Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

drżenie kierownicy przy prędkości 100,110 corsa b 1.0 12V

goja8721 16 May 2011 09:20 11868 30
  • #1
    goja8721
    Level 10  
    Witam. Pisałam już kiedyś na forum o tym że drżała mi kierownica w corsie b 1.0 12V. Mechanik zlokalizował usterkę i wymienił mi coś na przekładni kierowniczej ale teraz pojawił sie inny problem kierownica drży przy wysokiej prędkości 100 km 110 km. Czy ktoś wie co może być powodem? Czy to może być wina amortyzatorów np? Pomóżcie proszę bo nie mam już siły do tego auta:/
  • #2
    autoas
    Level 42  
    Np. wyważyć koła lub sprawdzić czy felgi nie są krzywe
  • #3
    goja8721
    Level 10  
    Koła są już wyważone i felgi sprawdzone a kierownica mimo tego drży przy prędkości 100-110 km? Co może być powodem? Doradźcie:/
  • #5
    Alfred_92
    Level 33  
    Sprawdź wjeżdżając na kanał czy stabilizator drążków kierowniczych się nie obluzował, i czy nie są w nim wyrobione gumowe tuleje.
  • #6
    qwertyuiop1000
    Level 24  
    Może ta kierownica drzy ci tylko przy hamowaniu ,to wskazywało by na zużyte już tarcze ale może też być ,że te tarcze są już lekko zwichrowane np od przegrzania ich ,radze jeszcze sprawdzić poprawne osadzenie tych tarcz ,czesto zdarza sie że zbiera sie sporo rdzy na ich powierzchni wewntrznej co powoduje lekkie drgania podczas jazdy czyli należy tarcze zdemontować szczotką wszysko wyczyścić ,natomiast jezeli drgania są podczas jazdy bez hamowania to zostaje tylko ogumienie czyli opona jest zwichrowana pewnie uszkodzony oplot
  • #7
    goja8721
    Level 10  
    Mechanik wymieniając mi przegub chyba zauważył by ze mam krzywe półosie. Kurcze twierdził że zadnych luzów nie ma nigdzie. Sama już nie wiem:/ a opony też już były sprawdzane u wulkanizatora i są ok

    Dodano po 2 [godziny] 1 [minuty]:

    No a mam takie pytanie czy jak mechanik mi wymieniał przegub i jakas tam cześć przekładni kierowniczej nie zauważył by tego luzu na stabilizatorze? Autko odebrałam w srode a dzisiaj przy prędkości przekraczającej 90 km kierownica znów drżała:/ ktoś mi mówił że może jakaś śróba jest nie dokręcona. Czy to możliwe. Już tyle teori słyszałam że naprawdę czuje sie bezradna
  • #8
    qwertyuiop1000
    Level 24  
    goja8721 wrote:
    Mechanik wymieniając mi przegub chyba zauważył by ze mam krzywe półosie.
    Dodano po 2 [godziny] 1 [minuty]:

    No a mam takie pytanie czy jak mechanik mi wymieniał przegub i jakas tam cześć przekładni kierowniczej nie zauważył by tego luzu na stabilizatorze? Autko odebrałam w srode a dzisiaj przy prędkości przekraczającej 90 km kierownica znów drżała:/ ktoś mi mówił że może jakaś śróba jest nie dokręcona. Czy to możliwe. Już tyle teori słyszałam że naprawdę czuje sie bezradna


    Mechanik ogladając półoś nie jest w stanie tego sprawdzić czy ona jest prosta :idea:,Taką półoś należy zdemontować i sprawdzić najlepiej u tokarza na tokarce ale mechanikowi tego się nie chce pewnie robić :idea:

    Ale jak Pani pisze ,że mechanik wymieniał Pani przegub ,to istnieje prawdopodobienstwo ,że zle to zrobił lub niedokładnie czyli tak jak wczesniej pisałem :idea: lepiej raz jeszcze to sprawdzić i kazać mechanikowi półoś sprawdzić czy jest na pewno prosta :idea:
  • #9
    goja8721
    Level 10  
    A ciężko taką pół oś zdemontować? Miałam problem z drżeniem ale przed ten to bez reguły i mechanik wymienił mi przegub i jakąś tam część z przekładni kierowniczej gdzie znajduje sie taki trójkąt z trzema kulkami bo było to już wyrobione. I faktycznie kierownica nie drżała aż do dzisiaj gdzie powyżej 90 km znów mi zadrżała. Wiem że nie fachowo to opisuje ale jestem kobietą i nie bardzo sie na tym znam. Opisuje tylko to co widziałam i co dzisiaj zauważyłam. Czy jakby pół oś była krzywa to nie drżała mi by ta kierownica cały czas?

    Dodano po 3 [godziny] 49 [minuty]:

    A czy to drżenie moze byc spowodowane przez sprężyne?
  • #10
    qwertyuiop1000
    Level 24  
    Przy małych prędkościach jest trudno wyczuć drżenie bo są małe obroty ,a skrzywienie jest bardzo delikatne gdzie dopiero przy wyższych obrotach następuje drżenie ,
    sugeruje najpierw dla sprawdzenia i wykluczenia zamienić przednie koła na tylne ,jeżeli będzie ten sam efekt ,to znaczy ,że koła czy ogumienie nie mają tu wpływu na drżenie kierownicy ,następnie sugeruje podjechać na stacje diagnostyczną i kazać sobie sprawdzić zawieszenie pod względem czy nie ma luzów na zawieszeniu i układzie kierowniczym ,może pani sobie od razu sprawdzić też stan amortyzatorów na przyrządzie ,z pewnością jeżeli coś będzie nie tak diagnosta powie Pani co należy wymienić lub co trzeba naprawić ,:idea::idea::D
  • #11
    goja8721
    Level 10  
    Tylko że ja już byłam na stacji diagnostycznej i stwierdzili że żadnych luzów nie ma. I sama już nie wiem co robić:/
  • #12
    autoas
    Level 42  
    Jeden lekarz nie widzi choroby a inny owszem, trzeba zacząć od początku u kogoś naprawdę dobrego i dociekliwego
  • #13
    goja8721
    Level 10  
    Byłam dzisiaj na stacji diagnostycznej i nie ma żadnych luzów w układzie kierowniczym ani w zawieszeniu. Ja już nie wiem skąd to drżenie kierownicy:/
  • #14
    pioart
    Level 38  
    Auto na podnośnik , uruchomić silnik , włączyć bieg i patrzeć jak się zachowuje układ napędowy , a w szczególności na koła / opony / i same felgi , wywarzenie kół to nie wszystko , luzy na łożyskach też do weryfikacji .
  • #15
    qwertyuiop1000
    Level 24  
    goja8721 wrote:
    Byłam dzisiaj na stacji diagnostycznej i nie ma żadnych luzów w układzie kierowniczym ani w zawieszeniu. Ja już nie wiem skąd to drżenie kierownicy:/


    Jestem ciekawy czy mechanik który Pani naprawiał i wymieniał przegub miał okazje sprawdzić Pani auto podzcas jazdy przy prędkości gdy wystepuje drżenie kierownicy :idea::idea::?: co powiedział mechanik na taki stan gdy drży kierownica :?::idea:.
    Pytanie do Pani ,czy zamieniła Pani koła przednie na tylne :?::?::idea:,proszę to zrobić w pierwszej kolejności aby wykluczyć ,że koła są krzywe ,należy się przejechać i sprawdzić czy drżenie dalej występuje :idea::idea::idea::|
  • #16
    goja8721
    Level 10  
    A takie pytanie czy gdy koła by były krzywe to kierownica drżała by ale nie zawsze? Bo to nie zawsze drży. A i czy takie drżenie moze powodować amortyzator albo sprężyna? Bo to nie zawsze drży
  • #17
    qwertyuiop1000
    Level 24  
    goja8721 wrote:
    A takie pytanie czy gdy koła by były krzywe to kierownica drżała by ale nie zawsze? Bo to nie zawsze drży. A i czy takie drżenie moze powodować amortyzator albo sprężyna? Bo to nie zawsze drży


    Musi Pani jasno określić kiedy to drżenie występuje :!::!::idea::idea:,
    czy to jest gdy Paani jedzie po prostej drodze bez dziur .. 110 km/h :idea:,
    czy moze jedzie Pani 110 km/h i zaczyna Pani hamować i wtedy następuje drżenie kierownicy :!::!::idea::idea:,

    Pisała Pani ,że była na stacji diagnostycznej :!::!::idea: tak czy nie :?:,to należało tam sprawdzić sprawność amortyzatorów i sprężyn na przyrządzie do tego przystosowanym :!::idea::idea: czy Pani to zrobiła :?::?::?::idea:.
  • #18
    microsofter
    Level 14  
    Miałem podobną sytuację kiedyś w tico, też przy dużej prędkości. Okazało się, że dziury na śruby w feldze są tak wyrobione, że to przez nie kierownica drżała. Wymiana felg i problem zniknął.
  • #19
    goja8721
    Level 10  
    Jak byłam na stacji to sprawdzili mi amortyzatory i z prawej strony jest już słaby ale mówią mi ze to nie wina amortyzatora. Ciężko określić kiedy drży bo ostatnio drżała mi jak jechałam koło 100km/h na prostej drodze ale to było na trasie gdzie najpierw przejechałam po drodze która była łatana innymi słowy była pełna łat i nierówności a potem na równej drodze drżała mi (tykała prawo lewo że tak to nazwę) teraz jeżdże i póki co to nic takiego nie miało miejsca. I już naprawde nie wiem co mam myśleć. Każdy mechanik mówi co innego na stacji diagnostyki powtarzają w kółko że luzów nie ma. A ktoś mi mówi że to może coś z maglownicą. Czy to możliwe?
  • #20
    qwertyuiop1000
    Level 24  
    Cóz chyba będzie musiała Pani sobie wymienić wspomaganie elektryczne układu kierowniczego które posiada Pani w swojej corsie B ,Takie właśnie drgania może już wywoływać podczas jazdy .....:idea::idea::cry: ,koszty wymiany to około na używanej 700 zł ale można taniej kupić ,w serwisie to może kosztować około 3 tyś ale dokładnie nie wiem kiedyś pytałem o coś takiego w serwisie citroena do sam.SAXO ,myślę że w Pani aucie drżenie jest wywoływane przez ten układ ,może się mylę ....,chyba ,że takiego układu w Pani samochodzie nie ma :idea::idea::?:,Proszę to sprawdzić ...mechanik kumaty to z pewnością pozna ..:D
  • #21
    goja8721
    Level 10  
    No ale juz sprawdzałam to i mimo tego ze wspomaganie jest wyłączone bo wyłączam je przez wyciągnięcie bezpiecznika to kierownica dalej drży. Czy w takim razie może to być wina wspomagania skoro jak jest odłączane to też kierownica drży?
  • #22
    Alfred_92
    Level 33  
    O ile dobrze pamiętam to elektryczne wspomaganie jest w corsie c a w corsie b jest zwykłe wspomaganie hydrauliczne. Ale mogę się mylić.
  • #23
    goja8721
    Level 10  
    W mojej corsie b jest wspomaganie elektryczne i tego jestem pewna. I jak je odłącze to kierownica dalej drży. Czy to w takim razie może być wina wspomagania?
  • #24
    ociz
    Moderator of Cars
    Najlepsze jak ludzie potrafią niepotrzebnie połowę części wymienić na nowe a na oponach ze śmietnika jeżdżą... :P
  • #25
    goja8721
    Level 10  
    Przypomniało mi się ze jakiś rok temu jeden mechanik powiedział ze ciężej wspomaganie chodzi w lewą strone bo maglownica jest bardziej dojechana. Czy to drżenie to może być wina maglownicy? A i czy to można wymienić samą maglownice czy całą kolumne? Poradźcie
  • #26
    qwertyuiop1000
    Level 24  
    Proszę powiedzieć co się dzieje z kierownicą jak Pani przy 110 km/h zaczyna hamować ,czy też kierownica drży :?::?::idea:,zapala się jakaś kontrolka na tablicy :?::idea:
    I ile tak naprawde ma przejechane to autko Pani :?::?::idea: lub ile lat Pani nim jezdzi :idea::idea::?:. może corsa była po wypadku :?::idea::idea::cry:
  • #27
    autoas
    Level 42  
    Weźcie przestańcie tylko gmatwać sprawę, nie ma możliwości postawienia diagnozy przez internet i tylko bezpośrednia konfrontacja z samochodem i to jeszcze przy założeniu ze usterka wystąpi i przy ogromnym doświadczeniu fachowca można coś ustalić
    A nawet jak ktoś podpowie to co? autorka poleci z tym do kogoś i powie wymieniać bo tak na forum
    Taka dyskusję (bez urazy i nie ważne czy facet czy facetka) można prowadzić bezpośrednio z mechanikiem który właśnie to naprawia i stosuje się do wskazówek aby coś wykluczyć
  • #30
    dizba
    Level 33  
    pioart wrote:
    Pomijam opisywany przypadek

    Ja piszę o konkretnym przypadku. Podobno wszystko zostało sprawdzone.