Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

SEO Perfect CAN do Audi A4 B6 Avant diesel 2004r?

eljarkos 17 Maj 2011 15:12 8273 25
  • #1 17 Maj 2011 15:12
    eljarkos
    Poziom 21  

    Witam.
    Chcę zakupić w/w alarm i poszukuję schematu montażowego w w/w alarmu. znalazłem poniższy schemat, ale brakuje mi kilku rzeczy.
    1. Na schemacie obok zdjęcia z prawej strony jest opis: "czerwono-czarny wiązka na kolumnie kierownicy (obwód blokady rozrusznika)". Wiązkę można znaleźć, ale gdzie jest wpięcie do alarmu?
    2. Chcę podłączyć CH 2 - czujnik położenia i odholowania i nie wiem gdzie go wpiąć.
    3. W komplecie jaki sprzedaje Conda są czujniki ultradźwiękowe. Na schemacie ich nie ma.
    4. Samochód to wersja Avant więc chciałbym oddzielnie sterować klapą bagażnika tak jak to jest z pilota 3-przyciskowego. Czy w tym alarmie jest to możliwe i jak?
    5. Czy w końcu jest to właściwy/aktualny schemat?
    Wiem, że schemat jest dostarczany przy zakupie, ale lubię wiedzieć co będę robił i zawczasu się przygotować czy też nie być zaskoczony.

    0 25
  • #2 17 Maj 2011 18:52
    Ireneo
    Poziom 40  

    Wyłącz punkty za transfer.Wiązkę znajdujesz i przecinasz podany kabel,nie ma jakieś wtyczki co rozpinasz i wpinasz alarm.Czujniki podłączasz równolegle do wejścia czujnikowego separując diodami.

    0
  • #3 17 Maj 2011 18:58
    eljarkos
    Poziom 21  

    Chodzi o to, że nie narysowane, który przewód z alarmu wpiąć w czerwono-czarny samochodu.

    0
  • #4 17 Maj 2011 19:06
    Ireneo
    Poziom 40  

    W seo jest to pętla z czarnego w miarę grubego przewodu.Jak będziesz miał alarm w ręku to zobaczysz ten kabel.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Czujnik podłączasz do trójżyłowego kabla.Kupując alarm będzie dokładniejszy opis. No i kabel ten oczywiście zobaczysz.

    0
  • #5 18 Maj 2011 10:12
    eljarkos
    Poziom 21  

    Brakuje mi jeszcze wyjaśnienia 4 punktu. Jak to działa i czy wogóle działa.

    0
  • #6 18 Maj 2011 13:20
    carrier
    Specjalista - Alarmy Samochodowe

    będzie rozbrajać bagażnik na czas otwarcia klapy

    0
  • #7 18 Maj 2011 13:37
    eljarkos
    Poziom 21  

    Czyli środkowym przyciskiem otwieram klapę i alarm się odblokowuje? A co z blokowaniem? Klapa zatrzaskuję się i jest zamknięta. A alarm?

    0
  • #8 18 Maj 2011 15:00
    antena
    Poziom 20  

    Na czas otwarcia klapy alarm jest blokowany,po zamknięciu ponownie wchodzi w stan czuwania.

    0
  • #9 18 Maj 2011 15:02
    wwojciula
    Poziom 17  

    Po otwarciu klapy z fabrycznego pilota alarm "zamraża" strefę czujników drzwiowych i dodatkowych, a po 30 sekundach od zaknięcia klapy uzbraja się w pełni.

    0
  • #10 19 Maj 2011 07:51
    eljarkos
    Poziom 21  

    Myślę, że na ten moment moje pytania się wyczerpały. Jak będę montował to może jeszcze coś wyjść to wtedy zapytam. Będę zakładał jeszcze immobiliser i ma on wyjście na syrenę. Początkowo myślałem spiąć wyjścia syren alarmu i immobilisera razem, ale nie wiem czy to dobry pomysł. I ewentualnie czy spina się je razem poprzez diody separujące czy bez.

    A tak z ciekawości. Pojawił się nowy alarm TX 700 CAN - komplet (C+U+B). Ciekawe czy ktoś miał z tym już do czynienia?

    0
  • #11 19 Maj 2011 18:50
    Ireneo
    Poziom 40  

    Syrenę najlepiej spiąć diodami.

    0
  • #12 20 Maj 2011 06:59
    eljarkos
    Poziom 21  

    Dziękuje wszystkim za odpowiedzi. No to roboty.

    0
  • #13 10 Cze 2011 11:51
    eljarkos
    Poziom 21  

    No to zrobiłem. SEO Perfect CAN. Jedno co nie zrobiłem to domykania szyb po załączeniu alarmu. Nie mogłem przepchać zielonego przewodu do lewych drzwi przez harmonię gumową bo pod nią jest złącze i nie wiem jak to obejść. Nie chcę na siłę demolować i chyba tak zostanie.

    0
  • #14 02 Lis 2011 20:50
    przemek4net
    Poziom 9  

    Witam,
    czy istnieje mniej inwazyjne (bez rozbierania drzwi) podłączenie kabla REARMING tego alarmu "do wkładki" (chodzi o domykanie szyb)? Chodzi o A4B7
    EDIT:
    czy domykanie w A4B7 to fcja odpowiednio "ustawionego" (adaptacje) modułu komf.(niezależna sprawa od alarmu) czy odbywa się to jak w starszych vw/audi czyli n sekund masa... (jeżeli to prucie tapicerki w drzwiach by gdzieś pod wkładkę masę podać to zrezygnuję z molestowania instalatora...)
    seo perfect can
    Pozdrawiam,
    Przemek

    0
  • #15 03 Lis 2011 20:21
    carrier
    Specjalista - Alarmy Samochodowe

    niestety w seo musisz puścić kabel do drzwi, np. tytan ds400 realizuje to po can'ie

    0
  • #16 06 Lis 2011 08:52
    przemek4net
    Poziom 9  

    Witam
    dziękuję za odp ale walka trwa...
    Alarm z 2 czujkami został podłączony jak na schemacie w pdfie wyżej (bez rozcinania kabelka pod tajny guziczek), został zaprogramowany 3cyfrowy kod (zakładam, ze poprawny - byłem przy jego wprowadzaniu w „przystawkę CAN” i wyglądało to na świadome działanie instalatora), nie były programowane żadne fcje (instalator-"mechanik ogólny" nie umiał a telefon do jego przyjaciela nie odbierał)
    Kabel zielony podłączony jest do pinu8 w złączce 12pinowej w drzwiach eksperymentalne podpięcie jednak masy na ten pin nie domyka mi okien (hmmmm....)
    Efekt/stan obecny:
    pilot rozbraja i uzbraja alarm ale same okna się nie domykają (przytrzymanie dłużej pilota domyka - adaptacja jest), alarm wyje przy otwarciu zamka mechanicznie ale przy wyjącym alarmie da się zapalić silnik i odjechać (diesel) – fajnie prawda?
    Wg instrukcji powyżej w wątku nie ma żadnych kabli do odcinania czegoś (np. rozrusznika) więc ciężko zarzucić niewłaściwą kabelkologię instalatorowi…
    Chciałem we własnym zakresie wprowadzić kod z instrukcji czyli:
    PROGRAM alarmu 17. (KOD 3368)
    kod 3319-czas sta³y 25s
    =>czy to ma szansę pomóc?????
    Jak to się programuje? (4 cyfrowy kod)? Znalazłem 2 różne instrukcje

    instrukcja 1 – źródła nie pamiętam napisał:

    (na 1wszej stronie schemat ANALOGOWEGO podłączenie/zakładam, że to wersja analogowa ale w podpisie jest
    marka: AUTOALARM SEO model :seo rok 04->)
    FUNKCJE INSTALATORA AUTOALARMU SEO PERFECT (D’2004)
    7-krotne wł./wył. stac. w interwale 5 sek. przy rozbrojonym alarmie spowoduje zaświecenie się diody
    LED na 3 sek. W tym czasie włącz stac., by LED rozpoczęła odliczanie od 1 do 9. Wyłączając stac. po
    odpowiedniej liczbie mignięć (LED musi zgasnąć - inaczej system wyjdzie z procedury) spowodujemy,
    że taka cyfra zostanie zaakceptowana - kolejne włączenie stac. spowoduje odliczanie LED celem
    wprowadzenia następnej cyfry. Należy wprowadzić 4 cyfry kodu instalatora:
    (i tu możliwe 4 cyfrowe kody np 3319 - fcja komfort 25s)

    kombinując tak raz udało mi się zobaczyć migającą diode ale kodu 4 cyfrowego nie udało mi się wprowadzić

    inną instrukcję znalazłem
    http://polishstuff.kilu.de/Instrukcje/Instruk...amowanie%20SEO%20PERFECT%20%27A%27%202001.pdf
    instrukcja 2 napisał:

    PROGRAMOWANIE Z PRZEWODU AWARYJNEGO
    SEO PERFECT ‘A’ 2001
    /DO AUT POSIADAJĄCYCH FABRYCZNY CENTRALNY ZAMEK
    STEROWANY FABRYCZNYM PILOTEM/

    (tutaj całe procedury z przewodem awaryjnym)
    POZIOM 17. FUNKCJA KOMFORT
    Zwierając przy załączonej stacyjce 17-krotnie przewód awaryjny do masy w czasie 12sek.
    wprowadzamy urządzenie w stan programowania dłuższego impulsu na wyjściu rearming; 12sek. od
    momentu rozpoczęcia operacji zapali się dioda LED sygnalizując stan rozpoczęcia odliczania czasu
    programowanego impulsu...centralny zamek zostanie
    zamknięty; nastąpi ryglowanie zamka (jeśli jest w danym aucie) i rozpocznie się domykanie szyb;
    - po domknięciu wszystkich szyb i odczekaniu dodatkowo 5sek. (czas o który może wydłużyć się
    domykanie szyb zimą) zwierając na chwilę przewód awaryjny do masy (na wyjściu rearming
    zniknie masa) spowodujemy, że centralka zapamięta długość impulsu (czas od zapalenia LED do
    zwarcia przewodu awaryjnego do masy) sterującego komfortem (0,25sek. – 64sek.) i system
    wyjdzie z programowania;
    - odczekując ponad 64sek. (nie dotykając przewodu awaryjnego do masy) wyłączymy funkcję
    komfort.
    POZIOM 19. FUNKCJA RYGLOWANIA
    (ustawienie fabryczne – ryglowanie
    wyłączone)
    Funkcja ryglowania umożliwia automatyczne zaryglowanie centralnego zamka podczas załączenia
    alarmu (dotyczy aut wymagających podwójnych impulsów).
    Zwierając przy załączonej stacyjce 19-krotnie przewód awaryjny do masy w czasie 12sek.
    naprzemiennie włączamy (=podwójny impuls na wyjściu rearming) i wyłączamy (=pojedynczy
    impuls na wyjściu rearming) funkcję ryglowania.

    Wł/Wy 3x w przeciągu 7s + włączenie zapłonu niestety żadnego odliczania mi nie włącza

    Pytanie którą procedurą mam się posłużyć (rozciąć kabelek i zwierać/rozwierać czy stacyjką)?
    Co autor rozumiał pisząc n razy wł/wy stacyjkę (przekręcić do zapalenia się kontrolek + cofnąć kluczyk w stacyjce bez jego wyciągania /podświetlenie liczników zostaje u mnie/ to jest "jeden raz")?
    Auto to seat exeo - jest to bliźniak ostatnich wypustów A4B7 (inny jest silnik)
    Pozdrawiam,
    Przemek

    0
  • #17 06 Lis 2011 09:12
    CameR

    Moderator Zabezpieczeń Pojazdów

    przemek4net napisał:
    Pytanie którą procedurą mam się posłużyć

    Instrukcja instalatora była we wspólnym opakowaniu razem z nową centralką.
    Jeżeli jest to nowa centralka, to postępuj zgodnie z "instrukcją 1".

    W zasadzie tym wszystkim powinien się martwić instalator, który montował system w Twoim samochodzie a nie użytkownik.

    0
  • #18 06 Lis 2011 10:32
    przemek4net
    Poziom 9  

    w zasadzie mógłbym spalić warsztat, zlecić zabójstwo, wytoczyć proces... ale w sumie nie rozwiąże to problemu...
    Jeżeli instrukcja montażowa dostarczona z alarmem jest dokładnie tym samym papierem co w tym wątku (a jest?) to wydobycie jej też mało pomoże...
    Czy w ten sposób podłączony alarm "jak w instrukcji z wątku" jest poprawnie podłączony (uwaga: nie ma w nim żadnych kabli "do odcięcia czegoś")
    Czy "odcięcie" w tym hybrydowo-canowym alarmie istnieje i trzeba "kabelki" podłączyć czy to kwestia odcięcia programowego (czyli trzeba wbić jakiś 4cyfrowy kod i alarm "po canie" odetnie auto)

    Nigdy żadnego alarmu nie montowałem i nie miałem zamiaru wchodzić w temat - życie zmusza...
    Pozdrawiam,
    Przemek

    0
  • #19 06 Lis 2011 10:42
    CameR

    Moderator Zabezpieczeń Pojazdów

    Odcięcie w tym alarmie, to dwa czarne kable, które instalator w trakcie montażu musi wpiąć w "odcinany" obwód instalacji samochodu.
    Na schemacie dedykowanym do danego samochodu, te przewody nie są oznaczone, ponieważ każdy instalator posiada odpowiednią wiedzę praktyczną, której używa do podłączenia obwodu blokady odjazdu.

    SEO Perfect CAN do Audi A4 B6 Avant diesel 2004r?

    0
  • #20 06 Lis 2011 17:22
    przemek4net
    Poziom 9  

    dziękuję za pomoc!
    z tego co zrozumiałem to jest to czarna pętelka (czarny kabel), którą należy rozciąć i "wstawić" w rozcięty kabel np do rozrusznika.. zrobię to chyba samemu bo zakamuflowanie tego to chyba najważniejsza operacja...
    Mam pytanie co do programowania, które mi nie wychodzi... czy jest możliwe, że np ze względu na tryb świateł dziennych (mam włączone) albo z jakiegoś innego powodu alarm nie przechodzi w tryb migania/liczenia (przy uzbrajaniu miga dioda szybko, uzbrojony miga co jakiś czas, kierunki migają, syrena wyje - tak na oko działa wszystko co ma poza odcięciem i domykaniem szyb wiec nie wiem gdzie może być problem...)
    Może jest możliwe, że program w przystawce canowej ustawiony na A4B6 nie jest do końca zgodny z exeo???
    Mam syrenę z własnym aku - czy jest to na tak zrobione/pomyślane, że np gdy złodziej wchodzi do auta i alarm wyje to nawet jak fizycznie wyrwie kable od syreny to ta będzie dalej wyć? (pytam bo rozpatruję dorobić metalową zamykaną na kłódkę osłonę syreny alarmu by nie można było zdeaktywować syrenę np zręcznym uderzeniem młotkiem)
    Pozdrawiam,
    Przemek

    0
  • #21 06 Lis 2011 17:55
    eljarkos
    Poziom 21  

    przemek4net napisał:
    dziękuję za pomoc!
    Mam pytanie co do programowania, które mi nie wychodzi... czy jest możliwe, że np ze względu na tryb świateł dziennych (mam włączone) albo z jakiegoś innego powodu alarm nie przechodzi w tryb migania/liczenia (przy uzbrajaniu miga dioda szybko, uzbrojony miga co jakiś czas, kierunki migają, syrena wyje - tak na oko działa wszystko co ma poza odcięciem i domykaniem szyb wiec nie wiem gdzie może być problem...)

    Nie jest możliwe. Próbuj wg instrukcji instalatora. Ma działać.
    Cytat:

    Mam syrenę z własnym aku - czy jest to na tak zrobione/pomyślane, że np gdy złodziej wchodzi do auta i alarm wyje to nawet jak fizycznie wyrwie kable od syreny to ta będzie dalej wyć? (pytam bo rozpatruję dorobić metalową zamykaną na kłódkę osłonę syreny alarmu by nie można było zdeaktywować syrenę np zręcznym uderzeniem młotkiem)

    Wyje również po odcięciu wszystkich przewodów.

    0
  • #22 06 Lis 2011 19:27
    przemek4net
    Poziom 9  

    działa domykanie - ufff (dziękuję ślicznie:) )
    wł/wył robiłem w tempie rewolwerowca (może wcześniej nie miałem wystarczających czasówek...) - wbiłem 3368 i 3319
    Ostatni mam nadzieję problem drobny o wyłączenie migania kierunków przy zamykaniu/wyłączaniu z pilota - niestety migają -)
    Wbijałem 3332 jak i 3331 (myśląc, że może są odwrotnie w instrukcji opisane) i miga - nie jest to miganie samo z siebie z auta bo zamykając kluczykiem nie migają
    Fabrycznego alarmu nie ma (tak wynika z "numeru" modułu komfortu)

    Uwaga dla stojących przed wyborem alarmu: dla posiadaczy a4b6/b7/exeo chcących domykanie szyb - tapicerka drzwi jest na "jednorazowe" klipsy więc decydując się na montaż domykania trzeba sobie klipsy w ASO kupic (3-4 takie dosyś duże pewnie się połamią)... żeby przepchnąć kabelek z kabiny do drzwi trzeba rozłączać taką wtyczkę w słupku... generalnie niewdzięczne i trochę czasochłonne
    Mi było łatwiej bo wykorzystałem oryginalny kabel głośnikowy auta (kiedyś montowałem inne głośniki z własnymi kablami)
    Suma sumaru jezeli jest inny alarm powiedzmy droższy "do stówki" od tego seo co po canie domykanie szyb obsługuje - warto dopłacić i nie siłować się z drzwiami (ja bym dopłacił - mądry po...).
    Pozdrawiam,
    Przemek

    0
  • #23 06 Lis 2011 19:49
    eljarkos
    Poziom 21  

    No to jak działa to fajnie.

    0
  • #24 07 Lis 2011 20:37
    Ireneo
    Poziom 40  

    przemek4net napisał:
    Uwaga dla stojących przed wyborem alarmu: dla posiadaczy a4b6/b7/exeo chcących domykanie szyb - tapicerka drzwi jest na "jednorazowe" klipsy

    Robiłem ze dwa razy i nic nie połamałem.
    przemek4net napisał:
    żeby przepchnąć kabelek z kabiny do drzwi trzeba rozłączać taką wtyczkę w słupku... generalnie niewdzięczne i trochę czasochłonne

    Nie ma takiej tragedii jak jest wprawa,ważne aby kabelek był cienki a rozłączenie wtyczki to przecież nie jest kłopot.
    przemek4net napisał:
    Suma sumaru jezeli jest inny alarm powiedzmy droższy "do stówki" od tego seo co po canie domykanie szyb obsługuje - warto dopłacić

    Też uważam że warto.

    0
  • #25 07 Lis 2011 21:19
    carrier
    Specjalista - Alarmy Samochodowe

    tytan ds400 steruje szybami kierunkami i z.c. po can'ie, no i jest tańszy

    0
  • #26 22 Lis 2011 07:42
    eljarkos
    Poziom 21  

    Temat został rozwiązany więc uważam za zamknięty.

    0