Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Volvo s60 ciśnienie oleju w silniku diesla

mihal_k 19 May 2011 11:55 7994 6
  • #1
    mihal_k
    Level 9  
    Witam!

    Volvo s60, D5, 163 KM, 265 tyś km.

    Mam pytanie, jakie powinno być prawidłowe ciśnienie oleju w silniku diesla? Czy jest ono w jakiś sposób regulowane przez jakiś czujnik/zawór? Czy zbyt wysokie ciśnienie może mieć wpływ na działanie turbosprężarki? Co może być przyczyną zbyt wysokiego ciśnienia?

    Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi!
    Pzdr
  • #2
    zeimp
    Moderator on vacation ...
    Ciśnienie ma mieć:
    1,0/800obr/min.
    3,0/400obr/min.
    max.- 8,0.
    Pozdrawiam.
  • #3
    pawliszon1981
    Level 16  
    Podepnę się do tematu. Czy ciśnienie o którym napisałeś (chodzi mi o wolne obroty) w każdym silniku diesla jest takie samo? Czy to zależy od pojemności, mocy, modeli itp.
  • #4
    mihal_k
    Level 9  
    Miałbym również jeszcze jedno pytanie. Mianowicie czy możliwe jest, że w silniku diesla wytworzyłoby się ciśnienie rzędu 15 barów? Jeżeli tak, to czy miałoby wpływ na jego pracę, na pracę elementów z nim współpracujących? .. albo inaczej - jak dużych strat by narobiło?
    Pzdr
  • #5
    zeimp
    Moderator on vacation ...
    Nie sądzę, żeby to było możliwe (15bar), ponieważ niestety, ale choćby ze względu na niektóre uszczelnienia zastosowane obojętnie w jakim rodzaju silnika spalinowego (benz./diesel) po prostu wytłoczyłoby z miejsc, w których one powinny się znajdować (np. simeringi). Co za tym idzie? Bardzo duży wyciek oleju z silnika-brak smarowania (olej wypompowany z silnika)- uszkodzenie silnika-wymiana silnika. Tak po krótce można by to opisać. Pozdrawiam.
  • #6
    mihal_k
    Level 9  
    Dziękuję za odpowiedź zeimp. Właśnie dowiadywałem się też u innych mechaników przedwczoraj i wczoraj i wszyscy mówią to samo, co Ty.
    Pytałem dlatego, że mam małe przejścia z firmą, która regenerowała mi sprężarkę w samochodzie. Twierdzą, że w moim silniku jest tak duże ciśnienie, co wg nich zatarło zregenerowaną prze nich turbinę i nie chcą uznać mi gwarancji. Warto wspomnieć, że nie przejechałem nawet kilometra z ich warsztatu, a już wracałem z powrotem. Wycieku oleju z silnika nie było, a silnik pracował normalnie.
    No nic, w poniedziałek laweta, turbo do rzeczoznawcy i zobaczymy.
    Jeszcze raz dzięki za odpowiedź.
    Pzdr
  • #7
    mihal_k
    Level 9  
    Chciałem zamknąć temat. Ciśnienie oleju w silniku faktycznie, było za wysokie, jednak nie było aż tak wysokie, jak mi wmawiano, wg serwisu nie mogło też wpłynąć na zatarcie turbosprężarki. W pompie poszedł zawór oleju .. niestety producent nie przewidział wymiany samego zaworu i nie można go nigdzie dostać. Wymieniona pompa i ciśnienie wróciło do normy.

    Pzdr