Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Astra f 1.6i 92 rok migająca kontrolka ciśnienia oleju w silniku

16 Maj 2011 20:32 8834 8
  • Poziom 13  
    Witam.
    Jestem przed wymianą oleju i ostatnio zaczęła mi zaświecać się kontrolka ciśnienia oleju, ale tylko wtedy kiedy auto chodzi na wolnych obrotach, silnik jest rozgrzany i włączę dmuchawę i podgrzewanie tylnej szyby, gdy silnik jest zimny jest wszytko ok.
    Pod korkiem wlewu na razie nie zaobserwowałem żadnej piany, gdy wyjmę bagnet olej jest ciemny i czasem dolewam 100 ml na 1000 km oleju LOTOS GAZ 15W40. Silnik pracuje cicho i równo. Czy to może być wina spalonego oleju?
    Dziękuję za wskazówki. :)
  • Poziom 10  
    Migająca kontrolka to objaw niskiego ciśnienia oleju. Przyczyny przytarta pompa oleju, zuzyte panewki na wale korbowym, lub nieszczelna chydraulika zaworowa.
  • Moderator Samochody
    Oby nikt nie musiał zaglądać do wnętrza silnika po tym syfiastym oleju...
  • Poziom 9  
    grze21 pisze ze silnik silnik pracuje cicho i równo, wiec nie strasz go ze to wina panewek czy zaworów. mialem identyczny problem, w ktorym sie okazalo ze byl zatarty zawór nadciśnieniowy w pompie oleju, zatkal sie i trzeba bylo go tylko wyczyscic. kontrolka migala tylko na obrotach biegu jalowego przy rozgrzanym juz oleju. czasem pomaga wymiana filtra oleju.
    pozdrawiam
  • Moderator Samochody
    Pewnie że cicho, bo lotos jak wszystko oblepi grubą warstwą smoły to dobrze wygłusza.
  • Poziom 27  
    He He. I dla tego FSO zalecało go do Poloneza..... żeby ostatnie roczniki przeszły badania normy EURO2
  • Poziom 22  
    Miałem kiedyś taki sam przypadek w kadecie 1.6, po wymianie panewek na wale problem zniknoł.
  • Poziom 21  
    Normalnie ręce opadają na takie porady.
    A może po prostu obroty spadają jak nawłącza prądożernych odbiorników i wcale nie trzeba robić remontu silnika?
  • Poziom 10  
    słuchaj ja mam astrę f 1.4 8v 96r mam taki sam problem i podejrzewam zawór ciśnienia przy pompie, lub w misce jest smok (rurka która jest zanurzona w misce olejowej ) i na końcu który jest w oleju jest siateczka i na niej mogły się zebrać jakieś paprochy i za słabo ciągnie na wolnych obrotach, ale najpierw sprawdź sobie zawór ciśnienia masz go na samym dole od strony rozrządu, pozdro