Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Motorola GM 360 - wyłączyła się

ziomal-stm 17 May 2011 19:40 4364 9
  • #1
    ziomal-stm
    Level 10  
    Witam,
    Posiadam Radiotelefon Motorola GM 360. Sprzęt był zamontowany w samochodzie i pewnego dnia zauważyłem, że się wyłączyła. Nie reaguje na nic.

    Po otworzeniu przez elektronika stwierdzono brak usterek sprzętowych.

    Czy jest to możliwe, aby z jakiegoś powodu skasował/zawiesił się soft ?
    Czy opłaca się kupować kabel i próbować wgrać nowy soft?
    Nie mam dokładnej instrukcji tego urządzenia - nie wiem, czy nie jest zablokowana z jakiegoś powodu.

    Dodam, że radio działało na paśmie PSP.
  • #2
    radio-service
    Level 35  
    Radio na serwis , bo najpewniej jest uwalone elektrycznie . Jak radio na nic nie reaguje to zapomnij o możliwości sczytania radia przy użyciu programatora .
  • #3
    lukashb
    Level 39  
    Nic nie piszesz o zasilaniu - rozumiem, że to sprawdziłeś na samym początku i niema problemu z zasilaniem? Bo może spalił się bezpiecznik na skutek zwarcia? Podaj co za auto by wykluczyć problem z zasilaniem, tzn. czy ma 2 akumulatory czy jeden, i jak jest podpięte radio?
    PS> Niema u Was komórki od łączności? z tego co mi wiadomo, to w PSP niema z tym problemów, gorzej jest w OSP. Pozdrawiam
  • #4
    ziomal-stm
    Level 10  
    Radio działało w tym samochodzie długi czas. Po zauważeniu usterki zostało wyjęte i na jego miejsce włożone nowe. Dlatego wykluczam problem samochodu. Tak samo bezpiecznik na kablu (oryginalny 15A - cały), przewody tez są całe

    Quote:
    Niema u Was komórki od łączności?

    Komórka jest - wysyłają do serwisu (albo to serwis przyjeżdża), niestety to kosztuje, dlatego próbowałem dać to elektronikowi, który na radiach się zna i naprawia (nie tylko dla straży). Gość sprawdzał i twierdzi, że sprzętowego problemu nie ma.

    Quote:
    jest uwalone elektrycznie

    Co to znaczy?
  • #5
    radio-service
    Level 35  
    No to jeśli jest zasilanie w samochodzie a radio nie działa , to najpewniej uszkodzone jest radio . Jeśli radio się nie włącza to najpewniej jest uszkodzone elektrycznie . Co jest popsute nie powiem bo nie jestem wróżką . Z reguły w motorolach , oprócz drastycznych przypadków , nie widać uszkodzenia . Czy kolega elektronik chociaż podłączał radio pod zasilacz , czy badał radio metodą "inżyniera namacajewa" ? .
  • #6
    lukashb
    Level 39  
    ziomal-stm wrote:


    Quote:
    Niema u Was komórki od łączności?

    Komórka jest - wysyłają do serwisu (albo to serwis przyjeżdża), niestety to kosztuje, dlatego próbowałem dać to elektronikowi, który na radiach się zna i naprawia (nie tylko dla straży).

    Bardzo mnie dziwi to co piszesz, ale widać mogło się dużo zmienić na przełomie tych kilku lat.
    Quote:

    Gość sprawdzał i twierdzi, że sprzętowego problemu nie ma.

    Napewno jest uszkodzone. Co ma powiedzieć jak pewnie nie miał nawet czym otworzyć tej Motorolki a co dopiero mówić o serwisówce i pomiarach. Sam soft z siebie się nie wysypał. To nie radia typu CP/CM gdzie pada EEPROM od tak i dziś Ci radio działa, jutro włączasz i słyszysz tylko ciągły ton. Te radia są o wiele bardziej wytrzymałe, ale do pewnych granic - i te pewne granice zostały najpewniej przekroczone, mam na myśli regulator ładowania. Podał kilkanaście wolt więcej i radio niestety nie wytrzymało. Sprawdźcie auto w tym kierunku, a radio do serwisu.
    Quote:

    Quote:
    jest uwalone elektrycznie

    Co to znaczy?

    Uszkodzona elektronika, spalony tranzystor itp. Najogólniej mówiąc, nie do naprawy "na kolanie".
    Pozdrawiam
  • #7
    ziomal-stm
    Level 10  
    Nie widziałem tego - jest kierownikiem serwisu elektroniki z wieloletnim doświadczeniem więc zakładam, że zrobił wszystko co mógł.

    Trudno, zacznę szukać nowego radia. Pozdrawiam i dzięki za odpowiedzi

    Dodano:
    Quote:
    Co ma powiedzieć jak pewnie nie miał nawet czym otworzyć tej Motorolki a co dopiero mówić o serwisówce i pomiarach.

    No tu muszę się stanowczo nie zgodzić. 6 Torx'ów to nie był problem.
  • #8
    radio-service
    Level 35  
    ziomal-stm wrote:
    Nie widziałem tego - jest kierownikiem serwisu elektroniki z wieloletnim doświadczeniem więc zakładam, że zrobił wszystko co mógł.

    Trudno, zacznę szukać nowego radia. Pozdrawiam i dzięki za odpowiedzi


    Z całym szacunkiem ale chciałbym się dowiedzieć jaki sprzęt serwisuje kolega który jest kierownikiem ?

    lukashb wrote:
    To nie radia typu CP/CM gdzie pada EEPROM od tak i dziś Ci radio działa, jutro włączasz i słyszysz tylko ciągły ton.


    Miałem kiedyś dwie z uwaloną zawartością . W takich przypadkach wylutowuje się pamięć i programuje na zewnątrz :) .
  • #9
    lukashb
    Level 39  
    ziomal-stm wrote:

    Quote:
    Co ma powiedzieć jak pewnie nie miał nawet czym otworzyć tej Motorolki a co dopiero mówić o serwisówce i pomiarach.

    No tu muszę się stanowczo nie zgodzić. 6 Torx'ów to nie był problem.

    Zapewne nie wiesz, że do otwierania obudów w tego typu sprzętach producent zrobił do tego specjalny kluczyk - otwieracz. Kolega Radio-service dokładnie wyjaśnił zasadę działania i wygląd takiego sprzętu w tym poście, co prawda przykład dla innej serii radiotelefonów, ale montaż obudowy podobny.
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1536335.html
    EOT. Pozdrawiam
  • #10
    TOMEO
    Level 12  
    Jeśli poszło za duże napięcie mogła paść dioda
    MR2835S Overvoltage Transient Suppressor
    Tu znajdziesz kompletną serwisówkę tego badziewia (made in Malysia).
    http://9z4fz.community.officelive.com/MotorolaManuals.aspx
    to jest podzielone na rozdziały, ale ogólnie sympatyczna lektura w pdf.
    zaczyna sie od:
    Sect1_Serv20Maint_A4.pdf