Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Nie świeci sie kontrolka ładowania, 2-miesieczny alter.

14 Maj 2011 07:09 4162 11
  • Poziom 10  
    Witam
    Tak jak w temacie, w tamtym tygodniu przestała mi się zaświecać kontrolka ładowania aż w końcu silnik wogóle nie odpalił zero reakcji , klemy były zaśniedziałe po operacji czyszczenia klem i akumulatora wszystko wróciło do normy aż do wczoraj, kontrolka znów się nie zapaliła.Trochą poczytałem i wiem że za wzbudzenie kontrolki przeważnie odpowiada niebieski kabelek który jest podłączony do +. Do rzeczy
    1 . Czy można sprawdzić innym kabelkiem który bym podłączył osobno do miejsca mocowania w alternatorze i do + aku , w celu sprawdzenia czy kabelek gdzieś nie jest uszkodzony i czy wzbudzi kontrolke. Czy coś może się stać .
    2 Czy bez świecącej się kontrolki wzbudzenia alternator będzie normalnie ładował?

    Jakis czas temu jak zaczynał mi się psuć poprzedni alternator zaopatrzyłem się w multimetr Uni-T UT30B ale nie zdążyłem z niego skorzystać ponieważ moja frustracja siegła zenitu i zakupiłem nowy altek .
    1. Jak chce sprawdzić czy ładuje to ustawiam na V - 200m ??
    2. Czy jest możłiwość sprawdzić tym urządzeniem czy jest dobry przepływ prądu w tym niebieskim kabelku

    Z góry dziękuje za wszystkie odpowiedzi
    Auto to passat b4 1,9 tdi ( ale to chyba nie jest ważne :) )
  • Poziom 25  
    Weź ten niebieski kabelek odłącz od alternatora i podłącz do masy jak kontrolka zaświeci to jest OK i szukaj awarii w alternatorze a jak nie to tam szukaj awarii. A do sprawdzenia ładowania używaj zakresu 20V
  • Poziom 10  
    Dzieki wielkie niedługo posprawdzam .Mam nadzieje że się nie zaświeci :) pozdrawiam
  • Poziom 29  
    Sprawdź połączenie niebieskiego kabelka w okolicy rozrusznika.
  • Poziom 10  
    A jak wcześniej pytałem czy można osobnym ( dodatkowym )kabelkiem podłaczyć alternator z + akumulatora ? czy on jeszcze jakoś inaczej przebiega .
  • Poziom 29  
    W tym samochodzie można podłączyć zwykłą prabówkę do D+ i + akumulatora. Powinna świecić na zgaszonym silniku i zgasnąć po jego uruchomieniu tak jak kontrolka fabryczna, ale po zgaszeniu silnika należy ją odłączyć bo sama nie zgaśnie.
  • Poziom 10  
    Po kilka dniach prób sprawa wygląda tak :
    znalazlem uszkodzony kabelek polutowałem już zadowolony że będzie wszystko oki , ale tak się nie stało , kotrolka raz się świeci raz nie czasem chwile przygaśnie , zdziwienie mnie ogarneło jak mimo nieświecenia ładuje 12,22 ze światłami 12,05 (wiem że za mało ) co dziwne gdy przekreciłem kluczyk i w tym samym momencie zamknełem przypadkowo drzwi pasażera to się zapaliła na chwile i zgasła . Już niemam pomysłów ostał się ino sznur :(
  • Poziom 10  
    No ale przez to że nie ma styku przy zegarach to dlatego ładuje dużo za mało
    ?
  • spec od auto-elektro
    Alternator bosch czy valeo.p
  • Poziom 29  
    piotrek000 napisał:
    co dziwne gdy przekreciłem kluczyk i w tym samym momencie zamknełem przypadkowo drzwi pasażera to się zapaliła na chwile i zgasła . Już niemam pomysłów ostał się ino sznur :(

    To by wskazywało na luty we wtyczce zegarów. Brak kontrolki = brak wzbudzenia. Dlatego pisałem wcześniej jak zrobić "sztuczną kontrolkę" aby sprawdzić czy alternator ładuje bez jego wyjmowania.
  • Poziom 10  
    Kontrolka raz jest raz niema , jak jest to ładuje ponad 14 jak nie zaskoczy to 12 z hakiem , bylem u mechanika mówi że to są jakieś przebicia na kablu i że jak się nie zapali to po odpaleniu mocniej przy gazować i faktycznie podziałało( ładowanie ~14,5) .narazie daje spokój do weekendu ,teraz mechanik niemiał czasu ale zobaczymy co wykombinuje .