Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

przełącznik gaz-benzyna

09 Lis 2004 19:07 8519 5
  • Poziom 17  
    Witam

    Mam mały problem, dzisiaj zepsuła mi sie pompa paliwa. Mam prosta instalację gazową bez kompa. Zamontowany jest przełącznik dwu pozycyjny gaz-benzyna no i zaczyna sie problem. Akurat pompe szlag trafil jak bylem na regulacji gazu w warsztacie i powiedzieli mi ze ten typ przelacznika ma tryb awaryjny ktory sie wlacza po trzykrotnym przelaczeniu. Jak powiedzieli, tak zrobilem no i oczywiscie samochod odrazu odpalil na gazie i bez problemowo odjechalem. Tylko mi nikt nie wspomnial ze bedzie problem z odpaleniem przy zimnym silniku !!!. Chechlalem rozrusznikiem pod praca zeby dojechac jakos do domu jakies 20 minut zanim mi sie udalo go odpalic. Centralka dziwnie sie zachowuje przy starcie, jest w trybie awaryjnym, odpalam auto i na sekunde pali mi sie zielona dioda tzn. ze jest gaz i pozniej znowu mi sie przerzuca na benzyne samoczynnie. Przy cieplym silniku bezproblemowo mozna uruchomic samochod, natomiast jak jest zimny to kaplica.
    Może jest jakiś sposob na odlaczenie centralki i zwarcie jakis przewodow zeby mi sie nie przelaczal ? Instalacja jest LOVATO, centralka ma chyba 8 przewodow.
    Prosze o rade.
    Pozdrawiam
  • Poziom 15  
    przy zimnym silniku jest większy pobór prądu przez rozrusznik
    co powoduje spadek napięcia na centralce od gazu i powoduje przełączenie na benzynę
    trzeba podłączyć do centralki stabilniejszy plus po zapłonie
  • Poziom 16  
    Ja bym bardziej stawial na fakt ze zimny silnik nie ogrzewa reduktora a co za tym idzie gaz nie jest do konca odparowywany i z tak problemy z rozruchem zimnego silnika. Co do wiekszego poboru pradu to zgoda ale to moze miec wplyw raczej na cewke zaplonowa i "jakosc" iskry przy nizszym napieciu zasilania cewki. Do zapalenia gazu potrzeba wiecej energii niz do zapalenia benzyny dlatego na benzynie odpala duzo latwiej przy zimnym silniku.
  • Poziom 17  
    Dzieki
    Nie pomyslalem o tym, faktycznie jest spadek napiecia no i centralka wraca do stanu domyslnego czyli benzyny.
  • Poziom 14  
    Jedyną radą w momencie zapalania zimnego silnika, jak wspomniał Tomek Gaz, jest podłączenie mocniejszego plusa do elektrozaworu.
    Nowe centralki otworzą zawory gazu wtedy, gdy dostaną sygnał prędkości obrotowej, a do tego dochodzi problem z rozprężeniem gazu przy zimnym silniku. Najlepszym wyjściem jest wymiana pompy paliwa. Zapalająć tak samochód w zimie znacznie skrócisz żywotność parownika. W naprawdę skrajnie minusowych temperaturach może nawet zamarznąć.
  • Poziom 17  
    VIVERO jasne, że wymienie pompe tylko teraz długi weekend i nikt mi nie chce tego zrobic. Musze czekać do poniedzialku, a poki co samochod uzywam. Dzisiaj wpadlem na nastepujacy patent: zdjalem obudowe centralki i przekrecilem jeden z dwoch potencjiometrow na maxa, co obnizylo przelaczanie na gaz obrotam silnika z 2000 na duzo mniej i wtedy silnik odpala mi od pierwszego razu, oczywiscie musze potem z powrotem ustawic potencjometr na wartosc poprzednia.
    Tylko nie wiem po co jest ten drugi potencjometr ?