Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Netia niby do 20 mb/s a mam lipę

Damian19860420 17 Maj 2011 20:29 3597 26
  • #1 17 Maj 2011 20:29
    Damian19860420
    Poziom 2  

    Na początek powiem, że jedyny plus mojego problemu to trafienie na to forum- naprawdę kawał dobrej roboty chłopaki (a może i dziewczyny)... Dziaj podłączyłe modem netii (asmax ar 901) w tej promocji jaki kabel taki limit. Niestety na razie mój "limit" to 0,5 mb/s :-/ nie wiem z czego to może wynikać, mam nadzieje ze macie jakieś rady, bo ja jestem zielony i w ogóle nie znam się na szumach, synchronizacjach i wszystkich tych cudach o których tu czytałem;-) Wklejam screena z DSL

    Netia niby do 20 mb/s a mam lipę

    0 26
  • #2 17 Maj 2011 23:20
    bmserwis
    Poziom 36  

    Tragiczne parametry łącza, zwłaszcza SNR dodatkowo ponad 1300 metrów do centrali.

    0
  • #3 18 Maj 2011 13:10
    Damian19860420
    Poziom 2  

    To nic dobrego z tego internetu nie będzie, tak? Głównie ze względu na tą odległość, jak rozumiem.

    0
  • Pomocny post
    #4 18 Maj 2011 13:24
    bmserwis
    Poziom 36  

    Odległość na 20Mbps może być przeszkodą, jednakże prędkość i tak jest stanowczo za niska, radzę zadzwonić do nich z reklamacją powołując się przede wszystkim na tragicznie niski margines SNR.

    0
  • #5 18 Maj 2011 14:22
    Damian19860420
    Poziom 2  

    i o taką odpowiedź mi chodziło;-) szczerze mówiąc to nawet nie liczyłem na 20mb/s ale chociaż te 6-10 chciałbym mieć, jak na moje potrzeby byłaby to wystarczająca prędkość. Dzięki za radę, dzisiaj dzwonię i zobaczymy co i jak z tym będzie.

    ps. a nie orientujecie się może, bo w tej umowie jest napisane że maksymalna prędkość łącza dla technologii BSA (cokolwiek oznacza ten skrót) zostanie osiągnięta do 30 dni od aktywacji (ja aktywowałem wczoraj). Czy ten niski parametr o którym pisałeś może być spowodowany tym zapisem regulaminu?

    0
  • #6 18 Maj 2011 14:29
    bmserwis
    Poziom 36  

    Ciężko jest szacować w tym wypadku problem jest tego typu, że Netia korzysta z łączy TP S.A. przez co wszystkie reklamacje rozpatrywane są dłużej. Tak niski margines wskazywałby raczej, albo na przestarzałą, albo na przeciążoną linię. Jeśli przeciążenie następuje powyżej DSLAM w górę łączy TP S.A. to może to potrwać.
    Ogólnie linie LLU są lepszej jakości (w lepszym stanie) i oferują w większości przypadków lepsze wyniki niż linie BSA.

    0
  • #7 18 Maj 2011 15:09
    terrade
    Poziom 36  

    Damian19860420 napisał:
    Czy ten niski parametr o którym pisałeś może być spowodowany tym zapisem regulaminu?
    Nie i módl się, żeby się nie trzymali regulaminu.

    Bardzo ciekawy temat, czekam jak się zakończy, bo nie masz żadnych podstaw do reklamacji, brałeś "no limits" a nie "do 20 Mb/s". No i twój kabel pozwala na 512 kbps, a Margin masz graniczny, więc zgodnie z regulaminem mogą uznać to za max dla łącza. Przy tym tłumieniu powinieneś mieć 14-19 Mb/s, no ale SNR jest tak tragiczny, że ledwo daje radę 512 kbps.

    Mimo tego próbuj reklamować tego "kota w worku", linię masz ewidentnie uszkodzoną (rzadko może to być też wina portu na centrali lub routera). Oba Marginy powinny być po 31 dB lub więcej, tłumienie na upstream powinno być znacznie niższe niż na downstream, ponadto moc - realnie nie wiadomo jaka, ale zapewne bardzo niska.

    0
  • #8 18 Maj 2011 18:36
    Damian19860420
    Poziom 2  

    no to ja bym powiedział że to raczej nie-ciekawy temat (jak dla mnie :-P )...A może być to spowodowane starymi kablami w samym mieszkaniu, wyglądają na bardzo przedpotopowe, są bardzo cienkie i aż żółte ze starości. Przede mnę mieszkał tu taki dziadek, także trudno nawet powiedzieć kiedy tutaj te kable były kładzione. I jeszcze mi sie przypomniało że na tej linni jest też podobno sygnał telefoniczny, bo jak przyjechał monter z Netii zakładać mi gniazdo do tego badziewia, to podobno sprawdzał (nie bylo mnie przy tym) jakimś sprzętem jedno z gniazd i mówił że jest tam normalny sygnał ja do aktywnego telefonu (chociaż telefonu tu nie ma jako takiego). Już się chwytam wszystkiego bo nie chce mi się z nimi wojować, choć i tak pewnie czeka mnie długa rozmowa telefoniczna z infolinią Netii;-)

    Dodano po 2 [godziny] 51 [minuty]:

    oki, to piszę sprawozdanie, bo dzwoniłem do netti;-) Horroru nie było, Thrillera też nie, raczej komedia z dobrym zakończeniem (chyba dobrym). Dodzwoniłem się , mówię, że mam 512kb/s, a facet do mnie "o Boże!..." hehehe i mówi, dobra podkręcamy na centrali. Oczywiście pochwaliłem się że mi pomagaliście, poweidział że was zna (nie wiem o co kaman, ale od razu zmienił ton głosu i milej się rozmawiało ;-) ). Powiedziałem że wskazywaliście na niski SNR i oczywiście potwierdził. Powiedział że optymalna wartość dla tego łącza to ok 10-12 (nie wiem mało to czy dużo), ale udało mu się z tego łącza wyciągnąć 16 mb więc jak dla mnie kozak ;-)

    Raz jeszcze dzięki za pomoc chłopaki i na pewno nie raz mnie jeszcze poczytacie, bo ja na komputerach to się znam jak świnia na gwiazdach;-)

    mam nadzieję że mój temat pomoże osobom w podobnej sytuacji, także jak ktoś ma problem z nettią z usługą jaki drut taki internet, to dzwońcie do nich i mówcie żeby podkecali na centrali ;-)

    raz jeszcze dzięki i do napisania:-)

    0
  • #9 18 Maj 2011 20:19
    Lawaa
    Poziom 9  

    Moim zdaniem była to wina mocy "output power" router pokazywał -25 dbm w sumie nie wiem czy jest to prawdą ale "normalna" oscyluje w granicach 19 dbm. Pozdro :)

    0
  • #10 01 Cze 2011 11:41
    Mexit
    Poziom 25  

    @Damian19860420
    Nie jest możliwe, że tłumienie na upstream jest większe niż na downstream - najwyraźniej jest uszkodzona linia.

    Jak wygląda obecnie twoje łącze? Zmieniło się coś?

    0
  • #11 02 Cze 2011 21:13
    maciek4464
    Poziom 10  

    Korzystając z tematu mam podobny problem.

    Moje boje z firmą NETIA.
    1. Zaczarowany promocją "No Limits" po obietnicach konsultanta że będzie 17-20 mb/s na łączu podpisuję umowę - usługa na kablach TP.
    2. Po aktywacji usługi zdziwko! wynik = 1mb/s, interwencja u konsultanta, kobieta odpowiada, że łącze musi się dostroić do obiecanej prędkości (BSA) czekać tydzień, będzie dobrze.
    3. Po tygodniu nadal prędkość 1 mb/s zero ruchu na łączu, kolejna interwencja, tym razem przyjęcie zgłoszenia awarii - po trzech godzinach sms o mniej więcej takiej treści: zlecenie zamknięte, przeciążona centrala TP, rozbudowa centrali w trakcie ustalania - jeszcze większe zdziwko! Pogratulować.
    4. Dzisiaj pozwoliłem sobie zbadać sprawę u techników TP i o dziwo łącze gotowe i możliwości na 20 i więcej mb/s. - kto kogo robi w b...ca?
    5. Ponowne zgłoszenie do netii i czekam na kolejną reakcję.

    Czytając posty na tym forum i opinie osób będących w temacie proszę o opinię co do możliwości mojego łącza na podstawie załączonych danych oraz ewentualną podpowiedź co dalej z tym fantem. Zastanawiam się nawet nad napisaniem pisma do TP o potwierdzenie czy rzeczywiście centrala jest przeciążona i tylko tyle można na dzień dzisiejszy można wycisnąć.
    Jestem tak zdeterminowany i zniesmaczony, że dałbym im te 300 złotych i niech spieprzają.
    Będę wdzięczny za wszelką pomoc.

    Netia niby do 20 mb/s a mam lipę

    0
  • #12 02 Cze 2011 23:58
    Mexit
    Poziom 25  

    @maciek4464
    Masz parametry typowe dla 1 mb/s.
    Możliwości masz na przynajmniej 16 mb/s - na podstawie tych parametrów

    Najgorsze jest to że teraz mogą Ci wmówić, że ten limit to max 1 mb/s - reklamacje pisemne tylko i wyłącznie, ale radził bym Ci jeszcze trochę poczekać (z tego co mi wiadomo to pełna prędkość jest osiągana w ciągu miesiąca).

    0
  • #13 03 Cze 2011 07:59
    maciek4464
    Poziom 10  

    Na razie dziękuje za informacje, poczekam te 30 dni a od czasu do czasu przypomnę się im jeśli nie będzie się nic działo na łączu. Jeśli po tym okresie nic się nie zmieni podejmę próbę rozwiązania umowy z ich winy.
    Pozdrawiam i jeszcze raz dziękuję.

    0
  • #14 10 Cze 2011 01:05
    Sonek123
    Poziom 2  

    Witam! :)

    Pozwolę sobie podbić temat bo mam podobną sytuację. Dzisiaj została mi uaktywniona usługa szybkiego internetu. Z wcześniejszego 1 mb/s na "minimum 10, max do 20 mb/s" Internet przyspieszył od godziny 00:00 ale o marne kilkadziesiąt kilobajtów/s przy ściąganiu ;( Nie wiem czy mam zaczekać i przyspieszy? A może powodem jest kabel? podpiąłem pod nowy modem kabel od starego, który chyba nie za bardzo pasuje do nowego bo nie chce się "zaczepić" i łatwo wypada. Ponadto ma w środku 4 druciki podczas gdy nowy ma 2...nie mogę podpiąć nowego kabla bo jest zbyt krótki, a internet działa więc nie wiem czy to moze być przyczyną...

    Poniżej wklejam screena ze statystykami. Z tego co widzę SNR mam jeszcze niższe niż kolega na początku a mówiliście że jego jest tragiczne ;)


    Netia niby do 20 mb/s a mam lipę

    Z góry dzięki i pozdrawiam

    0
  • #15 10 Cze 2011 09:46
    bmserwis
    Poziom 36  

    Wszystko było już omawiane, nie będę kolejny raz odpowiadał ile czasu ma operator na zmianę prędkości oraz jakie są wartości graniczne parametrów.

    0
  • #16 10 Cze 2011 12:07
    RedForce
    Poziom 23  

    @Sonek123 - zwiększyłeś prędkość zostając przy dotychczasowej taryfie czy przeszedłeś na No Limits? Jeśli NL, to mają 30 dni na przyspieszenie do pełnej prędkości.
    SNR masz na granicy, ale Twoja prędkość synchronizacji jest znacznie większa, więc źle nie jest - wygląda mi to raczej na prędkość przyciętą na loginie. Zadzwoń na infolinię, poinformuj że masz synchronizację na prawie 22 Mb a prędkość bardzo niską

    0
  • #17 10 Cze 2011 19:43
    puszak
    Poziom 28  

    Prędkość przycięta na loginie! Synchronizację masz prawie na 20Kbps, pomiary w porządku.(na dslamie s/n byłby podobny). W kablu potrzebne są tylko 2 żyły.

    0
  • #18 06 Lip 2011 23:47
    Maldo
    Poziom 8  

    Witam mam podobna sprawe aczkolwiek nie taka sama :P
    Może napisze jak było od poczatku.
    5 lat zamowilem pierwszy DSL 51KB/s od tepsy i byla taka smieszna sprawa ze przez rok mialem internet a nic nie placilem bo mieli taki bajzel ze mi faktur nie wysyali ;]
    (nawiasem mowiac wszyscy narzekaja na tp a ja przez 3 lata 0 problemu)
    2 lata temu wziąłem od neti na linii tp 2mb. Kolejny problem bo te barany z netii wypowiedzialy mi umowe o miesiac za wczesnie i mialem placic kare w wysokosci 2-3k zl. Jakos sie z tego wybronilem bo dla zabezpieczenia sam takze do tepsy napisalem pismo z wypowiedzeniem z odpowiednia data.
    Z kolei rok temu (tu zaczyna sie sprawa wlasciwa) skorzystalem z prawa do zmiany predkosci ktora mi przysługuje bodajże 3 razy w ciągu trwania umowy.
    Zadzwonilem do nich i ze 3 razy sprawdzali i zapewniali mnie ze bedzie 20mb to wziąłem 20mb. Czekałem czekałem i dupa jak było 2mb tak jest. Dzwoniłem do nich i już po podpisaniu aneksu stwierdzili że nie mogą mi więcej dostarczyć bo cośtam z centralka jest nie tak... Dodam że mieszkam w Łodzi a do centralki mam z 40m w lini prostej. Na dodatek wyglada to tak jakby oni wogole mi tego 20mb nie udostepnili bo predkosc ani troche z tych 2mb nie drgnela, a od roku mam na fakturze rachunek za 20mb. No ale stwierdzilem ze sie z nimi nie bede meczyc i ten rok sie przemecze. Teraz do nich dzwonie a tu ZONK, mowia ze mam jeszcze rok umowy bo niby telefonicznie ją przedłużyłem ?!. I teraz pytanie co moge z tym zrobić ? Dodam że nie jestem zbytnio z tej netii zadowolony bo już pare razy miałem przerwy w działaniu nawet po tydzień czy dwa...
    I teraz jeszcze sprawa co można na takiej linii uciagnac ? Router USR 9108
    Netia niby do 20 mb/s a mam lipę

    Uploaded with ImageShack.us

    0
  • #19 07 Lip 2011 10:05
    andk1eltd
    Poziom 35  

    Linia da radę.
    Sprzedali ci 20-stkę nie wiedząc, że nie mają wolnych portów ADSL2+. Ot, taki nowoczesny marketing:D. Zareklamuj, kiedyś zwrócą ci różnicę w opłatach dla tych prędkości.

    0
  • #20 07 Lip 2011 10:50
    piochuxl
    Poziom 20  

    Podsumujmy:
    internet na obcej lini to kłopoty. chcesz mieć w netii zainstaluj netiowy telefon.!!

    0
  • #21 07 Lip 2011 13:14
    Maldo
    Poziom 8  

    Mam i neta i telefon z netii.
    Nie chodzi mi tutaj o tą różnice w cenie która wyniesie z 5-10zł, bo znalazłem w umowie podpunkt że jeżeli promocyjna uwowa jest zawarta na jakas tam predkosc a nie ma technicznych mozliwosci dostarczenie mniej wiecej tej predkosci to promocyjna umowa ulega automatycznemu wygasnieciu. Wiec tak jakby netia przez rok pobierala oplate nielegalnie :P. Mniejsza z tym bo mnie chodzi o to czy dałoby rade coś zrobić z tą siecią ? Szlag mnie bierze jak moge miec 20mb-40mb w tej samej cenie :cry:

    0
  • #22 07 Lip 2011 16:50
    krzych66
    Poziom 27  

    Kolego masz na porcie ustawione 2Mb (synchronizacja 2496kbps) Netia robi cie w banbuko,przy tej modulacji GDMT spokojnie poleci 6 Mb a gdyby cię przęłączyli na adsl2+ wyciągniesz synchronizacje na poziomie 16-18Mb.Problem jest w konfiguracji portu, dzwoń i zgłaszaj problem do skutku.

    0
  • #23 07 Lip 2011 19:33
    RedForce
    Poziom 23  

    Albo Netia albo TP - jest przeplot więc to na BSA robione, ustawienia na DSLAM-ie robią technicy z TP (a z doświadczenia wiem, że potrafią uprzykrzać życie ludziom na BSA - samemu miałem np. tryb fast, potem ze 3 miesiące po przejściu na Netię BSA przełączyli na interleaved... jak wróciłem do Neo to znów ustawili fast.
    Nie wiem czy Ci rozwiążą umowę, bo podpisywałeś aneks o zmianie prędkości a nie całą umowę od początku - spróbować można, ale polecałbym konsultację z prawnikiem, bo jeśli nie będziesz miał solidnej podstawy to odmówią na pewno.
    Na ADSL2 będziesz miał może 13-14Mb (czyli opcja "do 20"...). Pod warunkiem że TP przełączy Cię łaskawie na ADSL2. Jeżeli w Twojej centrali jest LLU, to możesz próbować wydzwonić przełączenia na LLU.

    0
  • #24 07 Lip 2011 20:26
    adderek
    Poziom 12  

    Po moich ostatnich (pozytywnych) doświadczeniach z działem pomocy Netii mogę napisać co następuje:
    Standardowy limit na transfer to pół megabita (czyli te 637 kbps).
    Jesteś daleko od centrali ponieważ w polu Attenuation masz 19.5 dB dla ściągania. Na podstawie tegoż parametru router sam wylicza maksymalną prędkość: 3196kbps (czyli prawie 3Mbps).
    Zadzwoń do infolinii Netii i zgłoś problem, że router łączy się po prędkości pół megabita. Możesz wspomnieć, że wykupiłeś opcję "ile łącze da".
    Zakłądając, że trafisz na kogoś kumatego przekierują Cię do drugiej linii obsługi. A dalej powinni sprawdzić i... najprawdopodobniej zdejmą limit łącza. Internet powinien uciągnąć te 3Mbps.
    Powodzenia - daj znać czy się udało

    P.S.
    Jak na razie na 4 zgłoszenia "usterek" do Netii jestem zadowolony - 3-ch konsultantów było na poziomie.

    0
  • #25 21 Wrz 2011 21:56
    dzadzar
    Poziom 9  

    Witam, jak i koledzy wyżej, też skusiłem się na nową ofertę Netii i postanowiłem się przesiąść z 8Mb na coś wyżej. Ale tego wyżej to za bardzo nie ma, tylko stare poczciwe 8Mb. Dzwoniłem do Netii i pan z działu technicznego stwierdził iż mogę mieć max 12Mb i próbował mnie jakoś przełączać itp. ale jak było tak jest. Dlatego chciałem się was zapytać ile może moje łącze (po liniach TP) uciągnąć.

    poprawiony obrazek:
    Netia niby do 20 mb/s a mam lipę

    0
  • #26 21 Wrz 2011 22:42
    RedForce
    Poziom 23  

    Obecnie powinieneś mieć nieco ponad 9 Mb.

    Sprawdź instalację telefoniczną w domu, czy kable nie uszkodzone. Podłącz modem do pierwszego gniazdka telefonicznego, odłącz wszystkie telefony i zobacz czy nie będzie ciut lepiej - jeśli nie, to albo linia dalej (między centralą a Twoim domem) jest uszkodzona albo też po prostu więcej nie uciągnie.
    Niech sprawdzą - jeśli płacisz teraz więcej to powinieneś mieć możliwość migracji wstecznej do poprzedniej prędkości.

    Czy połączenie jest stabilne? Nie pojawiają się błędy CRC/FEC?

    0
  • #27 21 Wrz 2011 22:50
    dzadzar
    Poziom 9  

    Błędów żadnych nigdy nie było. Linia w domu powinna być dobra bo ma dopiero 3 lata, a jeżeli to linia między centralą a domem to mogą to jakoś naprawić? Do centralki mam ok 1km i babka z Netii powiedziała, że mogę mieć prędkość w granicach 18Mb.

    0