Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Subbas 18TLH30

Granat :) 19 Maj 2011 03:33 14733 20
  • Subbas 18TLH30

    Witam,
    Chciałbym przedstawić swój subwoofer z przeznaczeniem do dużych klubów lub na plenery.
    Jest to konstrukcja tubowa z głośnikiem B&C 18PS100. Obejmuje pasmo 30-230 Hz (-10 dB) już przy 2 sztukach. Główną zaletą jest znacznie lepsza odpowiedź impulsowa tej obudowy w porównaniu do tego samego głośnika w BR. Udało się to osiągnąć dzięki dobrej kontroli membrany. Można bez obaw zasilać suby mocą program.
    Zalecane procesorowanie:
    25 Hz HP (BW24) - od dołu;
    120 Hz LP (BW24) lub 140 Hz (LR24) od góry;
    opcjonalnie 31 Hz BP Q2.0 +6...10 dB dla dwóch sztuk.

    Wykonanie:
    obudowa ze sklejki 15 mm, wzmacniana wewnątrz;
    gruby kocyk - moim zdaniem lepiej sprawdza się w tym zastosowaniu od lakieru, nie odpryskuje przy uderzeniu;
    na froncie będzie krata, jednak jeszcze nie założyłem;
    wymiary 80 x 89 x 57 cm;
    waga ≈ 58 kg.

    Subbas 18TLH30
    Wnętrze nie będzie malowane, bo na kratę przyjdzie gąbka dźwięko-przepuszczalna.
    Subbas 18TLH30
    Na czarno symulacja, na zielono pomiar, na szaro faza - przeprowadzono dla dwóch sztuk ustawionych na ziemi bez obróbki procesorem. Jak widać, symulacja prawie całkowicie się zgadza z rzeczywistością. Nie licząc odstępstw poza pasmem użytecznym, które zapewne powstały na zakrętach tuby. Symulacja nie bierze ich pod uwagę :)

    Pozdrawiam.


    Fajne!
  • #2 19 Maj 2011 08:16
    bullla
    Poziom 13  

    Subbasy konkretne ;) A ile dostają mocy?

  • #3 19 Maj 2011 12:55
    michal-michalik
    Poziom 23  

    Witam
    Konstrukcja wygląda bardzo solidnie ;) Troszeczkę mało zdjęć. przydał by się jakiś dokładniejszy opis konstrukcji i może słówko o symulacji ;) Czy przewiduje kolega jakiś szerszy opis?
    Tak czy inaczej konstrukcja zasługuje na pochwałę.

  • #4 19 Maj 2011 15:40
    jarmol90
    Poziom 20  

    Hehe z tym lakierem to jakaś uwaga do moich E15-C ? :D o ile wiem warnex ładnie się trzyma a kolumnami nikt nie będzie rzucał, raz postawione będą stać a i w plener można wyciągnąć bez obaw że deszcz zamoczy ;) nie wspominając że brudny kocyk to będzie raz dwa ;) ale to tak dodatkowo mówię bo są gusta i guściki ;)

    No ładnie ładnie, widzę szybko działasz ;p niemal kilka dni temu info że też pokażesz konstrukcję no i jest ;) trochę "duże" dlatego ja na 15" robię 8szt żeby pod scenę "wlazły" ;D

    Hmm jaki napęd do tego masz? ;)

    Pozdrawiam

  • #5 19 Maj 2011 16:28
    Granat :)
    Poziom 34  

    DJ Gilbertus napisał:
    Wszystko ładnie pięknie :) ale :P środek byś pomalował na ciemniejszy kolorek :) P.S. Jeszcze raz załączysz to na środku osiedla to wezwę odpowiednie władze :[

    Jak będą grały 4ry sztuki to nie omieszkam Cię zaprosić :D

    jarmol90 napisał:
    Hehe z tym lakierem to jakaś uwaga do moich E15-C ? :D

    Nie, to taka moja opinia, wyrobiona już wcześniej. Wiesz jak to jest, nie zawsze ludzie którzy noszą sprzęt o niego dbają jak ja. Często zdarza się otrzeć o coś, zwłaszcza przy przechodzeniu przez drzwi.
    Szybko zadziałałem, bo kolumny były zrobione już od jakiegoś czasu. Tylko wrzucić na forum :)

    Napęd PL-Audio Aka SynQ Digit 3k6, 2x1800W.
    Być może pokażę coś więcej (środek itp.), jednak jeszcze nie teraz.


    Link

  • #6 21 Maj 2011 15:27
    kangur94
    Poziom 2  

    Subbasy konkretne naprawdę mi się podobają, a jakbyś mógł to wrzuć fotki z środka. xD

  • #7 21 Maj 2011 18:29
    Skwaromir
    Poziom 14  

    Czym były robione pomiary ?

  • #9 25 Maj 2011 07:47
    DDN
    Poziom 31  

    No nie powiem Granat konkretna konstrukcja,ladnie wykonana wszystko prawidlowo do glosnika zadnego "ale" takze 10/10. Male pytanie bo widze ze one leza na boku,mam rozumiec ze z tamtej strony pod spodem masz stopki gumowe bo chyba naroznikow nie bedziesz dawac?czy jednak bo jak tak to po ustawieniu ich jedna na droga to narozniki sie przyblokuja i bedzie to zwarta budowa,a i stopek nie trzeba wtedy

  • #10 25 Maj 2011 18:35
    Granat :)
    Poziom 34  

    Dzięki.
    Wszystko zależy gdzie które paczki pójdą. Jedne mogą mieć stopki, inne narożniki. Na jakiejś sali gdzie jest trochę mniej miejsca, można ustawić suby na stojąco. Na razie została wykonana, że tak powiem, wersja OEM :)

  • #11 26 Maj 2011 23:01
    SatServ
    Poziom 14  

    Projekt obudowy to Twoja robota? czy "gotowiec" ?

  • #12 26 Maj 2011 23:31
    Granat :)
    Poziom 34  

    SatServ napisał:
    Projekt obudowy to Twoja robota? czy "gotowiec" ?

    Projekt jest mojego autorstwa. Lecz póki co, nie ujawnię go... Jest to dosyć fajny mocny basik, także kto wie do czego się jeszcze może przydać.
    Może, jak wymyślę nową, lepszą wersję :wink:

  • #13 18 Lip 2011 14:32
    SatServ
    Poziom 14  

    Granat :) napisał:
    SatServ napisał:
    Projekt obudowy to Twoja robota? czy "gotowiec" ?

    Projekt jest mojego autorstwa. Lecz póki co, nie ujawnię go... Jest to dosyć fajny mocny basik, także kto wie do czego się jeszcze może przydać.
    Może, jak wymyślę nową, lepszą wersję :wink:


    Sam zamknąłeś temat oraz usta forumowiczom:)

  • #15 24 Lip 2011 15:33
    *rogal*
    Poziom 14  

    Witam,
    A jak projektowałeś tą obudowę?
    Chciałbym zaprojektować coś podobnego ale na 12" coś w stylu TH30 ale dopasowane pod konkretny głośnik alby wyciągnąć z niego wszystko.
    Używałeś jakiegoś programu? Książek?

    Pozdrawiam,

  • #16 24 Lip 2011 17:24
    Granat :)
    Poziom 34  

    Witam,
    Na projekt komputerowy składa się kilka programów. Chciałem to dokładnie opisać, ale szukam lepszego przykładu ;)
    Jeśli chodzi o samą symulację obudowy, to możesz ją popełnić np. w hornresp. Opisywałem tu na elektrodzie jego obsługę. Z tym, że bez doświadczenia, przesuwając tylko suwakami w programie, zrobisz lepszą albo gorszą tubę. Zależy od szczęścia w danym dniu :)
    Dla jednych np. 'spłaszczony' wykres wychylenia membrany jest fajny, bo ma duży zapas mechaniczny i pewnie przyjmie sporo mocy. Dla innych jest to oznaka, żeby przyjrzeć się bliżej szerokości gardła tuby - pewnie jest zbyt duży stopień kompresji i głośnik długo nie pociągnie.
    Powodzenia w eksperymentach.
    Pozdrawiam.

  • #17 24 Lip 2011 18:56
    *rogal*
    Poziom 14  

    Witam,
    Ale jak zbudować obudowę typu TH nie opisałeś,
    Jeżeli mógłbym dostać jakieś rady na priv w tej kwestii byłbym bardzo wdzięczny,
    Mam już na koncie kilka innych obudów ale ostatnio właśnie Tapped Horny mnie zainteresowały,
    Pozdrawiam,

  • #19 21 Sty 2012 21:18
    dj_diabel
    Poziom 10  

    Bardzo fajna obudowa świetny głośnik natomiast mało informacji...może nawet jakiś projekt by był wskazany myślę. ;)

  • #20 21 Sty 2012 21:54
    Granat :)
    Poziom 34  

    dj_diabel napisał:
    Bardzo fajna obudowa świetny głośnik natomiast mało informacji...może nawet jakiś projekt by był wskazany myślę. ;)

    Dzięki ;)
    Co do projektu. Nie chcę kolejnej dyskusji (awantury) na 10 stron, o wyższości jednej obudowy nad drugą, jak na sąsiednim forum. Poza tym, to i tak już stara wersja.

  • #21 22 Sty 2012 15:58
    dj_diabel
    Poziom 10  

    Dlatego ja nie piszę nic na forum jak widzisz jest to moja pierwsza opinia ponieważ jest tak, że jeden chcę być mądrzejszy od drugiego....jeśli chcesz pisz na mojego prywatnego maila wtedy nie będzie napewno debaty na ten temat ( dj_diabel(malpa)o2.pl ). Chętnie obejrzę nową wersje tej paczki.pzdr Bartek.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME