Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi a3 1.9 TDI 90 km 8L. Czuć opór przy skrętach w lewo i w prawo.

16 Maj 2011 13:21 6347 21
  • Poziom 8  
    Witam, mam problem z ukladem kierowniczym a Audi A3. Mianowicie czuc opor przy skretach w lewo i w prao tak jak by kierownica ciezko chodzila a do tego nie odbija , nie slychac zeby pompa wspomagania sie odzywala i nie wiem czy to moze byc maglownica bo tego chyba nie mam jak sprawdzic plyn nie cieknie ani nie ma tez luzow na kolach, prosze o pomoc.
  • Poziom 15  
    Krzywa maglownica ,częste przy uderzonym kole
  • Poziom 8  
    oki, czyli co do wymiany jest magiel ??
  • Moderator Samochody
    Do wymiany jest koło zapasowe bo ma rysę na feldze.

    A na poważnie do kontroli łożyska mcpherson-ów i ustawienie zbieżności.
  • Poziom 8  
    ok dzieki sprawdze :-) i dam znac.

    Dodano po 8 [minuty]:

    ale wlasnie sprawdzalem kola , krecilem we wszystkie strony nic nie chrupie przy skretach. wyglada na to ze typowo wspomagani, juz sam nie wiem.
  • Poziom 8  
    wymienilem magiel na nowy , jest lepiej bo nie blokuje kierownicy ale zostala jeszcze jedna rzecz ciezko chodzi , co to moze byc ??
  • Poziom 10  
    Po wymianie magla skupiłbym się na wspomnianych wcześniej łożyskach McPhersonów. Możesz podnieść przód i spróbować czy też jest ciężko.
  • Poziom 8  
    no wlasnie odpada nie slychac zgrzytow ani nic podobnego , podnioslem przod na dwoch lewarkach ruszalem kierownica na wlaczonym silniku i tez ciezko chodzi wiec lozyska odpadaja, poompa pracuje sprawdzalem nawet przewod idacy od pompy do magla po wlaczeniu silnika z miekkiego staje sie twardy wiec cisnienie jest. Ma moze ktos jakis inny pomysl ?
  • Poziom 10  
    Zgrzyty pojawią się jeżeli łożysko się rozleci, a jeżeli będzie zapieczone to nie będzie zgrzytów. Jeżeli wykluczyłeś pompę i magiel, to nie ma już wiele możliwości.
  • Poziom 8  
    no oki, z tym ze lozysko chyba tez mozna wylaczyc bo jak by nie patrzec na podniesionym wysoko przodzie ( kola wisialy w powietrzu) ruszalem kierownica i tez chodzi ciezko gydby to byly lozyska to w tym momencie chodzila by lekko. Mam racje czy nie ?
  • Poziom 8  
    czyli rozumiem ze jak zatarte lozyska to kierownica bedzie ciezko chodzila nawet na podnosniku ?
  • Poziom 21  
    tak.

    Zatartym łożyskom wszystko jedno czy stoją,leżą, wiszą czy pływają.... Są zatarte i nie będą się kręcić ...
  • Poziom 8  
    oki , dzieki bardzo jutro juz jestem umowiony na wymiane i dam znac czy pomoglo :-) po wymianie magla dac za lozysko 20 zł juz mnie nie przeraza ;p
  • Poziom 17  
    Solo farmazony opowiadasz straszne.
    W 8L po podniesieniu auta kolumny wiszą prawie luźno. Trzyma je tylko "czapka".
    Jedź z tym autem do kogoś kompetentnego bo czarno to widze.
  • Poziom 8  
    kurde juz sam nie wiem teraz co myslec, tez mi sie tak zdawalo ze lozyska beda luznie chodzily na podniesionych kolach gdyby byly walniete. Czyli co to moze byc wie ktos ;p ?
  • Poziom 13  
    Witam ja zrobił bym tak odkręcił bym drążki od zwrotnic i sprawdził wszystko po kolei samą maglownice a potem po kolei każde z kół to da ci odpowiedź co tak naprawdę ma opory sprawdź jeszcze łożyska kolumny kierowniczej.
  • Poziom 8  
    przy kolach sprawdzilem wszystko , magiel jest nowy nie po regeneraci wiec koncowki od niego tez wykluczam, nie wiem co mysicie o tych lozyskach mc personow bo glosy sa podzielone moze byc tak ze sa zatarte i kierownica ciezko sie kreci nawet w chwili kiedy auto jest na podnosniku ???
  • Moderator Samochody
    Podniesiony też będzie miał opory ale już nie na łożyskach.
    Postaw koła na czymś żeby mogły się w miarę swobodnie obracać(dobrze się sprawdzają rozcięte plastikowe bańki 5l), i wystarczy spojrzeć jak się sprężyny zachowują przy skręcaniu.
    lukihallo napisał:
    magiel jest nowy

    Nigdy bym nowego nie kupił, chyba że oryginał, do regenerowanych tak samo nie mam zaufania.
  • Poziom 8  
    a jesli ciezko chodza , widac ze maja opor. To o czym to swiadczy ? tez odniesc to do lozysk chyba nie ?

    Dodano po 1 [godziny] 8 [minuty]:

    a moze wymiana krzyzaka układu kierowniczego od strony komory silnika ?? co myslicie ??
  • Moderator Samochody
    Krzyżak nie ma z tym związku. Jeżeli zwrotnica ciężko się obraca i zgrzyta, to winne jest łożysko oporowe kolumny. Nawet na podniesionych kołach, ponieważ nawet wtedy pozostaje ono pod dość dużym naporem sprężyny. Wymień te łożyska.