Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Tecumseh MV100 dwusuwowy - ustawienie zapłonu

sebek1111 18 Maj 2011 19:19 7026 9
  • #1 18 Maj 2011 19:19
    sebek1111
    Poziom 15  

    Witam. Jak poprawnie ustawić zapłon w takim silniku (prawdopodobnie Tecumseh mv100 - dwusuwowy) (taki sam jak w kosiarkach, a ten mój jest zamontowany w małym silniku do łódki - zaburtowym).

    Zapłon jest na przerywaczu, umieszczony razem z cewka pod kołem magnesowym.

    Dźwignia obrotów, suwakowa. Połączona tak ze przy dodawaniu gazu obraca podstawkę z przerywaczem i cewką przyśpieszając zapłon, jednocześnie też, w pewnym momencie zaczyna otwierać przepustnicę gaźnika.

    Po zdjęciu kola magnesowego, można dodatkowo wyregulować (oprócz przerwy na przerywaczu, która chyba powinna wynosić ponad 0.4 mm?) położenie przerywacza i cewki względem podstawki połączonej z dźwignią obrotów, dodatkowo można wyregulować moment otwierania przepustnicy gaźnika:) Trochę za dużo tych regulacji:)
    Ma ktoś z Was, może jakąś dokumentacje tego silnika? Albo wiedzę jak to zrobić? W ogóle dziwne jest to ze nigdzie nie widzę możliwości gaszenia tego silnika, jedyna możliwość to taka ze po skręceniu suwaka obrotów na 0 zapłon zostaje tak opóźniony, że silnik gaśnie.

    0 9
  • #2 18 Maj 2011 21:25
    39006
    Użytkownik usunął konto  
  • #3 18 Maj 2011 22:49
    sebek1111
    Poziom 15  

    Niestety nie jestem pewien co do modelu silnika. Nie ma juz na nim zadnych naklejek wiec nie wiem jak sprawdzic model. Jestem tylko pewny , ze to tecumseh dwusuwowy.

    Jest identyczny jak w tym watku.

    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1601751.html


    Co do ustawienia przerwy to wiadomo, bez problemu. Okolo 3mm przed GMP tez jest oczywiste (bo znalazlem to w jakiejs specyfikacji tecumesha), gdyby nie fakt, ze wajcha od obrotow polaczona jest z calym aparatem zaplonowym i przy kazdym ruchu od 0 w gore nastepuje coraz wieksze przyspieszanie zaplonu, dopiero zas od polowy ruchu suwakiem zaczyna otwierac przepustnice. Czyli wyglada to tak, przesuwam suwak od zera juz przyspiesza sie zaplon (i tak jest do konca ruchu suwakiem, w sumie niby ze wzrostem obrotow rosnie przyspieszenie zaplonu wiec to jeszcze da sie wytlumaczyc) i tak od polowy w gore wajcha reguluje rowniez przepustnice. Tylko po jakiego czorta 1/3 ruchu suwaka od obrotow to tylko przyspieszanie zaplonu, bez otwierania przepustnicy? I wszystko jest oryginal nikt tego nie przerabial.

    I jak tu teraz ustawic 3mm przed GMP? Czy jak suwak w zerze czy w miejscu otwierania przepustnicy, oto jest pytanie? (sprawdze jeszcze bo byc moze w zerowym polozeniu suwaka nie da sie ustawic na 3mm przed GMP, to wtedy mysle ze trzeba by ustawiac w miejscu w ktorym suwak zaczyna otwierac przepustnice)

    Co do gaszenia to nie ma po prostu nie ma zadnego zwarcia do masy, wszystko jest oryginalne nie grzebane przez nikogo, przerywacz i cewka jest firmy Ducati:)


    A czy do tych dwusuwów mozna gdzies dokupic czesci? Bo zaworek płytkowy/membrana (miedzy gaznikiem a skrzynia korbowa, wyglada juz na niezbyt szczelna) ale szukajac w internecie ciężko znalezdz czesci do dwusuwowych silnikow tej firmy.

    0
  • #4 19 Maj 2011 06:08
    39006
    Użytkownik usunął konto  
  • #5 19 Maj 2011 07:05
    kkknc
    Poziom 42  

    Dzięki póżniejszemu nastawieniu zapłonu silnik łatwiej zapala nie mając tendencji do odbijania i zrywania sznurka. Przy dodawaniu gazu najpierw jest nastawiany prawidłowy zapłon aby silnik nie kichał i prychał, rozwijając prawidłowo i płynnie moc.

    1
  • #6 19 Maj 2011 09:12
    sebek1111
    Poziom 15  

    Rycho T napisał:
    Myślę że z częściami będzie duży problem, mam gdzieś instrukcje serwisową do tych silników w języku angielskim.
    Jeżeli jesteś zainteresowany, to poszukam.


    A masz jakis pomysl, ktore miejsce przyjac jako wyjsciowy punkt do ustawienia zaplonu?

    Co do instrukcji to jesli bys mial instrukcje do tych starych tecumeshow to super. Bo ja w sumie mam pdf.a do nowszych dwusowow, ale niestety nie ma tam niczego o tej dzwigni polaczonej z aparatem zaplonowym.

    Dodano po 5 [minuty]:

    kkknc napisał:
    Dzięki póżniejszemu nastawieniu zapłonu silnik łatwiej zapala nie mając tendencji do odbijania i zrywania sznurka. Przy dodawaniu gazu najpierw jest nastawiany prawidłowy zapłon aby silnik nie kichał i prychał, rozwijając prawidłowo i płynnie moc.


    To ze zaplon jest przyspieszany przy wiekszych obrotach silnika to wiadomo, tak ma byc, 126P mial w aparacie odsrodkowy przyspieszacz zaplonu, inne samochody mialy nawet odsrodkowy i podcisnieniowy jednoczesnie (naprzyklad VW).

    Takze wcale mnie nie dziwi obecnosc tego w tym silniku. Tylko, po co na poczatku (wlasciwie w szerokim zakresie coinajmniej 1/3) wajcha przesowa sam zaplon?

    I skoro pod magnetem mozna jeszcze wyregulowac zaplon wzgledem wajchy, to powstaje klopot taki, ze jak ustawic 3mm przed GMP skoro kazdy ruch suwaka gazu zmieni kat wyprzedenia zaplonu. A wiec trzeba wiedziec w jakim polozeniu wajchy zaczac to wogule ustawiac. Zrobie zdjecia tego ustrojstwa, i obejze dokladnie, bo zastanawia mnie jeszcze sprawa gaszenia tego silnika.

    0
  • #7 19 Maj 2011 09:34
    kkknc
    Poziom 42  

    Właśnie dlatego masz ten ruch zapłonem jako pierwszy. Poszukaj czy nie ma tam znaku który należy uznać za punkt regulacji wstępnej.

    0
  • #8 19 Maj 2011 11:36
    jack63
    Poziom 41  

    Przyśpieszacz zapłonu wcale nie jest oczywistością w silnikach 2T. Nawet spore pojemności 1000ccm - Wartburg - go nie miały. Zmienne wyprzedzenie ma sens w wypadku stosowania zaworów obejściowych na wydechu.
    Podejrzewam, że ten przyśpieszacz a w zasadzie opóźniacz służy tylko do rozruchu. Potem zostaje stałe wyprzedzenie, ale większe niż startowe.
    Wniosek. Regulację zapłonu należy przeprowadzać po wcześniejszym dodaniu gazu.

    0
  • #9 19 Maj 2011 12:29
    bartek_j
    Poziom 35  

    W silnikach łodziowych 2T tak waśnie jest, że na małych obrotach obroty reguluje się przestawioaneim zapłonu. Dopiero gdzieś od 1/3 gazu przepustnica zaczyna sie otwierać. To ma na celu zapewnienie stabilnej pracy i oddawanie sensownego momentu przy małych obrotach.

    0
  • #10 19 Maj 2011 12:42
    sebek1111
    Poziom 15  

    bartek_j napisał:
    W silnikach łodziowych 2T tak waśnie jest, że na małych obrotach obroty reguluje się przestawioaneim zapłonu. Dopiero gdzieś od 1/3 gazu przepustnica zaczyna sie otwierać. To ma na celu zapewnienie stabilnej pracy i oddawanie sensownego momentu przy małych obrotach.


    Z cala pewnoscia jest jak piszesz. Tylko jak ustawic aparat.

    Gdy ustawilem na maksymalnie przyspieszony zaplon, sytuacja wyglada tak.

    Suwak na zero zaplon 3 mm po GMP.

    Suwak zaczyna otwierac przepustnice zaplon Dokladnie w GMP.

    Suwak na maxymalne obroty zaplon 3mm przed GMP


    Poeksperymentowalbym z tym ale zeby to przestawic trzeba by za kazdym razem sciagac kolo magnesowe. A gwint na nakretce walu juz podejzanie wyglada wiec wolal bym tego uniknac.

    1