Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Potrzebny maestro od excela...

10 Lis 2004 01:11 4882 16
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 37  
    Są różne suwaki. Skąd ten suwak wziąłeś?
  • Spec od komputerów
    Rozumiem, że jest to suwak pola kombi wstawionego z paska Formularze. Zapewne służy on do wybierania jakiejś wartości i ma być niewidoczny na wydruku a wartość przez niego wybrana tak ?
    Rozumiem, że zmiana formatu formantu (Właściwości->Drukuj obiekt odznaczenie "ptaszka") nie wchodzi w rachubę bo wartość przez niego wybrana również nie będzie drukowana.
    Trzeba się zastanowić.
    Daj znać czy dobrze Cię zrozumiałem.
  • Poziom 37  
    Jeśli to ten przycisk to spróbuj prawym przyciskiem wejść we właściwości a potem pokombinować z wartością "ShowDrowButtonWhen" wartośc "0" powinno nie wyswietlać tego przycisku.
  • Poziom 29  
    Jezeli jest to obiekt PoleKombi:
    podswietlasz obiekt i wybierasz prawa mysza z menu pozycje Formatuj formant/Właściwosci/ zdejmujesz ptaka z pozycji Drukuj obiekt
    Jeżeli jest to obiekt ComboBox:
    podswietlasz obiekt i wybierasz właściwości(properties) i pozycje PrintObject, ustawiasz False
    Pozdrowka
    PS opcja ShowDrowButtonWhen okresla własciwośc przycisku, nie powoduje ukrycia obiektu na wydruku ale dziala dokladnie tak jak napisal przedmowca, mozna ukryc element manipulacyjny lub nadac mu fokus
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 29  
    W Excelu masz do wyboru, dwa sposoby zastosowania pola wyboru:
    1. Pole kombi - pobierasz go z menu Formularze ( trudniej jest go zaprzegnac do roboty z poziomu VBA, latwiej przy zastosowaniu formul )
    2. ComboBox - pobierasz go z menu Przybornik Formantów i mozesz wszelkie ruchy zwiazane z dzialaniem tego obiektu wykonac swobodnie w VBA
    Jezeli dane ktore bedziesz wykorzystywal w swojej fakturze podlegaja automatycznym zmianom np. tworzona jest baza kontrahentow z sortowaniem danych, wtedy latwiej jest dokonywac wszelkich automatycznych ruchow z poziomu VBA. Przy prostej edycji/pobieraniu danych, zapisanych w tym samym arkuszu, latwiej jest zastosowac opcje Menu/ Dane/ Sprawdzanie poprawności. Suwak wtedy pojawia sie tylko w momencie najechania kursorem na wyznaczona komorke i na wydruku widoczna jest tylko wartosc wybrana z listy.
    A tak na marginesie to, Excel zawiera gotowy szablon faktury ktory mozna dowolnie modyfikowac.
    Pozdrowka
  • Użytkownik usunął konto  
  • Spec od komputerów
    Swego czasu wykorzystywałem Pole kombi z menu Formularze do tworzenia faktur. Jako, że nie za bardzo chciało mi się uczyć VBA mialem zawsze dwa arkusze faktury. Jeden do wypisywania z Polami kombi, drugi do drukowania. Ponieważ Pole kombi zwraca numer pozycji wybranej do dowolnej komórki, wykorzystując funkcję Wyszukaj.poziomo (lub pionowo) i zdefiniowane wcześniej zakresy arkusza jako nazwy bez problemu na arkuszu wydruku otrzymywałem wybrane wartości z arkusza edycji.
    Wymagało to trochę zabawy ale warto było.
    Mogę przygotować taki arkusz testowy o ile oczywiście Cię to interesuje.
  • Poziom 29  
    paweliw napisał:
    .... mialem zawsze dwa arkusze faktury. Jeden do wypisywania z Polami kombi, drugi do drukowania.....

    To nie jest chwyt czy sztuczka, to jest reguła! O szabloniku faktury dostarczonym z Excel’em (2000) można od razu zapomnieć, nie nadaje się do niczego.
  • Poziom 29  
    Jezeli chodzi o stworzenie samego wzoru faktury i wypisywania danych za kazdym razem na piechote, to szkoda czasu i energii. W sieci jest dosc darmowych narzedzi do tego celu. Natomiast jezeli chce sie stworzyc naprawde narzedzie do fakturowania z baza danych, formatowaniem wydrukow itd. to bez VBA sie nie obejdzie. Pisanie/tworzenie arkusza na zasadzie ze, jeden z polami a drugi do wydruku, to nie metoda a brak znajomosci excela ( jak to napisal kolega paweliw ). Prawie kazdy obiekt ma jakies wlasciwosci czy to True lub False czy Hide lub Show. Suwak Pola Kombi jest nie do ukrycia, pole w calosci albo jest widoczne albo nie, natomiast pola ComboBox, ukrywa sie we własciwosciach obiektu/ ShowDrowButtonWhen/ 0-fmShowDropButtonWhenNever
    Pozdrowka
  • Spec od komputerów
    Bobo :arrow:
    Masz rację z koniecznością posługiwania się VBA ale dla naprawdę rozwiniętych arkuszy "fakturowania".
    Dla prostych rozwiązań (mała liczba pozycji towarowych lub usługowych, kilkudziesięciu klientów) w zupełności wystarczy "sztuczka" z dwoma arkuszami. No właściwie to jest ich więcej bo wszystko zależy jak przechowasz klientów, towary usługi itp.
    Ma to niewątpliwą zaletę, nie trzeba właściwie znać VBA (lenistwo) i szybko można wprowadzać korekty ustawień arkuszy.
    Ma też wady, obsługiwać arkusz musi osoba dosyć dobrze znająca Excela, bo można wykasować lub zmienić co nie potrzeba (chyba, że jeszcze zabezpieczysz odpowiednio arkusz) i będzie problem.
    Tak czy inaczej, wszystko zależy od potrzeb, znajomości (lub nie) VBA, czasu i ... oczekiwanego efektu.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 29  
    A ja to robię tak.
    Załączam skoroszyt z czterema arkuszami
    1-wartość w złotówkach wyrażona słownie (tylko funkcje arkusza)
    2-Sprawdzenie poprawności NIP i REGON (j.w.)
    3-Pod wyciąganą listą (która się nie drukuje) jest wartość
    4-VBA nie nauczyłem się, używam makr (guzik drukowanie)
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 16  
    napisz mi na priva co konkretnie potrzebujesz, jakie procedurki i co mają robić a postaram ci się coś podrzucić :sm30: