Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Master 2.5dci gaśnie w czasie jazdy

amadera 13 Maj 2011 22:49 14721 26
  • #1 13 Maj 2011 22:49
    amadera
    Poziom 8  

    Witam.
    Master 2,5dci 120 podczas jazdy gaśnie.
    Po podłączeniu do komputera podaje błąd P1882. Obwód czujnika ciśnienia na szynie CR przelewy na wtryskach sprawdzone -w normie.
    Po wykasowaniu jazda dalej normalna ale ni stąd ni zowąd znów zgaśnie i tak w kółko.
    Czy jest to uszkodzenie czujnika w szynie czy na pompie?
    Aha i nie wiem czy to ma do siebie, że wartość doładowania jest stała -100
    i w żaden sposób nie ulega zmianie?
    Proszę o pomoc.

    1 26
  • #2 13 Maj 2011 22:54
    Przemo9826
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Podłącz Clipa, bo może to właśnie chodzi o obwód czujnika ciś. doładowania?

    Przelewy w jakiej normie? Jakie ciś. na szynie? Jakie ciś. podczas gaśnięcia?

    A ta wartość doładowania to nie jest normalna.

    0
  • #3 13 Maj 2011 23:14
    amadera
    Poziom 8  

    Jak kojaze to cisnienie na szynie w okolicach 300bar a po zgaszeniu 3,6bar spada do 1,8bar

    0
  • #4 13 Maj 2011 23:17
    Przemo9826
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Podczas tego nieoczekiwanego gaśnięcia.

    2
  • #5 29 Maj 2011 21:01
    amadera
    Poziom 8  

    Witam ponawiam wołanie o pomoc w sprawie mastera-po wymianie nowa pompa wysokiego ciśnienia nowa szyna układ wyczyszczony przelewy sprawdzone,kable sprawdzone A ON DALEJ GASNIE i dalej błąd obwodu czujnika na szynie CR P1882 Co rbić??

    1
  • #6 30 Maj 2011 22:44
    jurekk55
    Poziom 35  

    Sprawdź kable (dokładnie) i ECU

    0
  • #7 30 Maj 2011 23:09
    Kagetora
    Poziom 16  

    Jeżeli auto z klimatyzacją to odepnij czujnik ciśnienia klimy i sprawdź czy dalej odcina.Czy to jedyny błąd na sterownikach?

    2
  • #8 31 Maj 2011 05:59
    amadera
    Poziom 8  

    Kable sprawdzone podsawione nawet dwa inne komputery i dalej to samo,auto bez klimy także nie ma co już go przymulić,auto gaśnie co 0,5 km co 1km nie ma reguły czy obroty małe czy duże.

    0
  • #9 05 Cze 2011 22:12
    audiolad
    Poziom 10  

    Cześć kolego powiem Ci tak mam ten sam problem co ty pokazuje ten sam komunikat co u Ciebie i tak na polecenie mechaników regenerowałem wtryski bo twierdzili ze przelewają i nic nie dało wymieniłem pompę wys.cisnienia bo twierdzili że ta daje za słabe ciśnienie potem regulator ciśnienia w pompie i dalej to samo czujnik na listwie CR i dalej to samo. W między czasie w akcie desperacji podmieniłem główny komp auta i nic . auto mam uziemione od kilku miesięcy i dalej to samo ujadę kawałek i zdycha już nie wiem co robić mam dość mechaników i ich debilnych teorii życzę Ci powodzenia na koniec dodam że najczęstszą przyczyna takiego zachowania są wtryski, niestety nie u mnie Pozdrawiam -(( jeszcze jedna rada jedz do kogoś co ma clipa a nie kts tzn oryginalny interfejs diag.

    2
  • #10 06 Cze 2011 19:42
    wopor
    Poziom 32  

    Witam , jest tam pompa niskiego ciśnienia?

    0
  • #11 06 Cze 2011 20:24
    audiolad
    Poziom 10  

    Witam oryginalnie była BOSCH w zbiorniku obecnie została wywalona na korzyść Boscha ale zamontowana jak w starszym Masterze poza zbiornikiem, ponieważ też podejrzewałem że podaje za niskie ciśnienie jednak ona działa tylko podczas rozruchu i potem się wyłącza więc to był fałszywy trop.

    0
  • #12 06 Cze 2011 21:29
    bartuświelki
    Poziom 12  

    witam, pomimo pozytywnego wyniku przelewów mogą być to wtryski, oczywiście najlepszy i najbardziej rozsądny sposób to podmienić z innego auta

    0
  • #13 06 Cze 2011 22:46
    jurekk55
    Poziom 35  

    audiolad napisał:
    Witam oryginalnie była BOSCH w zbiorniku obecnie została wywalona na korzyść Boscha ale zamontowana jak w starszym Masterze poza zbiornikiem, ponieważ też podejrzewałem że podaje za niskie ciśnienie jednak ona działa tylko podczas rozruchu i potem się wyłącza więc to był fałszywy trop.


    Obejrzyj jeszcze raz ,dokładnie jak zrobili to Francuzi w oryginale :wink:

    1
  • #14 07 Cze 2011 07:29
    audiolad
    Poziom 10  

    Niestety tak też zrobie dzis kupiłem wtryski i zobacze ponownie czy to nie one, czasami metoda eliminacji okazuje się jedyną -((

    0
  • #15 07 Cze 2011 09:41
    amadera
    Poziom 8  

    moja pompka z baku działa pozostaje czekać na wtryskiwacze w piątek wizyta tym razem w ponoć konkretnym SERWIS BOSCH-Janiuk-w Opolu.ostatni etap wyjąc wtryski zbadać i ewentualnie wymiana na nowe-jeśli to nie pomoże to niewiem-to już 4-ty tydzień jak nie mam czym jeżdzić.Kolega pawel715 nie wniósł optymizmu z moim problemem.

    0
  • #16 07 Cze 2011 10:43
    wopor
    Poziom 32  

    Witam, coś to nie tak, pompa niskiego po włączeniu zapłonu bez krecenia rozrusznikiem włącza sie na 2-3 sek do uzyskania cisnienia znamionowego standartowo to 3-4 bary, w czasie krecenia jak cisnienie spada poniżej minimum najczęściej 3 bary pompa niskiego pracuje uruchamiana poprzez przekażnik uruchamiany sterownikiem wtrysku ,sterownik najczęściej wysterowuje masą, i najczęstrzą przyczyną awarii jest ta pompa musi być około 4 bar , w nowych oplach nawet około 6 bar, inaczej silnik milczy :D , wtryski to rzadki przypadek najlepszą metoda diagnozy jest sprawdzenie tego ciśnienia podczas rozruchu i pracy skoro nie pracuje to coś albo ze sterowaniem lub jazda na minimum paliwa w baku przytarła ją , powinny być opiłki w filtrze, jeszcze taka jedna uwaga jak wkład filtra ma kolor gumy to mozliwe uszkodzenie uszczelnieia wtrysków, z przelewami im mniej tym lepiej ale równo powinno być na wszystkich, posprawdzajcie koledzy jeszcze wsie połączenia kalkulator wtrysku a czujki i wtryski tylko nie eksperymentować z obcym zasilaniem wtrysków tam nie ma standartowych 12V , napięcie zależy od i natężenie od potrzebnych nastawów chwilowych ilości paliwa , taka podmiana elementów by eliminować usterke to popelina i bezsens kosztowy no ale cóż ,każdy ma prawo popsuć sobie samochód :D . powodzenia.

    0
  • #17 07 Cze 2011 15:03
    audiolad
    Poziom 10  

    Kolego głowa do góry powiem Ci tak mam w sumie dwa mastery a miałem cztery jak narazie to moja druga przygoda. Za pierwszym razem regeneracja wtrysków pomogła na około 140 tyś km więc 1400 zł nie poszło na marne za cała operacje teraz mam większy problem ale wydaje mi się że to mój jednosktkowy przypadek reasumując to z tego co wyczytałem na innych forach i nie tylko to w 99 % wymiana wtrysków pomaga nie żadne czujniki czy rególatory tylko same wtryski.Pozdrawiam

    Dodano po 7 [minuty]:

    wopor napisał:
    wtryski to rzadki przypadek
    koego z czałym szacunkiem ale najczęściej lecą właśnie wtryski wystarczy zapytać w jakiej kolwiek firmie co zpecjalizuje się we wtryskach to to potwierdzą one są za delikatne na polski syf w dystrybutorach a tragedia to jest wogóle z wtryskami piezzo -) koledze ostatnio padły przy 70 tyś km i co ty nato ?

    0
  • #18 07 Cze 2011 19:27
    fuelinyourblood
    Poziom 35  

    Pamietam raz jak walczyłem z Transitem, który gasł na trasie. Wywalało ten sam bład P1882 "fuel pressure monitoring system". Przekopałem cały uklad paliwowy. Wymieniłem wtryski, filtr, regulator cisnienia, czujnik cisnienia. Dalej było to samo. Okazało sie ze problem powodowało uwalone koło dwu masowe. Uszkodzone koło ogłupia cpw i na jeden obrót walu według sterownika przypasda za mało paliwa. Stąd błąd i gasniecie.

    0
  • #19 07 Cze 2011 20:26
    wopor
    Poziom 32  

    Witam, audiolad a ile razy udało Ci się zatankować na przypadkowej stacji? wiadomo że im bardziej wyrafinowana konstrukcja tym rygorystyczne spełnienie wymogów eksploatacji , chyba że ktoś uważa że najlepszy koń bo nawali i idzie dalej :D.

    0
  • #20 07 Cze 2011 22:02
    audiolad
    Poziom 10  

    No widzisz kolego z tego wniosek że te auta i ich systemy są ułomne ja z kolei słyszałem że np. uszkodzony alternator może generować zakłócenia i dlatego wywala różne błędy mi jakiś czas temu wyskoczyło, że mam uszkodzony wyłącznik zderzeniowy -)) oczywiście był dobry

    Dodano po 3 [minuty]:

    wopor napisał:
    Witam, audiolad a ile razy udało Ci się zatankować na przypadkowej stacji? wiadomo że im bardziej wyrafinowana konstrukcja tym rygorystyczne spełnienie wymogów eksploatacji
    To rozumiem, że od dziś muszę jeżdzić tankować do Niemiec bo z tego co wiem oni pierwotnie wymyślili ComonRail -))

    0
  • #21 08 Cze 2011 15:14
    audiolad
    Poziom 10  

    Witam ponownie dziś odebrałem auto z nowymi wtryskami i puki co śmiga jak burza -)) pozdrawiam

    0
  • #22 08 Cze 2011 19:01
    wopor
    Poziom 32  

    Witam , no to teraz nie lej przypadkowego paliwa ,pozdrawiam.

    0
  • #23 09 Cze 2011 11:51
    amadera
    Poziom 8  

    Kolego adioland ale wcześniej miałeś regenerowane wtryski i co nie pomogły?? Czy może nie były z pewnego żródła z gwarancją? Bo są w sprzedaży regenerowane i jak się kiedyś pytałem dają tylko gwarancję rozruchową,a w serwisie boscha roczną.

    0
  • #24 22 Cze 2011 07:56
    amadera
    Poziom 8  

    Witam panowie,więc moja sprawa z gaśnięciem zakończyła się na wymianie wtrysków-przeleciałem już ponad 2tyś.km i odpukać nie gaśnie,gdybym nie dał się tak pozornie zwieśc mechanikiowi i oddał auto od razu w konkretne ręce to nie stałbym 4tygodnie bez zarobku ale już jestem o to doświadczenie mądrzejszy.Jeśli ktoś ma jeszcze kłopot z tą przypadłością to polecę fachowca a jest to OPOLE. Pozdrawiam.

    1
  • #25 26 Lip 2011 12:26
    kristofss
    Poziom 11  

    witam pozwolę się podpiąć pod temat. Mam Podobną przypadłość z takim samym busem,tylko u mnie gaśnie czasami może co 20 km lub więcej. No i zapala się kontrolka silnik,jak wyłącze zapłon i włącze to chodzi od nowa.Przeważnie wystarczy ruszyc stacyjką tak i auto jedzie dalej.Był podłączany pod komputer i nic nie wykazało.Jestem za granica i nie mam wielkiego wyboru mechaników.Mechanik coś mowił że to jakiś kabel w instalacji będzie miał przerwę.Dziwne to dla mnie i diagnostyka za ktorą dałem 100euro nic nie wykazała. dzięki

    0
  • #26 29 Maj 2013 21:19
    netymark
    Poziom 9  

    Może odświeżę kotleta ale w wielu przypadkach wymiana wtrysków nie rozwiązuje problemu. Powoduje jedynie zmniejszenie skutków źle zdiagnozowanej usterki. Po pewnym czasie problem powróci.
    pzdr
    amauto

    3
  • #27 13 Cze 2018 19:57
    mmaajj
    Poziom 2  

    2.5 dci gasło przy jakimkolwiek przeciążeniu, zawór na listwie wtryskowej przepuszczał , należy też sprawdzic szczelność całej listwy na gwintach zaworu i czujnika, u mnie pomogło

    0
  Szukaj w 5mln produktów