Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Obrotomierz a licznik VW Passat CL 1.8

halinka1125 10 Nov 2004 15:25 4041 10
Altium Designer Computer Controls
  • #1
    halinka1125
    Level 22  
    Posiadam VW Passat CL 1.8 na jednopunktowym wtrysku. Mam pytanie odnosnie tego czy ktos probowal zainstalowac do tego samochodu licznik z obrotomierzem (z jakiejs innej wersji passata) - u mnie nie ma. Oraz czy koszty takiej wymiany sa duze? Co trzeba wymienic? A w ogole czy to da sie zrobic.

    Pozdrawiam halinka1125
  • Altium Designer Computer Controls
  • #2
    carrot
    Moderator of Cars
    Wymieniałem zegar w golfie, w passacie tego nie robiłem, ale konstrukcja jest chyba ta sama. Musiałem podciąnąć tylko kabel od cewki zapłonowej do obrotomierza, a koszt używanego zegara to ok 100-150zł
    Pzd
  • Altium Designer Computer Controls
  • #3
    KAR26
    Level 17  
    Witam -najpierw kolego załatw sobie licznik z obrtomierzem( tylko nie jestem pewien ale w golfie tak jest że kostki od instalacji zależą od rocznika )a samo podłączenie jest banalnie proste.
    Pozdrawiam
  • #4
    halinka1125
    Level 22  
    Licznik moge miec dosyc szybko takze pytalem sie orientacyjnie czy w ogole warto probowac. Dziekuje za odpowiedzi

    Pozdrawiam halinka1125
  • #5
    Anonymous
    Anonymous  
  • #6
    longines
    Level 26  
    halinka1125 wrote:
    Posiadam VW Passat CL 1.8 na jednopunktowym wtrysku. Mam pytanie odnosnie tego czy ktos probowal zainstalowac do tego samochodu licznik z obrotomierzem (z jakiejs innej wersji passata) - u mnie nie ma. Oraz czy koszty takiej wymiany sa duze? Co trzeba wymienic? A w ogole czy to da się zrobic.

    Pozdrawiam halinka1125


    Jak widać na moim obrazku, mam Passata B4. O takim samym silniku jak Twój.
    Otóż w moim passaciku ziutają liczniki od Passata B3. Podłączenie polegało na wyrzuceniu z silnika hallotronu, włozenie w to miejsce tradycyjnej linki i podłaczenie starszych liczników. Gniazda połaczeniowe obydwóch passatów niczym się nie różnia, napiecia są te same, rozstaw połaczeń kablowych też. Słowem działa wszystko.
    Według mnie nie ma kompletnie problemów aby zainstalowac u Ciebie zestaw z obrotomierzem np. z wersji B3. Wszystko i tak obija sie tylko i wyłacznie o hallotron albo o linkę.
  • #7
    Anonymous
    Anonymous  
  • #8
    zodiak318
    Level 34  
    W B3 też były zegary z impulsatoerem (Hall) zamiast linki, te "elektronik" czyli z dwoma wyświetlaczami. :)
  • #9
    longines
    Level 26  
    steczow wrote:
    "longines" a powiedz mi czy wersje B4 maiły linke czy tylko hallotron?? Bo moze bym pokombinował i założył sobie licznik od B4??
    jest ładniejszy!!!


    I droższy (sprowadzenie takiego licznika od producenta to 1300zeta).
    B4 mają tylko hallotron. Osobiście bym odradzał zakładania liczników od B4 :-( Liczniki te w całej serii z silnikami benzynowymi są bardzo czułe na skoki napięcia z alternatora. Mój stary licznik "spalił się', bo otrzymał napięcie sięgające 18V. Koszt naprawy takiego licznika jest niebotyczny :-( Z tego co wiem, do Passata pasują też liczniki od Volksvagena Transportera (roczniki 94-96).
    Same silniczki krokowe i LCD nie odczuwają specjalnie przepięć, ale wbudowany w płytkę drukowaną scalak Motoroli, z mety się przegrzewa i wręcz wtapia się w otoczenie :-(

    Ja zrezygnowałem z estetyki, bo ile czasu można jeżdzić autem, nie wiedząc jaka temperatura panuje w chłodnicy? ;-)

    PS. A co do hallotronu. Gniazdo hallotronu w B4 i linki w B3 jest identyczne. Spokojnie można ze "wsadem" naprzemiennie kombinować.
  • #10
    Anonymous
    Anonymous  
  • #11
    zygar
    Level 1  
    mam passata b3 z obrotomierzem i nie działa czemu:(