Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

sterowanie dioda z zamka centralnego

09 Lis 2004 19:14 1872 10
  • Poziom 10  
    mam taka potrzebe: szukam schematy jakiegos "przełącznika" ktory sterowałby dioda swiecącą.
    Koncepcja jest taka ze w chwili włączenia alarmu daje on impuls + - na siłownik centralnego zamka, w chwili wyłączenia impuls odwrotnie spolaryzowany. Chodzi o to żeby równocześnie z tym właczała sie dioda i wyłączała. Chyba sa jakies takie układy (bistabilne moze) które by były załaczane impulsami i dawały stałe napięcie zeby diode spolaryzowac. [wstyd sie przzynac] jestem technikiem elektronikem z wykształcenia ale nie chce mi sie od zera składać układu, moze macie jakies pomysly, gotowe schemty...,

dziexxx i pozdrawiam
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 22  
    Kup sobie dwukolorową spolayzowaną i podłącz równolegle,bedziesz miał przy okazji wyróżnienie kierunku :)

Pozdrowienia....
  • Poziom 10  
    ok, w pierwszej fazie tak myslalem,
    aly czy to nie jest tak ze jest tylklo impuls + - ?
    zapali sie na chwile a chodzi o to zeby caly czas swiecila ja bedzie zamkniety centralny
  • Poziom 22  
    No to musisz dołożyć jakąś bramkę z zatrzaskiem,albo jakiś mały przekaźnik bistabilny i po bólu :)

Pozdrowienia
  • Relpol przekaźniki
  • Spec od samochodów
    Tak tarnowski tylko jak zalaczy sie przekaznik i bedzie trzymal to rozladuje akumulator
  • Poziom 22  
    Dałem do wyboru bramkę z zatrzaskiem..... Poza tym są przekaźnki bistabilne zatrzaskowe (dwie cewki) sterowane impulsem ,cena ok 3,5 PLN

Pozdrowienia
  • Poziom 22