Witam. Jak poprawnie ustawić zapłon w takim silniku (prawdopodobnie Tecumseh mv100 - dwusuwowy) (taki sam jak w kosiarkach, a ten mój jest zamontowany w małym silniku do łódki - zaburtowym).
Zapłon jest na przerywaczu, umieszczony razem z cewka pod kołem magnesowym.
Dźwignia obrotów, suwakowa. Połączona tak ze przy dodawaniu gazu obraca podstawkę z przerywaczem i cewką przyśpieszając zapłon, jednocześnie też, w pewnym momencie zaczyna otwierać przepustnicę gaźnika.
Po zdjęciu kola magnesowego, można dodatkowo wyregulować (oprócz przerwy na przerywaczu, która chyba powinna wynosić ponad 0.4 mm?) położenie przerywacza i cewki względem podstawki połączonej z dźwignią obrotów, dodatkowo można wyregulować moment otwierania przepustnicy gaźnika:) Trochę za dużo tych regulacji:)
Ma ktoś z Was, może jakąś dokumentacje tego silnika? Albo wiedzę jak to zrobić? W ogóle dziwne jest to ze nigdzie nie widzę możliwości gaszenia tego silnika, jedyna możliwość to taka ze po skręceniu suwaka obrotów na 0 zapłon zostaje tak opóźniony, że silnik gaśnie.
Zapłon jest na przerywaczu, umieszczony razem z cewka pod kołem magnesowym.
Dźwignia obrotów, suwakowa. Połączona tak ze przy dodawaniu gazu obraca podstawkę z przerywaczem i cewką przyśpieszając zapłon, jednocześnie też, w pewnym momencie zaczyna otwierać przepustnicę gaźnika.
Po zdjęciu kola magnesowego, można dodatkowo wyregulować (oprócz przerwy na przerywaczu, która chyba powinna wynosić ponad 0.4 mm?) położenie przerywacza i cewki względem podstawki połączonej z dźwignią obrotów, dodatkowo można wyregulować moment otwierania przepustnicy gaźnika:) Trochę za dużo tych regulacji:)
Ma ktoś z Was, może jakąś dokumentacje tego silnika? Albo wiedzę jak to zrobić? W ogóle dziwne jest to ze nigdzie nie widzę możliwości gaszenia tego silnika, jedyna możliwość to taka ze po skręceniu suwaka obrotów na 0 zapłon zostaje tak opóźniony, że silnik gaśnie.