Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

volvo s60 - turbina po regeneracji padła

17 Maj 2011 23:50 4511 4
  • Poziom 8  
    Witam!

    Jak w temacie - turbina po regeneracji padła po raz drugi.

    Samochód volvo s60 d5, przebieg 265 tyś km.

    Turbina po włożeniu działała przez moment prawidłowo, po chwili zaczęła wydawać dziwne dźwięki (jakby gwizdało, później coraz dziwniejsze świsty), także szybko wróciłem do zakładu.. mechanicy zdjęli wąż gumowy bezpośrednio z nią połączony i łopatki się ruszały, czyli jakby się przeładowała. Jutro będzie wiadomo co dokładnie się stało, mają ją wymontować i rozebrać, żeby poznać powód uszkodzenia.

    Układ jest szczelny, jakiś miesiąc temu w samochodzie wymieniałem intercooler, także wina nie leży po jego stronie, przewód intercoolera bezpośrednio połączony z turbiną też dziś wymienili, bo był pęknięty. W momencie, gdy turbina "ciągnie" wąż przy intercoolerze jest twardy, a po chwili mięknie.

    Wcześniej nie było dużych problemów ze sprężarką. Jak na przebieg samochodu działała on w mirę .. nie miała może 100% mocy, ale pracowała cicho, samochód nie kopcił, spalanie też nie podskoczyło. Jedynym powodem, dla którego w zasadzie oddałem ją do serwisu był fakt, że przy turbinie wyciekał olej, a dużo jeżdżę, także stwierdziłem, że przyszedł czas, żeby coś z tym zrobić.

    Jeżeli ktoś ma jakiś pomysł, proszę o podpowiedź!
    Pzdr
  • Pomocny post
    Poziom 11  
    Czesto olej wycieka przez przewod doprowadzajacy olej wystarczy wymienic miedziane podkladki.
    A co do padniecia nowej turbinki to cos mi sie wydaje ze byla zamontowana "na sucho" tzn. przed zalozeniem turbiny nalezy zalac olej w kanal doprowadzajacy olej i w przewod ktory doprowadza olej do turbiny.
    Raczej watpie zeby byla zle zregenerowana.
  • Poziom 11  
    Witam. Kolega zatarł równiesz 2 turbiny wina leżała w zatkanym przewodzie olejowym ciśnieniowym pozdrawiam.
  • Poziom 8  
    Witam!

    Dziś dowiedziałem się, że turbina się zatarła. Nie miała smarowania. Pytałem o to, co zaborekp radziłeś - o to czy była zalana olejem przed włożeniem, ale nie otrzymałem odpowiedzi .. tak to jest, jak się rozmawia z kimś prze telefon. Jutro koło 14 będę wiedział coś więcej.

    Mają założyć jutro drugą turbinę i posprawdzać ciśnienie. Jednak wydaje mi się, że właśnie założenie jej "na sucho" było przyczyną. Poprzednia turbina pracowała i nie zatarła się, z ciśnieniem oleju, też nie powinno być problemu, bo świeciłaby się kontrolka na desce rozdzielczej, a nie świeci się.

    Z góry dziękuję za wszystkie podpowiedzi!
    Pzdr
  • Poziom 8  
    Chciałem zamknąć temat. Turbina zatarta nie dała się zregenerować .. wg firmy, która regenerowała ją pierwszy raz. Kupiłem drugą, zamontowana została tak, jak nakazywała instrukcja instalacji i karta gwarancyjna. Przejechałem przez weekend około 500km i jest elegancko :)

    Zarówno wg mechanika, serwisu Volvo i rzeczoznawcy została zamontowana na sucho, bez zalania jej olejem. Trzeba teraz jakoś odzyskać pieniążki od firmy, która nie wykonała dokładnie swojej pracy, za którą trochę sobie policzyła.

    Pzdr