Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Touran 1.9 TDI 2004 AVQ;silnik przerywa,gaśnie.

14 Maj 2011 16:40 9645 12
  • Poziom 8  
    Witam wszystkich forumowiczów.Mam problem z VW Touran 1.9 TDI AVQ.Silnik na biegu jałowym gaśnie na pół sekundy,lecz jeszcze zanim się zatrzyma znowu pracuje normalnie.Przerwy w pracy silnika pojawiają się również w czasie jazdy.Podczas gdy silnik jest zimny,sytuacja ta pojawia się kilkanaście razy na minutę.W miarę rozgrzewania się,częstotliwość przerw w pracy silnika maleje,aż do zupełne bezproblematycznej pracy ,po całkowitym rozgrzaniu.Wtedy kiedy próbuje zgasnąć ,na tablicy na ułamek sekundy pojawiają się kontrolki check engine oraz ze świec żarowych,jednakże po podłączeniu skanera nie ma żadnych błedów zapisanych w jednostce sterującej.Wymieniłem już na nową wiązkę przewodów do wtryskiwaczy,tą pod kopułą zaworów,oraz przekażnik główny.Niestety,nie ma żadnej poprawy.Proszę o pomoc kolegów,którzy spotkali się z takim przypadkiem,bo powoli kończą mi się pomysły na rozwiązanie tego problemu.
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 8  
    Nie ma alarmu.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Ewidentnie zanika zasilanie, wpinać po kolei żarówkę, zaczynając od zasilania stacyjki.Potem zasilanie na przekaźnik, za przekaźnikiem itd, gwarantuję, że przerwa się znajdzie.
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 8  
    Jest jakiś krok do przodu.Przetarta izolacja na przewodach el. w wiązce pod obudową filtra powietrza.Przetarcie było na dwóch kablach idących od wtryskiwaczy,jednym od czujnika poł.wałka rozrządu oraz jednym od czujnika poł.wału.Uszkodzone izolacje na wszystkich tych przewodach były blisko siebie,tak że podczas drgań silnika przewody mogły się czasami stykać.Po zaizolowaniu kabli silnik przestał przerywać,lecz nie mogę usunąć dwóch błędów 19463 (brak sygnału z czujnika wałka rozrządu) oraz 17026,pomimo,iż czujnik poł. wałka został wymieniony.Czy mogło się wypalić ECU ?Coś czuję,że nie obejdzie się bez sprawdzenia wiązki aż do ECU.Tylko pytanie gdzie to ECU w tym samochodzie się znajduje?Jest to wersja angielska.Może któryś z kolegów poratował by mnie schematem do tego"ustrojstwa"?
  • Poziom 8  
    Mierzyłem dzisiaj napięcia na kostce czujnika poł.wałka rozrządu.Otórz na środkowym pinie jest 4,9V,na pierwszym masa (w porządku),a na trzecim 1,6V i nie wiem czy to jest poprawne.Napięcia są ,więc może nie trzeba będzie rwać ECU,bo okablowanie wydaje się być o.k. A tak nawiasem-spece od VW,gdzie jesteście?Czytacie te moje wypociny i czekacie aż to sam naprawię?
  • Poziom 2  
    Witam mam ten sam problem powiedz co zrobiłes i czy juz udało ci sie to naprawic pozdrawiam
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Coś sprawdziłeś do tej pory?
  • Poziom 2  
    nie nic jeszcze nie sprawdzałem narazie odpala i jezdzi ale jak jest zimny to szarpie aż sie rozgrzeje mruga świeca żarowa jak zaczyna szarpac i wyskakuje lampka awarii silnika jak sie rozgrzeje problem znika autko idzie jak rakieta
  • Poziom 11  
    proponuje jeszcze raz sprawdzić wiązkę pod kątem uszkodzeń izolacji przewodów
    ( zwarcia do masy itp )oraz czy przewody nie są przerwane
  • Poziom 13  
    witam
    Czy rozwiązałeś już problem? Mam takie zame błędy w Touranie AVQ.
    pozdrawiam
  • Poziom 8  
    W moim przypadku uszkodzony byl ECU silnika.
  • Poziom 13  
    Naprawione.
    Uszkodzona instalacja w peszlu do silnika i uszkodzony pedał gazu. Przewody od czujnika wałka przetarte z przewodem do świecy.
    pozdrawiam