Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Astra f 1.6i 92 rok migająca kontrolka ciśnienia oleju w silniku

grze21 16 Maj 2011 20:32 8159 8
  • #1 16 Maj 2011 20:32
    grze21
    Poziom 13  

    Witam.
    Jestem przed wymianą oleju i ostatnio zaczęła mi zaświecać się kontrolka ciśnienia oleju, ale tylko wtedy kiedy auto chodzi na wolnych obrotach, silnik jest rozgrzany i włączę dmuchawę i podgrzewanie tylnej szyby, gdy silnik jest zimny jest wszytko ok.
    Pod korkiem wlewu na razie nie zaobserwowałem żadnej piany, gdy wyjmę bagnet olej jest ciemny i czasem dolewam 100 ml na 1000 km oleju LOTOS GAZ 15W40. Silnik pracuje cicho i równo. Czy to może być wina spalonego oleju?
    Dziękuję za wskazówki. :)

    1 8
  • #2 07 Lis 2011 21:59
    rafaxdenver
    Poziom 10  

    Migająca kontrolka to objaw niskiego ciśnienia oleju. Przyczyny przytarta pompa oleju, zuzyte panewki na wale korbowym, lub nieszczelna chydraulika zaworowa.

    -1
  • #3 07 Lis 2011 22:05
    ociz
    Moderator Samochody

    Oby nikt nie musiał zaglądać do wnętrza silnika po tym syfiastym oleju...

    0
  • #4 09 Sty 2012 12:29
    maciej.m
    Poziom 8  

    grze21 pisze ze silnik silnik pracuje cicho i równo, wiec nie strasz go ze to wina panewek czy zaworów. mialem identyczny problem, w ktorym sie okazalo ze byl zatarty zawór nadciśnieniowy w pompie oleju, zatkal sie i trzeba bylo go tylko wyczyscic. kontrolka migala tylko na obrotach biegu jalowego przy rozgrzanym juz oleju. czasem pomaga wymiana filtra oleju.
    pozdrawiam

    2
  • #5 09 Sty 2012 12:33
    ociz
    Moderator Samochody

    Pewnie że cicho, bo lotos jak wszystko oblepi grubą warstwą smoły to dobrze wygłusza.

    0
  • #7 09 Sty 2012 20:46
    kmitki
    Poziom 22  

    Miałem kiedyś taki sam przypadek w kadecie 1.6, po wymianie panewek na wale problem zniknoł.

    0
  • #8 09 Sty 2012 21:15
    ravelation
    Poziom 21  

    Normalnie ręce opadają na takie porady.
    A może po prostu obroty spadają jak nawłącza prądożernych odbiorników i wcale nie trzeba robić remontu silnika?

    1
  • #9 05 Lut 2012 17:10
    seba_nowik
    Poziom 9  

    słuchaj ja mam astrę f 1.4 8v 96r mam taki sam problem i podejrzewam zawór ciśnienia przy pompie, lub w misce jest smok (rurka która jest zanurzona w misce olejowej ) i na końcu który jest w oleju jest siateczka i na niej mogły się zebrać jakieś paprochy i za słabo ciągnie na wolnych obrotach, ale najpierw sprawdź sobie zawór ciśnienia masz go na samym dole od strony rozrządu, pozdro

    2