2011 23:33
    Alfred_92
    Poziom 32  

    Teraz nie kopci bo ma zmniejszoną dawkę paliwa, ale początkowo gdy był przepalony po około pół rocznym postoju to przez kilka dni kopcił.

    0
  • #14 29 Maj 2011 21:20
    Alfred_92
    Poziom 32  

    Dzisiaj sprawdzałem przy niezbyt ciepłym silniku że na postoju kopci na czarno powyżej 3 tys obr./min.

    0